gewicht kindje

Hoi,
Mijn zoontje is nu 2 jaar 9 maanden en is volgens alle gemiddeldes wat aan de lichte kant.Hij is 95 cm en weegt 14 kg.  Hij eet erg goed zowel zijn brood als warm. Hij snoept nauwlijks, eet wel graag fruit en daarnaast drinkt hij vrnl water tussendoor. Maar hij heeft de bouw van zijn vader en die was vroeger ook erg slank. Nu heeft deze een normaal figuur en kan nog alles eten wat hij wil .

Ik denk dat het tegenwoordig wel zo is dat men denkt dat kinderen wel genoeg bewegen maar ik vraag het me af. Ook denken de mensen dat ze hun kinderen niet zoveel tussendoortjes geven en dit klopt misschien wel, maar kijken mensen ook wat ze hun kind geven?! Mijn zoontje komt thuis echt niet verder dan één suikervrij snoepje of een soepstengel of krentjes of een koekje en niet alle vier. Alle pakjes drinken die in de winkel staan, staan er, als het aan ons ligt, over 10 jaar nog, ik vind het rotzooi.

Misschien ben ik wat fel maar ik wil echt niemand kwetsen.
De kinderen die te dik zijn kunnen nog wel vrolijk zijn en een goede indruk maken maar gezondheid zie je niet altijd van buiten. Als ik wel eens kinderen zie die zo zijn dan heb ik er eerlijk gezegd wel wat moeite mee. Vaak hebben ze rode hoofden van de inspanning en kunnen niet mee met de andere kindjes, dat vind ik sneu.
Ik ben vroeger zelf een "te dik" kindje geweest en vond het verschrikkelijk.

Een keertje een extraatje hebben wij ook en dat moet ook zeker kunnen maar elke dag hoeft dat niet. Ik denk dat wanneer je zelf het goede voorbeeld geeft je kind je daarin zal volgen.
Succes in elk geval en hou je vooral in de gaten wat je eet en daarnaast de hoeveelheid!
Jeanette
 
Hoi Petra,

Te zwaar? Vindt het absoluut niet. Niels is 3.5, 98cm en 13 kg een magere lat, spillepootjes en ribbetjes die je kan tellen. Hij eet genoeg maar verbrand veel.

Ik wou dat hij wat meer woog zodat hij wat over heeft voor als hij een groeispurt maakt, als ze naar school gaan gaan ze nog meer verbranden en is wat extra gewicht meer dan welkom.

maak je niet teveel zorgen, volgens mij zit ze gewoon op een gezonde en normale verhouding hoor. En laat de mensen maar praten...
 
Hoi,

Mijn dochtertje is nu 3 jaar en 3 mnd en ze weegt 13 kilo ongeveer. Toen ze 1jr was hebben ze me bij het cb doorverwezen naar het ziekenhuis omdat ze te ligt was. Ik vond het echt onzin, ze is kerngezond en nooit ziek. Ook is ze niet mager, ze eet goed en beweegt gewoon hee veel. Ze heeft echt zoveel energie. Ik denk dat je er niet zoveel bij stil moet staan en andere mensen lekker moet laten kletsen. En wat betreft   het cb, daar moet je je eigen niets van aantrekken het is voor hun nooit goed. Ze hebben altijd wel commentaar of ze zijn te zwaar of ze zijn te licht.

Liefs Patricia
 
Je moet je niet zoveel aantrekken wat andere zeggen tuurlijk moet je kind niet te dik worden wat hartstikke meevalt ( ik zeg maar niet wat mijn dochter van 1,5 weegt )

Maar bv op het cb houden ze van dunne kinderen mijn arts is een lat en vond mijn zoontje perfect volgens het boekje en wij vonden hem juist dun en mijn dochter vinden lekker mollig altijd al geweeest en die is volgens hun te dik

Maar mijn bouw is ook stevig en mijn man is super dun dus het is ook wel bij ons van wat voor bouw je afkomstig bent
 
