Geven jullie nog een fles?

Ik ben even benieuwd... Sophie wordt over 1,5 week 14 maand en ze drinkt goed uit een rietjes/tuitbeker, en ook een gewoon bekertje (Difrax oefenbeker) gaat steeds beter. Maar de melk bij de boterham wil ze alleen maar uit de fles! Het zal vast wel een keer omslaan hoor, daar maar ik me geen zorgen om maar ik vroeg me gewoon even af hoe dit bij jullie is.

oh, ze krijgen hier hum melk/pap/water/diksap allemaal uit de fles.... ze drinken ook uit bekers met een rietje, maar een tuitbeker vinden ze helemaal niks..... we geven ze soms ook kleine beetjes uit een normale beker en dat vinden ze ook erg leuk, al verslikken ze zich nog wel soms.
maar ik doe er niet echt moeilijk over. het cb heeft me ook niks gezegd toen ze zagen dat ze allebei een fles drinken hadden....

Hoihoi,

Evy (14 maanden) drinkt ook haar melk alleen maar uit de fles. Tuitbeker gaat redelijk, maar wel als het door papa of mama wordt aangeboden. Niet zelf helaas. Rietjesbeker snapt ze nog niet en met de Difrax-oefenbeker zijn we al maanden bezig, maar na een paar slokken, hoeft het voor Evy niet meer.
Ach ja, het zal allemaal wel komen.
Gewoon niets zeggen op het cb en luisteren en kijken naar je eigen kindje.
Ik ken genoeg kinderen in mijn omgeving die met 2/3 jaar nog een flesje melk krijgen.

Groetjes Iris mv Evy 16/05/08

Hier zijn we helemaal gestopt met de fles. Ik gebruik hem nog wel als maatbeker om groeimelk aan te maken. Bij het eten krijgt hij het met een rietje en tussendoor een keer gewone beker. Bij die laatste moet je wel echt bijblijven dus doe ik niet als we een keer lekker wegzijn. Dan vind ik de rietjesbeker van nuby ideaal!! In het begin moest ie t even doorkrijgen maar na oefenen met gewoon rietje lukte het opeens

Groetjes flevomama (=anoniememama)

Hallo,

Onze meid (bijna 17 maanden) drinkt haar melk ook het liefste uit de fles. Ze vindt het gewoon heerlijk om eraan te zuigen.
Ze krijgt op dit moment de laatste melk gewoon uit een fles en de rest uit een tuitbeker.
Drinken uit een beker gaat haar veel te langzaam en het gaat dus steeds mis. We blijven dit natuurlijk wel proberen.

Succes ermee
Groetjes Anninas

Hoi,

Micah krijgt ook nog zijn melk 's ochtends en 's avonds uit een fles. Overdag gewoon uit een tuitbeker. Zelf vind ik dat hij meer drinkt als hij uit een fles drinkt..dus als het bv heeel warm is geef ik hem nog wel eens een fles met sap, die gaat dan helemaal op.

Groetjes,
Jorhoromo (Cindy)

Hoi,

Olivia krijgt melk uit de fles en verder geef ik haar uit een tuitbeker, uit een beker met een rietje en bij het avondeten water uit een bekertje. Dat laatste is niet echt een succes, loopt er aan alle kanten langs. Een fles vindt ze nog erg fijn, dus mijn man is op vrijdag minder consequent en geeft dan vaak nog de fles. In de auto doe ik het ivm het feit dat het minder lekt, ook. Dus we zijn niet erg consequent,maar meestal twee keer per dag de fles.

Groetjes,
Eefje.

Terug
Bovenaan