Geven jullie al 4 voedingen of?

A

Anoniem

Guest
Hee mama's,

Onze dochter is 21 weken en we geven sinds 2 week een half potje fruithapje, daarnaast krijgt ze nog gewoon 5x flesvoeding (180 + 6 schepjes). (7.00 uur, 9.30 uur fruithapje, 11.00 uur, 15.00 uur, 19.00 uur, 23.00 uur.) Vroeg me af of er mamas zijn die 4 voedingen geven en geven jullie dan savonds tegen 20 uur een papfles en geven jullie al een groentehapje?

Groetjes Chantal

Hallo Chantal,

Mijn zoointje is nu 5 maanden en ik geef hem sinds een paar dagen geleden ook 4 voedingen op een dag en ook fruit. Zijn fles tijden zijn ook 07:00 11:00 15:00 19:00 en tussendoor fruit bij de laatste voeding geef ik hem pap rijstebloem hij kan daarna wel de hele nacht doorslapen. maar de volgende ochtend wordt hij al om 05:00 wakker! ik geef hem dan zijn speen en dan slaapt hij door tot een uu of 07:00 ik denk dat hij er nog aan moet wennen maar ik ga het nog wel even proberen als hij elke ochtend zo vroeg blijft wakker worden dan geef ik hem gewoon weer 5. tot nu toe zijn dit mijn ervaringen dus je kan het proberen. Wat jou kindje het fijnst vind dat zou ik dan doen.

groetjes rachel

Hoi hoi,

Bas is vandaag precies 4 maanden. Hij is wat snel, maar hij krijgt al twee weken maar vier flessen op een dag (180 + 6 schepjes). Hij krijgt nog helemaal geen bijvoeding verder.
Wij merkte dat als we hem wakker maakte voor de laatste voeding (bij ons om 22.00 uur) dat hij dan ineens de nacht niet meer doorsliep. Nu gaat hij rond 20.30 uur naar bed en dan slaapt hij tot ongeveer 6 uur.
Ons schema nu:
6.00/6.30 uur
10.30/11.00 uur
15.30/16.00 uur
19.30/20.00 uur
Ik moet er wel bijzeggen dat het een flink mannetje is. Qua gewicht en lengte zit hij meer op de leeftijd van 5 a 6 maanden.
En ik moet er eerlijk bijzeggen dat het CB er niet zo blij mee is, maar daar trek ik me steeds minder van aan .

Groetjes, Karin

hoi hoi... mijn kleine man is ook bijna 21 wk..
hij zit al een tijdje op 4 flessen van 210ml..

1e rond 07.30 uur
2e rond 12.00 uur
3e rond 16.00 uur
4e rond 20.00 uur daar zit wel rijstenbloem in... en dan slaapt hij door to de volgende ochtend...     tussen 12.00 en 16.00 krijgt hij soms fruit, als hij wakker is...
groetjes bianca

Hallo!
onze tijl is van 20.06.07, weet even niet hoeveel weken dat is...

hij krijgt al een héle tijd 4 voedingen:
0800
1200/12.30
16.30
21.30/22.00

's ochtends nog een fruithapje.
hij doet het hier prima op!

Hoi,

Kyra krijgt ook al een aantal weken 4 flessen.... (ze is van 7-6-07)
Het cb was hier niet blij meer maar ze doet het er goed op. Ze krijgt al vanaf 3,5 maand een fruithap dit op advies van de kinderarts omdat ze erg hongerig is enzo.
Ze krijgt nu haar eerste fles tussen half 7 en 8 uur smorgens... ligt er aan of ik moet werken en haar laatste fles zit tussen 7 en 8 savonds. Tussendoor meestal rond een uur of 1 krijgt ze een fruithap en om half zes ook nog een groentehap (mits ze hier zin in heeft, meestal is dit wel het geval). Kyra slaapt dan lekker tot ik haar weer wakker maak de volgende ochtend.
Ze wordt eigenlijk nooit uit haar zelf wakker smorgens... ook niet als ik vrij ben. Ik laat haar tot max 8 uur slapen. dan heeft ze naar mijn idee ook wel even genoeg geslapen (12 uur achter elkaar)...

Groetjes,

Frieda

Hallo

Onze zoon wordt komende week 4 maanden en hij zit al een week of 3 op 4 voedingen per dag 180cc en 6 schepjes en als hij zich rond 6.000ur meldt dan krijgt hij een flesje van 90cc en gaat dan weer slapen.
Ook bij ons was het buro hier nog niet zo blij mee maar ons mannetje doet het hier uitstekend op en kan er toch niet meer induwen dan hij wil.
Zo vroeg ik of hij dan ook mocht beginnen met fruit maar kon beter wachten tot de 5 maanden. Maar goed begin hier over 2 weken toch mee onze dochter kreeg het ook al met de 4 maanden.
Het schema is nu
 6.00uur 90cc als hij dan wakker is.
 10.00uur, 14.00uur, 18.00uur en dan om 22.00uur.

Groetjes Gertie

Mette is ruim 4 maanden maar zit nog steeds op 5 voedingen. Ze krijgt nog geen 200 fles weg en 4 x 165 cc is te weinig. We maken haar wakker rond 22.00 uur en na een luier, de voeding en een boer slaapt ze verder tot de volgende ochtend een uur of 06.00/07.00 uur. Ze mag wegens allergien van mijn mijn nog geen fruit of ander tussendoortje dus we houden het bij de fles. Ik ben wel benieuwd wat tekenen zijn dat Mette over kan naar 4 voedingen want erg leuk vind ze het niet als we haar wakker maken dussee iemand weetjes en tips?

x ing

Terug
Bovenaan