Ik moet zeggen dat ik erg nieuwschierig alle berichtjes hier heb gelezen.. Ik vind dat zo leuk om te zien wat de verschillen en overeenkomsten zijn van de kids en wat voor verschillende problemen of juist leuke dingen ouders hierbij ervaren. Mijn jongste dochter loopt nogal scheef in   verhoudingen...Ze is 105cm, 15 kilo en 2jaar en 8 mnd. Tja ze is erg lang en als ik hierboven lees gemiddeld qua gewicht, maar ze heeft nog een heerlijk babybuikje en ze eet echt vanalles. Ze houdt erg van warm eten, brood vindt ze vies.. ze lust best een snoepje, maar vindt fruit ook heerlijk.Wij zijn zelf niet dagelijks bezig wat en hoe ze eten.. ze zijn gezond.

De jongste dochter van mijn zus was echter wel te zwaar. Dit werd op het cb pas opgemerkt toen ze 4 was. Ze snoepte niet uitermate, maar at zonder stop. Dit deed ze al toen ze alleen maar borstvoeding kreeg.. Helaas werd ze op een vrij streng dieet gezet en hoe moeilijk het voor mijn zus ook was, na verloop van tijd zag ze dat mijn nichtje vrolijker werd, zich beter kon bewegen (dachten altijd dat ze grofmotorisch gewoon iets onhandig was) en dat ze totaal niet meer taalde naar snoepjes of wat dan ook. Wel moet mijn zus goed oppassen met de normale maaltijden. Doordat mijn nichtje geen automatische rem heeft eet ze dus door. Een kind van 4 eet geen drie borden leeg net als een volwassen man, maar 1 is genoeg.

Toen ik het eerste berichtje las met wat je kindje eet vond ik je juist erg verantwoordelijk!! Mijn dochters eten wat de pot schaft en dat is niet iedere dag 100% goed, maar soms ook gewoon erg lekker!

 
Hoi,
Het is altijd moeilijk als andere mensen hun mening zeggen.
De een zegt dat ze te dun zijn en de ander vind dat ze zwaar zijn.
Mijn dochter Carmen is nu bijn 2,5 jaar oud.
Ze eet s'morgens twee boterhammen en als het kan s'middags ook nog een twee.
Ze eet het liefst met chocoladepasta of worst.
Het avond eten kan er ook goed in. Vooral spagettie en vlees. Dat zijn niet de caloriearmste produkten.
Wat mischien het verschil is dat ze veel beweegt en daardoor niet echt dik word.
Maar kinderen verschillen en wat je geeft is niet echt veel en toch gezond.
Hou het in de gaten en probeer toch de opa en oma het duidelijk te maken dat je er niet van gedient bent. Hoe moeilijk het ook is.
Ik heb ook schoonouders die denken hun kleinkind te verwennen door eten en snoep.
Maar ik blijf het zeggen.
Succes ermee.
GR. Christel
 
hoi hoi
volgensmij   is niemand hier te dik hoor
ikheb een zoontje van bijna 3,5 hij is 110 cm lang weegt 20 kilo en heeft schoenmaat 31
dus een flinke vent. volgens het cb is het gewoon goed. hij zit helemaal bovenaan de curve. hij eet veel en beweegt veel en is zekers niet te dik want ook zijn ribben kun je tellen.
dus ik zou me geen zorgen maken.

groetjes poohbeer
 
Mijn dochter is nu   2jaar en 3 mnd en weegt 11 kilo bij een lengte van 88 cm.
Ze is echt een heel smal poppetje maar eet als een bouwvakker!!
Haar zus en broertje zijn veel steviger. Toch zijn ze alle drie volgens het cb prima gezond.
Ik vind trouwens dat kinderen tegenwoordig wel  erg jong op overgewicht worden gecontroleerd.
ik vind jou kindje in ieder geval niet heel zwaar wegen ofzo

liefs Daan
 
Terug
Bovenaan