Geven jullie nog een fles?

Leuk om te zien hoe het bij anderen gaat! Ik maak me er niet druk om hoor, en het CB is hier totaal niet moeilijk dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken. Ik was gewoon even benieuwd.

Wij geven nu als we thuis zijn sap of water uit de Difrax oefenbeker, de tuit- en rietjesbeker bewaren we voor onderweg of als we op bezoek zijn oid (en het dus niet zo handig is om te knoeien...). Melk (krijgt ze alleen nog 's middags bij de lunch, 's ochtends eet ze een bordje pap) geven we uit de fles en we proberen af en toe om eerst een bekertje melk te drinken. Maar als ze niet wil dan is het ook goed.

Onze tweeling van 12 maanden krijgt nog 3 keer een fles.. papfles in de ochtend en avond en bij de boterham. Die laatste drinken ze niet altijd op. Ze drinken ook uit een tuitfles en vinden gewone bekertjes heel interessant (maar kan alleen onder begeleiding). Eigenlijk vind ik het zelf gewoon nog heel makkelijk. Die ochtendfles kunnen we makkelijk omzetten naar pap uit een bordje, maar met de fles kunnen we ze gewoon even in een stoeltje neerzetten en zelf een kopje thee drinken...
Komt vanzelf een tijd dat ze die fles niet meer willen, ik heb geen haast ;-)
groetjes, Rudy

In de ochtend krijgt Thijmen nog een fles maar dat doe ik alleen omdat hij een ernstige koemelkallergie heeft. Na een jaar wil ik de kids geen flessen meer geven, ik vind het wel mooi geweest. Gewoon met de pot mee eten en broodmaaltijden dat is volgens mij het beste, al die peuterspullen zoals groeimelk vind ik onzin en nog eens hartstikke duur ook, straks heb je nog pubermelk, anti-verouderingsmelk etc. Verder geef ik de kinderen appelsap, multivruchtsiroop aangelengd met water, water, (soya)melk. Thee zijn mijn beide kinderen niet dol op maar ja mams houd ook niet van thee dus dat hebben ze niet van een vreemde haha. Gewoon doen waar jij je prettig bij voelt (en je peuter natuurlijk) P.S. mijn kinderen van 2 en 1 drinken uit een anti-lek beker want knoeien zijn beide heren erg goed in.

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan