Gewicht baby / kleding maat

Hoi,

Thomas was 51 cm en 3600 gram bij zijn geboorte, hij had bijna gelijk maat 56 aan.
Sophie was 48 cm en 2770 gram en heeft een hele tijd maat 50 aangehad.
Ik zou niet teveel kopen hoor, zonde van het geld.
Het is na de bevalling zo bijgekocht en rompertjes in maat 50/56 zijn vaak nog wel een tijdje te dragen.
En koop vooral niet van die leuke pakjes uit 1 stuk, vreselijke dingen.
Gewoon een truitje en slobbroekje is veel gemakkelijker met verschonen en ook prettiger voor de kleine.
Succes!

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hoi hoi,
Ik heb baby's gekregen van 8, 9 en 10 pond, en 54/56 cm. lang, maar gelijk na de geboorte pastten ze alledrie goed in maat 56. Ze hebben 3/4 weken rompertjes in maat 50/56 (hema)gepast. Daarna moest ik echt over naar maar 62/68. Zo ook met de newborn pampertjes, die droegen ze maar 2 weken ofzo.
Kleertjes zou ik in elk geval niet in maat 50 kopen, maar 56. Dit kunnen ze dan best een paar weken aan! En.....je kraamcadeautjes zul je vooral in maat 68 krijgen!
Dus koop zelf wat voor die eerste dagen/weken, paar maatjes 56, paar maatjes 62, dan zit je altijd goed.
Succes!

Ach ben je gek meid!!! Nooit afgaan op een schatting van de verloskundige!!!!!!
Onze baby zou ruim 7 1/2 pon zijn bij zijn geboorte, maar het werd een amper 6 pondje. Woog 2850 gram; goed geschat he?! Echte klinklare onzin vind ik het! Hij heeft ruim 4 weken maat 50 gedragen. Dus ik raad je aan om, als jullie ook beide klein zijn, gewoon ook  een klein maatje (50) mee te nemen naar het ziekenhuis. Weet zeker dat ie het past! Vriendin van ons beviel van een ruime 8 ponder en zelfs zij (was een meisje, en alsnog een poppetje vond ik, misschien was ze wat langer) had ook de eerste 2-3 weken maat 50 aan. Dragen ze langer dan je zou verwachten hoor. 62 is pas voor kindjes van een paar maanden, dat raad ik echt af, kan je baby nog lang niet aan!
Succes..

Wilde nog even reageren op patricia; wij vonden pakjes aan elkaar juist erg makkelijk! Wel zonder voetjes; want die zitten nooit goed!
Wij kochten die bij www.goodmoodkid.nl  echt super pakjes; neem anders een   een kijkje in hun fotoboek; echt super pakjes, een echte aanrader!!

Ha meiden

Allemaal super bedankt voor jullie leuke reacties! Het is me nu wel redelijk duidelijk dat een schatting van de verloskundige dus maar weinig zegt....
Ik zal naar het ziekenhuis een mooi 'eerste pakje' in maat 50 en maat 56 meenemen (die laatste 'moet' ik dan nog even kopen, hihi ) en dan zit ik vast en zeker goed.

Liefs, 10e

Hoi,

Hier 3 redelijk grote kinderen...
De oudste was ruim 9 pond bij 52 cm en 50 was echt een no go, 56 paste prima en heeft die nog wel eventjes aangehad.
De middelste was 8 pond bij ook 52 cm en dus een stukje slanker dan zijn grote broer en hij had wel in maatje 50 gekund voor een weekje of 2 denk ik, maar ik had alleen 56 in huis.
De jongste is nu een maand en was 9,5 pond bij 55 cm. Doordat het gewicht over een behoorlijk aantal cm's zat verdeeld was best nog wel stevig, maar slanker dan de oudste!
Zijn eerste setje was maat 56 en paste precies.... het truitje heeft hij in de kraamweek nog 1x aangehad en toen was het al te klein .

Hij is nu dus een maand weegt nu zo'n 5,5 kilo en maatje 56 past echt niet meer (en kleine maatjes 62 zijn ook te klein)

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan