Geweldige stalkende vader (zonder erkenning).

<p>Hoi lieve mensen,</p><p>Ik ben nu 40+ weken zwanger en ik heb mijn halve zwangerschap te maken gehad met een geweldadige partner. </p><p>Het begon vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was (en dat was met 3 weken al), het begon met mentale en fysieke mishandeling en kort daarna stalken.  Hij gaf altijd aan er voor het kindje te zijn, maar in een mentale bui wenste hij de baby dood en heeft me de gehele zwangerschap vaker bedreigd over het feit dat hij er alles voor gaat doen om de baby “af te pakken”. Nou ben ik niet snel geïntimideerd of mentaal te breken, maar dit heeft me letterlijk en figuurlijk ziek gemaakt. Ik ben eerder gestopt met mijn geweldige baan, dit omdat ik in een depressie kwam. Ik loop momenteel bij een psycholoog en ik merk dat het enigszins helpt. En lopen politie zaken ivm bescherming, maar toch blijf ik bang. </p><p>Mij heb hem meerdere kansen gegeven om alsnog er voor de baby te kunnen zijn, maar hij komt zijn financiële afspraken niet na (ik heb alles zelf moeten betalen), en telkens als ik met hem sprak begonnen de bedreigingen weer. De baby is niet erkend door hem omdat hij ook vaker dreigde om de baby naar het land van zijn afkomst te ontvoeren. Ik gunde hem alle geluk van de wereld omdat ik zelf zonder vader ben opgegroeid maar telkens doet of zegt hij iets wat onacceptabel is. </p><p> </p><p>Ik moet bijna bevallen, en ik weet dat ik sterk genoeg ben om mijn dochter alleen op te voeden, maar ik gun haar zo veel meer. Heeft iemand ooit een soortgelijke situatie mee gemaakt, en heeft diegene een erkenning of gezag of een omgangs regeling kunnen opeisen? </p><p> </p>

Wat ontzettend heftig en moeilijk zal dit voor je zijn... Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte en geluk wensen. Knap dat je weet dat je sterk genoeg bent om je dochter alleen op te voeden. Dat is sowieso al veel beter dan met zo'n man erbij. 

Heel veel sterkte, je bent nu al een sterke mama die de beste keuzes maakt en probeert te maken voor je dochter. Je kan het hartstikke goed alleen, met zo'n man ben je beter af zonder vader (ik heb zelf zo'n vader en heb liever geen  vader dan een vader die zo met mij en mijn moeder omgaat) 

Wat ontzettend naar zeg. Schrik er ook een beetje van. 
Is er al een omgangsverbod uitgesproken of iets? En is er de kans dat hij lamgs komt als de baby er is en haar meeneemt? 
Ik hoop dat alles snel goed komt.
Sterkte!

Hey ladies, 
Ten eerste bedankt voor jullie reacties. Doet me goed. Ik ben momenteel bewijs aan het verzamelen voor een verbod. Dit op advies van het juridisch loket. Al het advies wat ik van alle instanties heb ontvangen komen allemaal op het zelfde neer: afwachten tot wat er na de bevalling gaat gebeuren... kijken wat voor acties hij gaat ondernemen, en dit houd me in spanning en onzekerheid, geen prettig gevoel als 40 weken en 2 dagen bent. Focus on te possitive. ✨

Terug
Bovenaan