gewicht en lengte van kindje 14 maanden

Hoi

Onze zoon is ook 14 maanden vorige week ook op CB geweest hij is nu 81 cm en 11800gr hij is niets te dik of zo heeft wel een groot hoofd maar zijn hoofd ligt al sinds het begin een beetje voor op de rest, niets aan de hand dus.
Je kunt nu echt zien dat de kindjes van deze leeftijd steeds meer een eigen postuur gaan krijgen de zoon van een stel vrienden van ons is ruim 2kg! zwaarder dan onze zoon en ze verschillen zich maar 2 dagen! dit jongetje is gewoon een stuk groter dan onze zoon en steviger gebouwd.
Terwijl een nichtje van onze zoon een jaar ouder is en1,5 kg lichter dit is gewoon een tenger meisje.
Zo zie je maar weer iedereen is anders, ook al ben je pas 14 mnd oud.  en zolang je je kind niet volpropt met snoep   is er toch niets aan de hand.

gr Shirley
 
Onze dochter Fien was bij de geboorte 1448 gram en 38 cm lang, ze  is nu 18 maanden. Vorige week dinsdag op het CB was ze 9730 gram en 77 cm lang.
Ook ik kreeg een donkere blik omdat de CB dame niet in de status van mijn kind had gekeken en niet had gezien dat ze zo licht was toen ze geboren werd. Toen ik haar wees op het geboortegewicht was ze meteen één en al vriendelijkheid. Blijkbaar dacht ze dat ik mijn kind liet verhongeren of zo. Het zal de jarenlange ervaring van deze verpleegkundige wel zijn geweest denk ik dan maar....



 
hallo,

Mijn zoontje is nu ruim 21 maanden en weegt nu 9.7kilo.
Hij heeft net een flinke verkoudheid achter de rug, vorige week woog hij nog 10.2 kilo.
Volgens ons cb is er niets mis met hem, maar is het gewoon een teer ventje. Een echt garnaaltje. Hij is verder heel levendig (soms echt heel druk), maar hij eet gewoon erg weinig. Tegen ons is nooit gezegd dat er iets niet goed zou zijn met hem. Qua groei zit hij in de stijgende lijn, alleen een treetje lager dan gemiddeld.
Met zijn geboorte woog hij 3410, was 1 weekje te vroeg, dus niet een heel kleintje ofzo.
Ik zou met pas zorgen gaan maken als je kindje erg duf is en weinig pit meer heeft.
Wat wij wel doen is ectra vitaminen geven (Floradix Kindervital), gewoon door zijn limo heen.

Groetjes 1976
 
Terug
Bovenaan