<p>Hallo,</p><p>ik wil even van me afschrijven.. en ben benieuwd of mensen zich herkennen in het beeld van mijn peuter. Ze is 3,5 en ontzettend lief. Maar soms ook zo ontzettend moeilijk. Zeker wanneer ze moe is. Het begint vanaf het avond eten. Al ruime tijd eet ze bijna geen avond eten meer. Ik probeer hier de strijd zo min mogelijk over aan te gaan en haar vooral te stimuleren.. dan komt het tanden poetsen en het pyjama aan trekken nog.</p><p>ze gilt, schreeuwt, schopt slaat en bijt. Ik heb van alles geprobeerd: duidelijke grenzen, meer meegaand en begripvol en alles er tussen in. Vaste structuur, werken met een klokje etc..Ik heb een enorm gevoel van falen en geef vooral mezelf de schuld van de driftbuien en het extreme gedrag van haar. Ik vraag me continu af wat ik fout doe en wat ik anders kan doen, zodat ze minder frustratie ervaart. Ik merk dat ik hier op t einde van de dag vooral erg verdrietig over ben.. </p><p>ik snap het niet. Ze kan zo lief zijn voor anderen, maar ook zo ontzettend driftig. Dit beeld laat ze overigens niet zien op de opvang. Buiten de deur luistert ze sowieso een stuk beter dan thuis. Ik eeet niet zo goed meer wat ik moet doen .. ze heeft altijd al een “pittig” karakter gehad maar heb altijd gedacht dat het een fase zou zijn.. maar damn wat duurt deze fase dan lang </p>