Gevoelig onderwerp....

hoihoi, breek ff in vanuit het mei-forum.

ja gevoelig onderwerp he, dat roken. ikzelf ben gaan roken toen ik 14 was, heb werkelijk jaren gerookt als een ketter, maar toen ik een positieve test in m'n handen had van m'n zoon, ben ik direct gestopt. was het moeilijk? jazeker, vooral de eerste weken dat je je alleen nog maar beroerd voelt en nog niks van je buikje ziet, maar heb werkelijk geen peuk meer aangeraakt. was zelfs tot 5 maanden na de bevalling gestopt, toch weer begonnen helaas maar er werd nooit meer in huis gerookt toen onze zoon geboren was. m'n man rookt nog wel altijd, moet ie ook zelf weten zolang ie het maar niet in huis doet.

ben nu 34 weken zwanger van de tweede, en ben gelijk weer gestopt met roken toen ik erachter kwam dat ik weer zwanger was. heb er dit keer geen moeite mee gehad, maar af en toe heb ik er wel eens zin in. niet gedaan natuurlijk en doe ik ook niet zolang ik nog zwanger ben, maar zal niet zeggen dat ik nooit weer zal gaan roken, hoe graag ik het ook niet wil.

maar, probeer het echt vol te houden!! ik zal niemand veroordelen die ik niet ken, en echt respect dat je het doet! als je jezelf echt niet kan beheersen, hou het tot een paar trekjes maar geloof me, straks als je buikje begint te groeien en je de kleine voelt bewegen, zal je er niet eens meer aan denken!! succes en hou vol!!

Goed dat je gestopt bent, ik kan me voorstellen dat het lastig is. Ik volg nu zelf ook netjes de regeltjes, geen rood vlees, geen alcohol, rauwe kazen etc etc...alleen als dan je eigen moeder en tantes hoort zeggen zij dan waren jullie geen van allen groot geworden...

Meid natuurlijk is het moeilijk om gestopt te blijven en ik zal eerlijk zijn, mij lukt het niet. Bij de 3 miskramen was ik accuut gestopt. Bij de oudste ben ik alleen geminderd. (ongeveer 3 per dag) Ook nu weer geminderd. Ik moet zeggen dat het minderen me goed doet, maar krijg het simpelweg niet voor elkaar om te stoppen. Ook ik heb bij de oudste het advies gekregen om te minderen en niet accuut te stoppen vanwege de stress (had in 3 jaar tijd ook wel even heel veel meegemaakt) Mijn kleintje heeft er echt niks mee geleden, maar natuurlijk weet ik ook dat het beter is om niet te roken. Ik heb enorm veel respect voor je dat je gestopt bent. Probeer het vol te houden, want ik voel me nogal eens schuldig over die 3 sigaretten per dag......

hoihoi

ik snap helemaal wat je bedoelt...

ik ben in 2007 gestopt met roken van de 1 op t andere moment..ik werd ff met mijn neus op de feiten gedrukt...hoeveel ik wel niet rookte..s'middags rond een uur of 3, 2 pakjes van 19 gehaald en om een uur of `11 nog 8 sigaretten over van t 2e pakje..pfffff schrok me rot..toen dus gestopt...
het heeft me geen moment moeite gekost..heeeeel raar,want de keren daarvoor dat ik stopte redde ik t nog geen een een halve dag..haha..maar goed..
1jr later mijn vriend leren kennen,die wel rookt,was ook geen probleem voorm ij,TOTDAT we gingen samen wonen..pffff dna ineens zit je met iemand die bwv 24 pd om je heen rookt,toch nog 10mnd vol gehouden..en tja..toen redde ik t niet meer...weer begonnen dus..zoooo stom,mja

