Gewicht 18 weken zwanger

Dat is per vrouw zo wisselend.
Ik ben 3 jaar geleden in mijn hele zwangerschap zo rond de 10/15 kilo aangekomen. Een vriendin van mijn 25 kilo.
dus ja.. ieder lichaam is anders.

Ben nu 21 weken zwanger en 5 kilo aangekomen. Tussen week 10 en 18 leek alles wel op mijn kont te plakken. Gelukkig lijkt daar nu wat minder bij te komen en groeit nu vooral mijn buik. 

Ik heb juist overgewicht. Toen we hoorden dat we een tweeling krijgen schoten al die kilo's wel even door mijn hoofd. Nu met 16 weken pas 2 kilo aangekomen. De kindjes doen het gelukkig super goed. Ik ben qua gewicht dan niet veel aangekomen, maar qua omvang groei ik enorm. Elke vrouw is ook weer anders. De een komt amper aan een de ander 30 kilo. 

Hey, dat kan voor iedereen heel anders zijn, zo ben ik nu 37 wk en totaal 3 kilo bijgekomen... dus verloskundige geeft aan dat ik zelfs beetje ben afgevallen eigenlijk want de baby alleen al is nu 3100gr... en toch was daar helemaal geen reden in tot paniek. Zolang je maar gezond bent, en je bloedwaardes netjes ol peil. Hartje van je baby goed klopt en je beweging ziet ☺️ gewoon eten wat je wilt en kan, als je er helemaal mee ‘in tune’ bent kun je zelf heel goed naar je lichaam luisteren wat die aangeeft als behoeftes ?dus vooral: relax ?

Hi, 
Het is bij iedereen zo anders en zolang je kindje goed groeit en je jezelf goed voelt, zou ik zeggen dat het je eigen norm is! Wat ik heb gelezen is dat je het meeste in het tweede trimester aankomt en in het derde maar 4 kg gemiddeld. Ze gaan evsn uit dat een vrouw gemiddeld 12 kg aankomt. Ik ben 7 kg aangekomen vanaf het begin tot 26 weken ongeveer en nu (30 weken) zelfs een beetje afgevallen of niets meer aangekomen. Soms zie je dat vrouwen erg afvallen in het begin door misselijkheid en dan weer aankomen waardoor ze hun startgewicht houden.

Het verschilt per persoon en ik zou mij er niet druk om maken als je kindje gewoon gezond is. Ik was toen ik zwanger werd eerst 10kg afgevallen. Niet vanwege ochtendmisselijkheid, maar omdat ik mijn levensstijl had omgegooid (zwangerschap was een verrassing). Daarna weer 16kg aangekomen en ons zoontje is nu 5 weken oud en ben alweer 14kg kwijt. En ons zoontje is helemaal gezond en doet het fantastisch. Dus het zegt allemaal helemaal niks denk ik. Gewoon gezond eten en bewegen en dan komt het allemaal goed :)

Terug
Bovenaan