Gewicht 15 maanden

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik ben vandaag met onze dochter na der 15 maanden controle geweest. (Ze is van 30-09-2019)</p><p>Ze was in de lengte weer 4 cm gegroeid, maar der gewicht blijft een beetje achter in verhouding met der lengte. </p><p>Bij de 12 maanden controle had ze echt een groeispurt gemaakt met der lengte. </p><p> Ze is nu 80,3 cm en weegt 9380.</p><p>Ze is altijd vrij tenger geweest, en had als baby geen babyvetjes vooral een lange dame?</p><p>Consultatiebureau maakt zich opzich geen zorgen om der gewicht maar willen wel dat ze over 3 maanden nog een keer op controle komt om te kijken of ze wel voldoende blijft aan komen. </p><p>Nou word er natuurlijk wel gezegd maak je maar geen zorgen om der gewicht maar onbewust doe je dat toch. </p><p>Ik heb zelf niet echt het idee dat ze echt heel licht is, </p><p>Dus mij vraag is dan ook of andere ouders hier ervaring mee hebben en wat het gewicht/lengte is van jullie kindjes (15 maanden) </p><p>Dankjewel alvast ?</p>
 
Mijn dochter is met 18 maanden 9.5 kg. Ook geen dikkerdje maar ik maak me niet al te veel zorgen . Vooral ook omdat ze altijd wat tenger is geweest, dus het gewicht past bij haar.
Daarnaast krijgt ze juist wel volle melk, roomboter , gezonde vetten, juist omdat ze dat wel kan gebruiken
 
Hier ook een kleintje (jongen)
Is van 2 september en in december was hij 78 cm en 8.6 kilo. Hij eet hier hartstikke veel, zo lang hij lekker eet en actief is maak ik me geen zorgen en het cb gelukkig ook niet (meer). Hij volgt zijn eigen lijn. 
 
Logisch dat je je toch een beetje zorgen maakt, maar om je gerust te stellen:
Veel kindjes gaan tussen de 12 en 15 maanden lopen, kost veel energie waardoor het gewicht redelijk stil staat. 

Een extra controle kan alleen maar fijn zijn. Zo zijn wij ook extra geweest omdat mn zoontje juist zo extreem lang is! 
Niet te druk maken en lekker zo door gaan ☺️
 
Met 14 maanden was ons meisje 78cm en 9,8 kilo. Netjes op de gemiddelde lijn, dus jou kleintje lijkt me toch ook helemaal prima? Zou me geen zorgen maken als ik jou was
 
Terug
Bovenaan