gevaarlijke toeren in het autostoeltje

Hoi meiden,

Daniel doet nou al een hele tijd in het autostoeltje zn armpjes onderuit het tuigje/ snoeren of hoe die dingen heten.
We tobben er al een tijdje mee, maar hij wil niet luisteren en zn armpjes er gewoon normaal onder houden.
Van mij moet! hij zn armpjes er onder houden want als we ergens tegen aan klappen of iemand klapt tegen ons aan, vliegt hij alsnog met zn bovenlijfje hard heen en weer door de auto met alle gevolgen van dien.
Als hij zn armpjes er onder uit heeft gaat hij het raampje open draaien, aan het autoslot trekken e.d. wat ik dus levensgevaarlijk vind!

Tot nu toe proberen we gelijk de auto aan de kant te zetten en het goed te doen, geven hem dan flink op zn kop... dit bleek geen indruk te maken, daarna geprobeerd om het thuis in de hoek te zetten daarom maar op het ogenblik maakt de hoek ook geen enkele indruk,
hebben hem wel eens een tik op zn handjes gegeven, maakt ook geen verschil zijn daar dus daarom maar gauw weer mee gestopt...
zijn hem toen als hij wel goed bleef zitten gaan belonen met een snoepje en als hij het wel deed kreeg hij geen snoepje maar ook dit werkt niet.
Het probleem is nou al een paar maanden aan de gang.

Weten nou eigenlijk niet zo goed hoe we dit nou aan moeten pakken.
Iemand hier nog tips/ adviezen of ervaring?

Liefs Marina

Eh.... ik niet..... want wij hebben hetzelfde probleem. Leah vindt de gordels echt een drama. "Au, ikke zit vast, doet pijn!". Dwingen om erin te blijven zitten, werkt niet, en levert veel strijd op. Ik wil toch binnenkort een andere autostoel proberen, waarbij ze de riem schuin over hun lichaampje hebben zitten en die dus meer meegeeft (ze wil zich vnl vrij naar voren kunnen buigen.....). Ik lees graag mee hoe anderen het doen met de autostoeltjes..... Wie zit er ook al in een grotere autostoel?

Hee hoi,

Wij hebben in beide auto's een stoeltje. In die van mijn man zit een romer stoeltje met een riem over de borst, hij doet z'n arm er nog wel eens over heen, maar na toespreken gaat hij meestal weer goed zitten.

Hoe gek het ook klinkt, een volledige uitleg helpt bij hem (zoals zoveel dingen merk ik). Boem botsing auw en huilen verhaal zeg maar, dat wil hij echt niet en gaat dan gauw weer goed zitten.

In mijn auto zit een driepuntsgordel, dat vindt hijzelf niks. Hij zit in zijn ogen te vast, hij blijft er dus wel in zitten, maar een lange rit is niet fijn voor hem. Maar veiligheid staat voorop, dus idd in de gordel! Op de psz verbaas ik me er wel eens over hoe de kids vervoert worden, kleiner als mij en dan enkel op een zitverhoger...

Streng/boos toepsreken en uitleg werkt bij ons, wei weet... Veel suc6!

Liefs Lientje

Ja, hier doet Bo hetzelfde! Hij wurmt ook vaak zijn armpjes onder het tuigje uit.... en zit dan alleen nog met z´n middel vast in de stoel.... hij kan ons daar ook enorm boos mee krijgen en hij weet dat wij dan ook niet meteen kunnen ingrijpen... beetje lastig op de snelweg e.d.
Een keer écht boos worden helpt vaak wel, helaas en inderdaad uitleggen waarom hij vastzit, al is hij daar nog wat jong voor. Skip deed dit ook een tijdje, maar toen hij ouder werd en ging begrijpen waarom hij vast zat deed hij het nooit meer.
Wij willen Bo volgend weekend in het andere stoeltje zetten, zodat Lot weer in zijn stoel kan...
Ben benieuwd!
Groetjes, Noor

Wilde toch even reageren...
Misschien hebben jullie wat aan de methode die vrienden van ons geprobeerd hebben;
bij écht niet luisteren als laatste redmiddel wel te verstaan..
Onder het mom wie niet horen wil moet maar voelen, een stil weggetje in rijden en met lage snelheid een dusdanige stop maken dat ze wel naar voren schieten. Met bijbehorende (gespeelde) schrik van jullie kant uit natuurlijk, zo van poeh he dat ging nét goed! En dan de volledige uitleg dat dáár dus de gordel voor dient.
Wie weet dat dat indruk maakt?
Bij hun hielp het wel, nu moet ik er wel bijzeggen dat zij juist bij de stoel met de 'gewone' gordel ertussenuit knepen en door de 'noodstop' dus tussen bank en stoel belandden, niet extreeem hard ofzo maar net genoeg voor de juiste schrik..
Of iemand laten verkleden als politieagent? Maakt soms ook indruk? Ik noem maar wat?

Groetjes Sas (oud najaar07 lid)

Laura doet dit helemaal niet, krijgt het ook niet voor elkaar want daar zitten de riempjes te strak voor. Mijn vraag is dus: zitten de riempjes bij jullie stoeltjes wel strak genoeg? Wij moeten ze aantrekken als je Laura erin hebt, als het vakje groen wordt (merk: maxi cosi) zit het strak genoeg.

Hier ook geen oplossing , Nick doet het gelukkig ook niet de bandjes van zijn auto stoel zitten ook wel strak.

Een andere vraag vanaf wanneer mogen ze in de andere grotere auto stoel? ik vind die zo veel makkelijker.

Groetjs

echt! boos worden hebben we hier dus al aan een stuk gedaan, ook de uitleg hebben we geprobeerd maar werd niet opgepikt.

Om een stil weggetje in te rijden en dan te laten schrikken vind ik beetje eng, ze hoeven maar verkeerd te 'vallen' en zitten we met de gebakken peren... zie het al helemaal voor mij als ik daar bij de ha aankom,
mw hoe is het gekomen?
Nou mn zoontje wilde niet luisteren en dus hebben we hem maar laten schrikken maar viel het verkeerd uit....

Dit lijkt me dus geen goede optie,

Verder hebben wij een autostoeltje van römer en komt er bij ons geen groen vakje te zien als de gordeltjes goed zitten maar wij trekken hem zo strak dat het riempje niet verder aangetrokken kan worden, maar jah, hij wurmt zich er zo tussendoor.

Blij te horen dat ik in ieder geval niet de enige ben
;-) maar nu dus nog een goede oplossing zoeken,

bedankt voor jullie reacties,
liefs marina

Terug
Bovenaan