Gevoelig onderwerp....

Lieve meiden,

Het volgende onderwerp zal bij de meeste nogal gevoelig liggen maar het betreft: roken!

Ik heb heel, heel lang gerookt. In de loop van de jaren natuurlijk, gestopt, weer begonnen, gestopt etc etc...
In de periode naar de aanloop van onze zwangerschap (wat bijna 2 jaar duurde) ook gerookt en weer gestopt en nu ik zwanger ben uiteraard gestopt. Op het moment dat wij onze eerste IUI kregen zijn zowel mijn man als ik direct gestopt met roken maar als ik heel eerlijk ben vind ik het wel heeel moeilijk!

Ik heb altijd gedacht: als ik zwanger ben dan zal het een fluitje van een cent zijn omdat er een klein wondertje in je leeft maar echt hoor....vind het vrij lastig! Natuurlijk zal ik geen peuk meer aan raken maar ik vroeg me af of er meerdere mama's zijn dit dit hetzelfde ervaren?

Ik hoop niet dat mensen belachelijk gaan reageren op dit topic maar wou het even van me afschrijven.

Liefs Lynn.

Hey lynn heb even ingebroken vanaf het november forum... Ik snap je helemaal ik ben ook gestart en gestopt en na de miskraam weer begonnen... Hoe slecht ook ik rook nog steeds veeel minder dan normaal en word er steeds vaker misselijk van ik hoop dat ik door die misselijkheid tog stoppen kan en volhoud het is vreselijk moeilijkven natuurlijk na het stoppen gaat het door... Ik vind het heel knapt dat je gestopt bent en hoop voor je dat je het volhoud hoe moeilijk het ook is je kan beter moeite hebben met niet roken dan niet kunnen stoppen!

Liefs jennifer

Respect dat je gestopt ben,...ik hoop echt niet dat mensen hier belachelijk op gaat reageren, want idd het is een gevoelig onderwerp.
Ik zei na de eerste miskraam ook,...IK STOP GELIJK!!!!makkelijk gezegd dan gedaan...het is echt super moeilijk, maar ik ben wel van 30 sigaretten op een dag na 3 tot 5 sigaretjes op een dag gedaan,...en misschien klinkt het stom, ik ben er toch best trots op,..bij de andere 3 kids heb ik heel de zwangerschap gerookt!!!Echt erg heh!!!Maar ja,.....wat ik al eerder zei,...ik was er altijd heel erg van overtuigd dat mij een miskraam niet zou overkomen,....totdat je het ineens een keer meemaakt heh!
Maar goed,....ik wil wel nu voor o sigaretten gaan!Bij onze verloskundige helpen ze je ermee, tenminste dat staat op de site!Dus hopelijk gaat het me echt lukken!!!!xxxx

Tof dat jullie reageren ondanks de 'gevoeligheid' van dit onderwerp. Ik zal nooit iemand veroordelen op wat zij wel of niet doet tijdens zwangerschap.
Tsja.....we weten allemaal wel dat roken niet goed is maar goed....daar gaat het ook niet om!

Bedankt voor jullie eerlijkheid Jennifer en Nance!
Ik hoop dat het jullie ook lukt om te stoppen maar jeetje....dacht echt dat het als vanzelf zou gaan maar goed...het is indd beter moeite te hebben met stoppen dan niet te kunnen stoppen ;-)

Thanks ladies! Liefs Lynn.

Hey lynn,
Ik kan je niet helpen meid, ik rook niet. Heb vroeger wel eens wat geprobeerd, maar vond het niet echt lekker.
Mijn man rookt wel, maar sinds onze zoon er is rookt hij alleen nog maar op zijn werk. (hij maakt ze zelf voor zijn werk)
Dus als hij in het weekend thuis is of 3 weken vakantie heeft rookt hij ook niet. het lukt hem alleen nog niet om te stoppen.
Hoop voor je dat het lukt om te stoppen (om er vanaf te blijven) en dat je dat na je zwangerschap ook vol kunt houden.

Liefs, Peet.

Hey Peet, ik ben gestopt!! Maar dat wil niet zeggen dat ik het af en toe niet moeilijk heb...Misschien zit het wel allemaal tussen de oren omdat het zo'n gewoonte is. Ik hoop iig dat het snel makkelijker wordt en ook dat ik niet na 9 maanden weer ga roken (dat hoor je helaas ook vaak) Mijn man en ik rookte al nooit thuis (binnen) dus dat scheelt dan weer wel!

Gek hé, dat je man dan ook niet helemaal stopt?? Wel moelijk als hij er met z'n werk mee te maken heeft. Misschien breekt de tijd ook nog voor hem aan om te stoppen, wie weet....

Ook bedankt voor je reactie Peet enne....wees maar blij dat je niet rookt! hihihi!

Hou vol meid. Je kunt het. Respect hoor er zijn ook vrouwen die toch af en toe blijven roken. Niet doen dus! Bedenk maar bij elke trek dat je kleintje het daardoor minder goed heeft, dat wil niemand. Ik heb jaren gerookt en ook gestopt toen ik zwanger raakte... ook wel moeilijk gevonden maar na 4 weken was ik daar helemaal overheen. Nu... 4 jaar geleden voor het laatste gerookt... ben dus ook niet meer begonnen. En ik vind het heerlijk dat niet meer te hoeven... ondanks dat ik roken nog steeds wel een lekker luchtje vind... maar alleen het feit dat je iets moet en dat het niet kunt laten.... verslaafd zijn... gelukkig niet meer!

HOU VOL!!!! je kunt het!

PS. Het boek van Allan Car kan je misschien helpen je gedachten in een ander patroon te zetten!

Super wat goed van je dat je gestopt bent. Ik rook zelf niet, dus ik weet zelf niet hoe moeilijk het is. Een vriendin van me rookte wel toen ze zwanger was. De dokter had haar geadviseerd om wel zoveel mogelijk te minderen want ze mocht er geen stres van krijgen als ze helemaal zou stoppen. Dat moet nog slechter wezen voor een ongeboren kindje. Halve wege is ze wel gestopt met roken ivm een longontsteking.

Succes er mee. En probeer het natuurlijk wel vol te houden.

Liefs

Terug
Bovenaan