<p>Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik ben bevallen, maar nog steeds kijk ik er niet 'tevreden' op terug. Na ruim 8 uur lang een weeënstorm, kreeg ik toen een ruggenprik. Ook omdat ik na 10 uur nog maar van 2 naar 4 cm was gegaan. Eenmaal de ruggenprik was ons zoontje er na een kleine 3 uur. Ik weet dat ik na 8 uur weeënstorm niet meer kon, ik weet dat de ruggenprik wel geholpen heeft om de bevalling sneller te laten verlopen, maar toch heb ik mij van begin af aan er al voor geschaamd dat ik een ruggenprik heb gehad, dat ik het niet (volledig) op eigen kracht heb gedaan, heb heel sterk het gevoel dat ik gefaald heb en het zonder pijnbestrijding had moeten doen. Dit gevoel krijg ik maar niet van mij af. Ik ben ook heel erg bang dat, mocht ik weer zwanger raken, ik een tweede bevalling weer niet zonder pijnbestrijding kan. Terwijl ik het zo graag 'zelf' wil doen!</p><p>Ik vind het helemaal niet raar als ik het van een ander hoor dat ze een ruggenprik heeft gehad, maar van mijzelf vind ik dat ik het zonder had moeten doen, dat ik mij misschien te veel heb aangesteld en dat ik gewoon gefaald heb. Zijn er mama's die zich hierin herkennen? </p>