gestressed

Hoi,
Gisteren een middagje naar mijn schoonouders geweest. Ze wonen op 1 uur rijden, dus we gaan niet zo vaak.
Het was voor ons dochtertje Amy de tweede keer dat ze meeging.
In het begin was het allemaal wel oke, totdat we haar in haar reiswiegje legde om te slapen, dat wilde ze dus absoluut niet. Uiteindelijk heeft ze toch een uurtje geslapen. Toen we 's avonds thuis waren zaten we echter met een baby die volledig overstuur was. Huilen, gillen, krijsen, en niets hielp. Zingen, schommelen, wiegen, praten, noem maar op, het hielp niet, ze was gewoon compleet uit haar doen.
Nu is het bij opa en oma ook heel vermoeiend, zelfs mijn man en ik zijn moe als we thuiskomen.
Maar wie herkent dit en wie heeft er adviezen.
Groetjes
Audrey
 
Een baby heeft dit nogal snel hoor. Voor baby's is het belangrijkste rust, regelmaat en reinheid ( de 3 R's). Als een kindje dus uit z'n regelmaat gehaald wordt is het uit z'n doen.

Dat wil niet zeggen dat je nooit ergens met ze naartoe kan, dat is natuurlijk onzin, wij hebben het probleem ook gehad, maar na een tijdje was het weg. Als ze op de leeftijd komen dat ze echt goed beginnen rond te kijken, wordt het allemaal interessant, je zult zien dat het dan overgaat.

Groetjes en succes.
 
Opa en oma moeten dan voorlopig maar even naar jullie komen, raakt ze niet zo uit haar doen. Mijn schoonouders wonen 2 uur rijden bij ons vandaan en daar gaan we ook maar zelden naar toe hoor. Dat is gewoon teveel gesleep met zo'n kleintje, ze komen maar hierheen als ze hem willen zien.
 
ben het met hierboven eens, opa en oma moeten gewoon naar jullie toekomen. Het is ook een gesleep met zo'n kleintje. Als ze daar te beroerd voor zijn, jammer voor hun!!
 
Beetje weerstand: je kunt wel aan elke gril van je kind toegeven! Dan kun je op den duur helemaal de deur niet meer uit! Wij zijn zelfs met onze baby van 10 weken naar het buitenland geweest; een uur in de auto, twee uur wachten, twee uur vliegen, een uur wachten en ruim zes uur rijden. Het reizen ging prima, tot we op de plaats van bestemming aankwamen. Ze gilde alles bij elkaar. Totdat ze vier uur later in slaap viel en de hele nacht doorsliep. De volgende morgen was alles vergeten en kon onze vakantie beginnen!

Overigens wonen onze beide ouders ook op een uur rijden. Hier gaan we wekelijks naartoe vanaf dat de baby drie weken was. Als je goed timed met voeding is er niets aan de hand...

Maar ieder kindje is anders natuurlijk!
Succes!
 
Mijn zoontje was ook altijd snel uit zijn doen, niet omdat ik hem ergens mee naar toe nam maar omdat iedereen met hem wilde spelen. Ik heb het 1 keer gedaan maar toen was hij ook overstuur. Ik gaf hem gewoon aan niemand meer.Nu hij wat ouder is gaat het beter dus het gaat er wel vanaf.
 
Mijn zoontje heeft dat ook. je kan hem overla mee naar toenemen maar je moet hem gewoon wat beschermen tegen teveel prikkels. dus niet van de een naar de ander. bij hem kan je het goed zien aan komen,eerst is alles leuk en lachen en dan wordt hij onrustig. dan komt ie gewoon lekker bij papa of mama liggen of gaat hij slapen (op een rustige plek) dat gaat goed en is hij ook niet zo uit zijn doen als hij thuis komt. succes
 
mijn ouders wonen ook op 2 uur rijden afstand en gaan er ook wekelijks naar toe en blijven daar dan 1 nacht slapen, overdag is het voor ons ook erg druk op z'on weekend omdat we dan ook nog eens de rest van de familie langs gaan. Kleintje is s'avonds dan heel erg moe omdat ze ook haar middag slaapje heeft gemist die ze op die dagen niet eens wil hebben omdat ze het te druk heeft om met opa te spelen, zo is dat ook als opa bij ons is. Het enigste wat bij ons helpt is haar eventjes met rust laten. In de box of camping bedje of gewoon op de grond op een speelkleed ofzo. Af en toe is het dan ook wel gillen, maar als we ze dan oppakken en rustig met der gaan knuffelen is alles weer prima in orde, dus misschien ook wel een goede tip, gewoon ff lekker de eigen gang laten gaan. groetjes
 
Terug
Bovenaan