gewicht en lengte van kindje 14 maanden

Goedemorgen medemoeders,

Ik heb een vraagje, afgelopen donderdag was ik bij het CB voor mijn dochtertje d'r entingen. Ze werd ook nog gewogen en gemeten, nu werd er tegen mij gezegd dat ik uit moest kijken dat ze niet te mollig werd. Wat een gedoe. Nu eindelijke na maanden wil die kleine meid eindelijke d'r normale eten gewoon, 3 maaltijden op een dag daarvoor was het een drama met eten.  Nu wilde ik graag weten hoe zwaar en lang jullie kindjes zijn. Ik wil wel graag zeggen dat ik me er weinig van aantrek wat ze daar op het CB zeggen maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig hiernaar.
Lincy was bij d'r geboorte 51 cm lang en woog 3090 gram nu is ze 14 maanden en ze is 82,5 cm lang en weegt 11125 gram. Ik moet een riempje op d'r broeken anders zakken ze van d'r kontje. Sla mij maar ergens in ik snap af en toe nix van het CB. Ze zien je kindje 10 minuten en gaan je daar even op beoordelen, ik ben blij dat ik er voorlopig niet meer heen hoef met 21 maanden krijg ik een oproep voor het peuterbureau.

Verder wil ik even zeggen dat ik hartstikke blij ben met mijn meisje en ze het verder hartstikke goed doet, ze liep met 12,5 maand al.

Groetjes Mascha
mama van Lincy
 
Hoi,

Joh, die consultatiebureau's,    mijn dochter is nu 14,5 maand en   wij zijn afgelopen vrijdag naar het CB geweest voor de BMR en Meng.  prik, ze is 83 cm lang en weegt 11.320 gram en bij mij zeiden ze dat het prima is zo, gewicht en lengte goed in evenwicht.
Dus zo zie je maar, elk CB is weer anders, wat al meer geschreven wordt op dit forum, het CB is handig voor het wegen, meten en de prikjes en voor de rest gaat het mijn ene oor in en voor 95% mijn andere oor weer uit. Als je kindje het toch goed doet, laat ze maar lekker kletsen hoor.

Groetjes Linda
 
Hoi, mijn zoontje is ook precies 14 maanden .Ikben gister ook op het cb geweest en hij weegt 9470 en is 75 cm lang. Maar tegen mij zeiden ze dat hij wat aan de kleine kant was, maar ik maak me hier niet zo druk om hoor...hij eet, drinkt,slaapt doet alles perfect...dus geen probleem. groetjes kim
 
Hoi, mijn zoontje is ook precies 14 maanden .Ikben gister ook op het cb geweest en hij weegt 9470 en is 75 cm lang. Maar tegen mij zeiden ze dat hij wat aan de kleine kant was, maar ik maak me hier niet zo druk om hoor...hij eet, drinkt,slaapt doet alles perfect...dus geen probleem. groetjes kim
 
Hoi, mijn zoontje is ook precies 14 maanden .Ikben gister ook op het cb geweest en hij weegt 9470 en is 75 cm lang. Maar tegen mij zeiden ze dat hij wat aan de kleine kant was, maar ik maak me hier niet zo druk om hoor...hij eet, drinkt,slaapt doet alles perfect...dus geen probleem. groetjes kim
 
Hallo,

Hahahaha, de cb zijn ook overal hetzelfde. Ook wij kregen te horen: pas maar op dat hij niet te dik wordt. Ze wilde weten wat onze zoon at op een dag. Tja, ook weer niet zoveel dat wij iets weg konden laten. Op dieët hoefde hij dus niet.Qua lengte/gewicht verhouding klopte het wel weer. Hij was met 14 maanden 82cm en woog 12,5kg schoon aan de haak. Hij is vanaf 3 weken na zijn geboorte heel hard gaan groeien zowel in de lengte als de breedte. Zelf maak ik me er ook niet druk om. Komt vast allemaal wel weer goed!

Groetjes,      
Winnie
 
ons zoontje is nu ook bijna 14 maanden (volgende week) en wij zijn vorige week bij de kinderarts geweest, hij was met zijn geboorte 2000 gram en 47cm en nu is hij 76cm lang en hij weegt 9200 gram, niet slecht dus, we hoeven dan ook niet meer terug te komen bij de kinderarts. Volgende week moeten wij naar het cb, ben benieuwd wat ze daar dan zeggen, we zullen wel zien. Groetjes Erika
 
Goedemiddag,

Bedankt voor jullie reacties, ik ben blij dat ik niet de enige ben (wat ik eigenlijk wel al wist) die zo d'r twijfels heeft over het CB. Ik ben blij dat ik er voorlopig vanaf ben. Zolang onze kindjes goed blijven ontwikkelen en doen wat er bij hun persoonlijkheid past is het allemaal dik in orde wat mij betreft. Tegenwoordig maken mensen zicht toch al zo vreselijk druk doe gewoon dan doen we al gek genoeg toch! Laten we met zijn allen lekker genieten van de mooie wonders die wij hebben mogen krijgen. Verder wens ik jullie nog veel plezier en geluk.

Groetjes Mascha
 
Terug
Bovenaan