Gevoelige/high needs baby?

Ik vind het eigenlijk heel normaal klinken als ik eerlijk ben. Mijn dochtertje is nu ruim 8 maanden en kan zich steeds beter vermaken nu ze een beetje kan tijgeren. Ook kan ze een stuk beter tegen harde geluiden dan een tijdje terug. 
Op de opvang heeft ze de hele dag iets om naar te kijken en wordt ze vermaakt. Niet door de leidsters, maar door de dreumesen. Baby!!!!! wordt er al geroepen als ik met haar binnen kom. Tadaa, daar is het vermaak.
Komr goed. 

[quote quote=10172013]Bedankt voor de aanmoedigingen!! We moeten het maar gewoon mee gaan maken. ‘Baby in droomritme’ heb ik al een tijdje. Heeft ons ook geholpen in tijd van slaapregressie! Het maakte me wel heel onzeker, omdat onze dochter absoluut niet de uren sliep/slaapt die daar staan aangegeven. Maar ik heb het nu wat meer kunnen accepteren.[/quote]
Ja dat heb ik dus ook. Ik voelde me echt een ontzettend slechte moeder toen ik dat boek voor het eerst las. Het maakte me inderdaad ook onzeker. Ik probeer het ook maar wat los te laten en wat meer te vertrouwen op mijn gevoel. Vandaag was qua slaapjes weer dramatisch dus hoop op een betere dag morgen ?

[quote quote=10172087]
Ja dat heb ik dus ook. Ik voelde me echt een ontzettend slechte moeder toen ik dat boek voor het eerst las. Het maakte me inderdaad ook onzeker. Ik probeer het ook maar wat los te laten en wat meer te vertrouwen op mijn gevoel. Vandaag was qua slaapjes weer dramatisch dus hoop op een betere dag morgen ?
[/quote]
Hier precies hetzelfde! Stiekem heel fijn om te lezen dit. Dat boek en de aanpak daarin werkt gewoon niet voor ons kleintje. Duurde best een tijdje om dat los te laten en op mijn eigen gevoel te vertrouwen inderdaad.

[quote quote=10172075]Ik vind het eigenlijk heel normaal klinken als ik eerlijk ben. Mijn dochtertje is nu ruim 8 maanden en kan zich steeds beter vermaken nu ze een beetje kan tijgeren. Ook kan ze een stuk beter tegen harde geluiden dan een tijdje terug. Op de opvang heeft ze de hele dag iets om naar te kijken en wordt ze vermaakt. Niet door de leidsters, maar door de dreumesen. Baby!!!!! wordt er al geroepen als ik met haar binnen kom. Tadaa, daar is het vermaak. Komr goed.[/quote]
Dit is ook heel fijn om te lezen!! Ik heb continu het gevoel dat het niet normaal is. 4 babies in mijn directe omgeving hebben een stuk minder entertainment nodig. Die vinden kijken genoeg. Ons dochtertje begint (ook tijdens entertainment) steeds letterlijk te piepen. Om van alles. Ze klinkt niet echt tevreden. En dan ineens heeft ze weer de grootste lol, om vervolgens ineens over te gaan op hard huilen. Zo verwarrend. Wat wilt ze? Zucht. Komt vast ooit goed.

Hier precies hetzelfde!! 
Onze dochter gaat al naar KDV. Eerste twee keer was erg wennen voor haar ook. Veel gehuilt. Maar het ging per keer steeds beter! Na drie weken gewend. 
Ze gaat trouwens 1x per werk naar KDV. Het fijne is dat ze nu thuis ook goed zichzelf kan vermaken. Ze vind het heerlijk om nu ook af en toe alleen te spelen. 

[quote quote=10172113]Hier precies hetzelfde!! Onze dochter gaat al naar KDV. Eerste twee keer was erg wennen voor haar ook. Veel gehuilt. Maar het ging per keer steeds beter! Na drie weken gewend. Ze gaat trouwens 1x per werk naar KDV. Het fijne is dat ze nu thuis ook goed zichzelf kan vermaken. Ze vind het heerlijk om nu ook af en toe alleen te spelen.[/quote]
Ik vind het zo spannend, naar het kdv! We gaan het meemaken natuurlijk, maar ik maak me om alles zorgen.

Terug
Bovenaan