ik altijd gezegd,ah joh als ik zwanger ben stop ik gewoon weer..kost me toch geen moeite..4 wkn geleden er achter gekomen dat ik zwanger ben, nou...dat lukte dus heust niet..ik baalde er echt verschrikkelijk van..wel gemindert, zelf niet gehaald,en alleen af en toe een sigaretje van mijn vriend mee gerook,of van collega's..mijn vriend op een gegeven moment gezegd,we gaan alleen nog buiten roken,niet meer binnen..wel heel goed van en lief vna hem vind ik,maar t hielp niks..TOT gister.. ik heb nu vanaf gister geen sigaret meer aangeraakt,gewoon omdat ik er geen behoefte aan heb..zomaar ineens..heel appart..haha..maar ik beloof mezelf en hem niks,heb hem wel gezegd,dat stel ik heb er wel behoefte aan,t zomaar zou kunnen dati k toch een sigaretje van hem rook..maarrrr daar ga ik neit van uit..hopen op t beste :)

succes..

xxx

Heey meid

Ik ben in augustus 2009 gestopt met roken, en was er 2 en half jaar vanaf. Helaas ben ik omdat het niet wou lukken mrt zwanger worden in januari dit jaar weer begonnen. Het was om tot rust te komen zo ben ik op mijn 16de ook begonnen.
Ik riep altijd, ik kan zo weer stoppen geen probleem, nou echt wel een probleem hoor. Nu sinds ik weet dat ik zwanger ben dan niet meer gerookt. Maar blijft moeilijk ondanks dat ik er zo lang vanaf ben geweest

@ukkietje leuk hè mijn oma zegt altijd, vroeger deden ze ook nooit zo moeilijk en heb mijn kinderen ook allemaal gezond ter wereld gebracht.

Liefs

Hi Lynn,
Ik breek ook weer even in. Ook ik was een flinke roker. Rookte vanaf mn 17de (ben nu 29) en minstens 1 pakje per dag, zeker de laatste jaren. Omdat wij januari 2012 zouden gaan proberen een kindje te maken, heb ik heel 2011 door stoppogingen gedaan! Iedere keer viel ik weer door de mand en begon ik toch weer. Afgelopen november samen gestopt (mijn vent rookte zware van Nelle) met behulp van pillen en we zijn er nu ook beiden (!) helemaal vanaf.
Maar idd, soms heb je ineens zo'n trek in een sigaretje omdat vooral de herrinering eraan nog zo goed is! Aan de andere kant vind ik het nu verschrikkelijk stinken!
Wat ik zeker in het begin deed, toen ik meer moeite had: iedere keer als ik echte trek had een mandarijntje eten, dan ben je even bezig en is de druk eraf. Bovendien is het gezond! En wees vooral heel trots op jezelf, want het is heel moeilijk! Maar het wordt steeds makkelijker! Succes.

Bedankt voor jullie openhartigheid en eerlijkheid!
Ben dus blijkbaar niet de enige mama-to-be die hier 'last' van heeft!

Jullie ook sterkte en een fijne zwangerschap! Ook bedankt voor de tips. :)

Liefs Lynn.

Ik rookte ook al vanaf mijn 15e.... slechte vriendinnen he hihi.

Toen ik zwanger was van mijn zoontje ben ik direct gestopt. Heb op de gehele zw.schap toen ongeveer 5 sigaretten gerookt.

Ik ben na de bevalling weer begonnen (2 maanden later). Stom he...

Nu ben ik voordat ik posi testte al gestopt met roken, en probeer deze keer geen sigaretje te roken.

Mensen oordelen toch. Doe waar JIJ je goed bij voelt. Ik probeer het echt helemaal te laten omdat ik mezelf denk ik voor altijd kwalijk zal nemen als er WEL iets tijdens zw.schap e.d. zou gebeuren snap je?

Mijn vriendin had ten tijde van de zw.schap zo'n stress dat ze ipv 2 pakjes per dag, nog maar 1 pakje per dag rookte. Supergezond kindje, niks aan te zien!

Liefs

@Lynn: moeilijk blijft het altijd, maar hoe vaker je nee tegen jezelf kunt zeggen met een sigaretje des te sterker je eigen wil weer word. En 1 sigaret is weer genoeg voor een hele verslaving he!!

Terug
Bovenaan