gestrest

A

Anoniem

Guest
Voor dat mijn kindje de fles krijgt is hij zo gestrest huilt aan een stuk door.
Hij is 5 weken oud
Hij weegt nu 8 pond en krijgt 150 cc +5 schepjes flesvoeding om de 4 uur.
Wie weet  wat ik aan het gestress kan doen want hij sparteld dan zo met zijn armjes.

Hoi,

Heeft je kindje niet gewoon honger? Misschien zit er teveel tijd tussen de flessen en red hij het niet om 4 uur te wachten.
Gezien zijn gewicht heeft hij 600 ml per dag nodig en dat delen door het aantal flessen. Drinkt hij zijn flessen wel helemaal leeg? Zo ja, dan zou je in overleg met het CB misschien een extra fles kunnen geven?

Het blijft zeker in het begin zoeken naar een lekker ritme, maar uiteindelijk zul je merken dat er meer rust in de tent komt.

Succes, groetjes Yvette

Hallo,

Hij drinkt zijn flesjes wel helemaal leeg tussendoor doen we hem een keer laten boeren en dan drinkt hij weer verder.
Hij krijgt  om 23:00 uur de late voeding en dan komt hij rond 4 uur weer en dan krijgt hij ook nog een fles.Dus dan houd hij het wel vol?
Heb het CB al gebeld daar die bellen me terug en dan zal ik het eens vragen.

Het is alleen maar goed dat hij 's nachts wat langer slaapt, want dat betekent dat hij een dag -en nachtritme heeft. Dat mag zelfs langer worden en dat zal uiteindelijk ook gebeuren als je kindje overdag voldoende binnenkrijgt. Hij krijgt voor zijn leeftijd volgens mij best grote flessen en zal denk ik ook wel meer drinken dan die 600 ml. Zolang hij normaal groeit is dat overigens geen probleem, hoor.

Hoelang voor de volgende fles begint hij te huilen?
En heeft het CB al teruggebeld, ben benieuwd wat ze hebben gezegd.

Ik hoop dat je snel achter de oorzaak komt, wel zo fijn voor je rust.

Groetjes, Yvette

Hoi,

Ik weet helemaal niks van flesvoeding, maar ik vind om de 4uur met 5weken wel erg lang?? mijn kinderen hebben tot zeker 6mnd om de 3uur bv gekregen en zelfs nu eet mijn zoontje van 10mnd nog elke 3-4uur. Ook hij sliep door bij 2,5mnd dat heeft volgens mij niet echt te maken met de tijd die tussen een voeding in zit!
Hopelijk maakt het cb of andere hier je ook nog wijzer!

Succes Gr MJ

Hallo,

Meestal begint hij een drie kwatier tot half uur van tevoren te huilen.
CB heeft gisteren terug gebeld we   zijn nu aan het starten met andere voeding hij zat nog op hypoallergeen en nu gaan we naar standaard dus misschien dat dat ook wel werkt.
CB vond ook wel dat hij best veel krijgt maar hij drinkt het op en heeft het gewoon nodig.
En als die eerder komt zeggen hun gewoon geven want een baby geeft aan wanneer hij weer honger heeft dus dat gaan we   nu ook gewoon doen.

En hij heeft af en toe moeite met zijn ontlasting hebben jullie hier ervaring mee wat tedoen doe nou af en toe een beetje olijfolie door zijn eten?

Hoi Esther,

Voor zover ik weet hoeven ze met flesvoeding niet elke dag te poepen. Als hij harde ontlasting heeft, zou je wat meer water in de fles kunnen doen. Misschien kun je dan ipv 150 water/5 schepjes, 140 water/4 schepjes doen. Normaal is dat dus 120 water/4 schepjes. Op die manier zijn de flessen vrijwel even groot, maar is het wellicht makkelijker verteerbaar.
Dat met olie in de fles, vind ik best eng, want als hij zich verslikt kan hij olie in zijn longetjes krijgen en dat kan schadelijk zijn......

Nou ik hoop dat het werkt,

groetjes, Yvette

Hoi Estertje,

mijn dochter van 9 weken krijgt ook de fles maar ik voed haar op verzoek. De ene keer komt ze na 2,5 uur en de andere keer pas na 5 uur.

Ik zou dus ook echt niet stipt om de 4 uur aanhouden. Goed opletten of je kindje aan het zoeken is en dus misschien honger heeft. En als dat zo is dan zou ik gewoon leker een flesje geven. Je kindje wordt er rustig van en jullie daardoor ook. Je hebt best goed kans dat hij dan ´s nachts wat langer slaapt.

Mijn dochter drinkt ook best wel vaak en soms ook wel veel maar ik vind het belangrijkste dat zij tevreden is. Een schema is met een kleintje ook wel erg moeilijk. Ik denk dat dat vanzelf wel komt wanneer een kindje wat langer wakker is en vast voedsel gaat krijgen.

Gr. Joyce mv Zoè

Terug
Bovenaan