gevaccineerd

<p>hallo dames.. hier ben ik weer,</p><p> </p><p>maar ik maak mezelf helemaal gek en bang!</p><p> </p><p>ik ben gevaccineerd en mijn laaste prik was juni of juli ?</p><p> </p><p>maar ik ben nu ongeveer ook 5 weken zwanger, nu lees ik over al enge dingen als in : veel miskramen met 16-20 weken / dood/vroeg geboorte</p><p> </p><p>wat denken jullie .. dit heb ik alleen in tweet/berichten voorbij zien komen maar niet specifiek op het nieuws...</p><p> </p><p>zijn jullie gevaccineerd en zwanger en hebben jullie complicaties ?? </p><p> </p><p> </p>

Ik ben gevaccineerd met 24 en 30 weken. Met de 20 weken echo was de baby wat aan de kleine kant. Met de 34 weken echo was ze goed gegroeid en lag zelfs iets boven het gemiddelde. Nu bijna 41 weken, en ze heeft het nog steeds flink naar dr zin.

Het vervelende van deze tijd. Niet vaccineren heeft ook (misschien wel meer) risico’s voor je ongeboren baby. Vanwege een draaipoging in het ziekenhuis geweest. Super goed hartfilmpje van een uur. En ze waren daar erg blij dat ik me heb laten vaccineren, omdat ze genoeg mensen gezien hebben die dat niet gedaan hadden, en daar negatieve gevolgen van ondervonden.

Hoi! Ik ben ook gevaccineerd in die prille eerste weken. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was (dus echt rondom de innesteling gevaccineerd). Ben nu 22 weken en de baby doet het echt hartstikke goed! Geen reden om je zorgen te maken ❤️

Hee ? 1 idioot heeft dat gepost op Twitter, dat betekent dus helemaal NIETS. Totaal volslagen idioot. Luister daar ajb niet naar. Er zijn extreem veel mensen op de wereld die geestelijk ziek zijn, of gewoon willekeurig dingen roepen waar ze niets over weten en waar ze anderen bang mee maken. Luister naar de wetenschappers die onderzoek doen en daaruit conclusies trekken.
Het is heel simpel: er zijn 0 bewijzen dat de vaccinatie een negatieve invloed heeft op het kindje zeker niet zo dat het dood (wat wel heel heftig is en echt niet zomaar gebeurt) of te vroeg geboren zou worden. Er zijn inmiddels echt heel veel zwangere vrouwen gevaccineerd en ook al dus kindjes die geboren zijn: er 0 bewijs daarvoor. Dat kan ook helemaal niet als je leest en snapt hoe de vaccinatie werkt in je lichaam. Maar goed, bij énige twijfel (op basis van onderzoek) zouden ze absoluut niet adviseren aan zwangeren om de prik te halen. Daarnaast is er genoeg hard bewijs dat covid voor zwangeren extra risico’s met zich meebrengt en die risico’s zijn niet niks. Daar blijkt wel uit dat vrouwen veel meer kans hebben ernstig ziek te worden wat weer invloed heeft of kan hebben op de baby.

Ik ben zelf trouwens ook gevaccineerd (2e vaccinatie) tijdens mijn zwangerschap (voor ik het wist rond de 4wk) en ik voel me helemaal gerust. Ik ben in ieder geval de komende periode beschermd tegen ernstige ziekte en ben daar heel blij mee!

Ik ben in het eerste trimester gevaccineerd en onze kleine meid doet het uitstekend! Nu 36 weken en ze zit zelfs een beetje boven het gemiddelde qua groei. Ze is helemaal gelukkig in mijn buik. Ik zou inderdaad niet te veel aandacht geven aan random mensen die op Twitter wat verkondigen zonder daar de nodige wetenschappelijke bewijzen voor te kunnen leveren. Als er echte grote risico's verbonden waren aan het vaccineren van zwangere vrouwen zouden ze dit inderdaad niet aanraden, zoals nu het geval is.

Helemaal eens met wat KB zegt!
En om nog een ervaring eraan toe te voegen: ik heb met 23,5 weken de eerste vaccinatie gehaald en ben inmiddels 37,5 weken zwanger. Los van de placenta die ietsje te dicht bij de baarmoedermond ligt (wat niks met de vaccinatie te maken heeft, dat was de hele tijd al zo), krijg ik bij iedere controle alleen maar te horen dat mijn zwangerschap perfect verloopt. Ik erg gezond, baby in goede conditie en lekker beweeglijk. 

Aaah dankjewel voor jullie reacties!! dat heeft een rustig gevoel hihi! 
mij begon al te stressen

De vaccinatie was dus voor je zwangerschap. Dan is toch helemaal prima.
Ben zelf gevaccineerd tijdens zwangerschap en als ged verlopen. Maar ken hele nare verhalen van corona in het laatste trimester, dat wil je echt niet.

Terug
Bovenaan