Geur luieremmer: tips?

Het is ook niet de geur van de luiers waar we last van hebben hoor, die deksel sluit perfect af en je ruikt dan echt niets. Maar hij stinkt nu ook als hij leeg is na 14 maanden. Dan krijg je zo'n walm in je gezicht zodra je de deksel optilt. Het kunststof absorbeert blijkbaar na verloop van tijd toch de geurtjes. 
Citroen ga ik nog proberen! 

Ik doe de deksel nooit dicht, maar altijd op een kiertje. Doordat er plas in de luier zit, verdampt het en door het vocht gaat de deksel stinken...

[quote quote=10370316]Ik doe de deksel nooit dicht, maar altijd op een kiertje. Doordat er plas in de luier zit, verdampt het en door het vocht gaat de deksel stinken…[/quote]
Jeetje, zou dat het zijn?  Ik zie inderdaad af en toe condens op de deksel. Dank voor het meedenken!

Ik heb er zo eentje van WeToo. Hoeven geen speciale zakken in (gewone 20L pedaalemmerzakken) en de luier stop je in een soort "luchtsluis" waardoor de geur niet naar buiten komt. Ik ben er heel erg blij mee! 

Ohh zo herkenbaar!! Maar ik heb de tip!
Zet je emmer even in de week met een laag schoonmaakazijn +dunne bleek!! Nachtje laten staan, je huis ruikt alsof je in t zwembad bent, dan ff daarmee poetsen met heet water en klaar!
Wij hebben speciale geurende vuilniszakken + Extra geurzakje om ge poepluiers en nog trok de lucht er in!! Nu dus maar de poepluiers gelijk buiten. (Wellicht kun je je poep luiers zo sparen in de kleine zakjes en als je dan naar de ondergrondse container loopt t meenemen?

Vieze luier in zo'n luierzakje. Die gooi ik buiten bij de achterdeur en 1xper dag loop ik naar de kliko en daar gaan ze in. Ik heb in 3 jaar tijd nooit een luier emmer gebruikt en echt nooit gemist. Smerige stink dingen zijn het, ik vind het veel hygiënischer om een luier gewoon direct in de kliko te gooien

Terug
Bovenaan