Gewicht baby / kleding maat

Hi meiden,

Ik ben bijna 37 weken zwanger en vanmorgen vertelde de verloskundige dat ik een stevige baby krijg; hij is nu al 3 kilo!
Hij is nog niet zo heel erg lang (mijn man en ik zijn ook niet zo heel lang), ongeveer 39 cm. Maar goed, even aangenomen dat ik met 40 weken ga bevallen, dan zal de baby dus zeker nog wel een paar c.m. en misschien zelfs nog wel iets van een kilo groeien!
Denken jullie - als je dit zo leest - dat ik beter wat extra rompertjes in maat 56 / 62 aan kan schaffen? Of zal een baby van 3,5 / 4 kilo toch eerst nog wel een maandje ofzo in maatje 50 / 56 passen?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes, 10e

Heej,
Ik heb een nichtje die met 4kilo is geboren. Zij paste echter niet in het ziekenhuispakje die mijn zus had meegenomen en die was maat 50. Dus ik denk dat 56 prima is maar 50 iets te klein word. Je zit natuurlijk ook nog met de ruimte die de luier nodig heeft.
In ieder geval succes en laat het ons op deze forum maar weten als het kind geboren is.
 Veel sterkte en een hoop geluk!!!!!!!
Groetjes Naima

Hoi 10e
Lastig he?! Ik wist ook niet goed hoeveel pakjes en rompertjes ik in welke maat moest hebben. Gelukkig is alles snel gekocht na de geboorte. Wij wisten ook nog niet of het een jongen of meisje was, dus zowiezo veel kleding pas na zijn geboorte gekocht.
Maar bijna alle baby's passen als ze geboren worden nog wel in 50/56, of je moet echt een extreem grote baby (ruim 10 pond of heel lang) hebben of een kleintje (bv van onder de 3 kilo)  Maar kijk wel naar de grootte van het pakje, er zit veel verschil in grootte tussen verschillende merken. Onze zoon Coen was 3245 g bij zijn geboorte en de meeste pakjes en rompers 50/56 waren zelfs nog erg groot. Maar een keertje omslaan en het pastte meestal prima. Ik vind dat je met +/- 6 rompertjes en  5 setjes kleding een heel eind kan komen. Maar dan heeft je kindje wel vaak hetzelfde aan en dat vind je misschien ook niet leuk.
Succes met shoppen en maak je er maar niet te druk om, alles is zo bijgekocht!
Groetjes, Irene

hoi hoi

ze zeiden tegen mij zus met 35 weken dat ze een grote baby zou krijgen, rui 3 en halve kilo a 4 kilo toen heeft ze alles groot gehaald, zeiden ze met 38 weken tis wel een klein manneke he, zou maar veel kleertjes halen in maat 44, mijn zus werdt gek maar dus alles maar gehaald in maat 44, toen werdt de baby bijna geboren stuurden ze haar vriend naar huis met de mededeling dat de baby toch echt niet in 44 zou passen maar dat hij een pakje moest halen om aan te doen in minimaal maatje 62, hij gedaan ( en daardoor ook de bevalling gemist!) komt hij met dat pakje paste de baby maatje 50!!! dus ik z ou zeggen neem van alles wat mee haha want wat ze zeggen klopt dus 9 van de 10 keer niet, zo was dit ook bij mijn tante en laatst bij een vriendin van mij!

xxx

Hoi,

Mijn dochtertje is met 41,2 weken geboren en woog 4240 bij een lengte van 52 cm. Ze paste maat 50 krap aan, maar 56 was beter. Dus koop niet te veel maat 50.
Maar...... het is een schatting dus het kan minder of meer zijn!!

groetjes Mariska

Ik zou maat 56 aanschaffen. Als het te groot uitvalt heb je snel genoeg wat van maat 50 bijgekocht. (en al wat van maat 62 op voorraad is nooit een ramp)
Bij mijn eerste zeiden ze overigens ook bij de 36 weken echo dat het een groot kind zou worden en zeker 8 pond terwijl de gehele zwangerschap werd gezegd dat het een gemiddeld kindje zou worden.

En wat werd het uiteindelijk; een meisje van 2950 gram en 47 cm. (maar wel met 38 weken en een paar dagen geboren) dus een mooi fijn meiske.
Dus....ik zou zeggen stel je op het ergste in (bevallen van een 10-ponder,haha) maar het kan zeker ook heel erg meevallen!

Succes!

Het gewicht van de baby is niet het belangrijkste bij de maat, maar de lengte. Maat 50 is voor baby's tot 50 cm. En als jouw kindje met 37 pas 39 cm is dan is dat (volgens mij) erg klein. De baby groeit in de komende 3 tot 5 weken niet zo heel veel meer. En dan heb je kans dat maat 50 nog groot is.
Ik zou maat 50 kopen, maat 44 is zo bij gekocht, en voor de zekerheid nog een pakje 56 in de tas voor het ziekenhuis.

Het zit 'm idd vooral in de lengte, denk ik. Mijn zoontje was groot, 9 pond en 54 cm en heeft dus meteen maatje 56 aangehad. Omdat we dit ruim van te voren (dmv groeiecho's) al zagen aankomen, heb ik nooit iets kleiner gekocht.
Maar maatje 62 dat hoefde zelfs hij pas met 2 maanden aan, hoor, dus dat zul je hoogst waarschijnlijk echt nog niet nodig hebben.

Ik hoor wel van vriendinnen dat veel baby's binnen een paar weken uit maatje 50 groeien, dus zeker niet teveel van kopen. Maatje 56 hebben ze veel langer aan.

Succes met shoppen!

Terug
Bovenaan