Gewicht na de bevalling

<p>Hoi hoi, ik vroeg me af hoe het bij jullie gaat met het gewicht na de bevalling? Ik ben 6 weken geleden bevallen, na 2 weken was er al 10 kilo af en sindsdien nog 3 maar het gaat niet van harte terwijl ik bijna niet ongezond eet, nu veel meer beweeg met de baby en heel veel wandel. En voordat ik reacties krijg het is pas 6 weken geef je zelf de tijd, ja ja ik weet het, maar ben gewoon benieuwd naar anderen omdat ik om me heen soms mensen zie die na een aantal weken zelfs onder hun gewicht van voor de zwangerschap zitten!! En ik wil gewoon heel graag nog minimaal 7 a 8 kilo er vanaf en ja liever vandaag dan morgen :) </p><p>Nou is het bij mij wel een beetje gek. Ik ben in het jaar voordat ik zwanger raakte 12 kilo af gevallen, van 78 naar 66 kilo. Tijdens de zwangerschap zat dit er al snel weer aan helaas en ben ik in totaal 22 kilo aangekomen, woog op het laatst 90 kilo. Nu weeg ik dus weer 77 maar lijkt het te stagneren.. Los daarvan, heb ik net even een broek geprobeerd die ik gekocht had toen ik rond de 68 kilo woog en die pas ik gewoon!!! Ik snap er niks van.. Want het is nou ook weer niet zo dat mijn buik nog enorm is of zo (dit valt me alles mee)... Maar ik vind het wel een beetje vreemd eigenlijk.</p><p>Geen idee wat jullie hiermee moeten maar ik vond het gewoon raar haha.</p><p>Ik ben benieuwd of meerdere mensen nog na 6 weken zoveel kilo's kwijt moeten en hoe ze dat hebben gedaan of dat het op een gegeven moment weer "vanzelf" gaat</p>

Hoi,
Gefeliciteerd met je zoon/dochter :)

Ik was na 2 weken al 12 kilo afgevallen en toen onze dochter geboren was zat ik al onder het start gewicht. Was ook maar 6 kilo aangekomen dus logisch.
Ik gaf bv maar had geen honger/trek dus daardoor verloor ik te snel gewicht.
Is nu een jaar geleden maar helaas alweer aangekomen haha.

Denk dat het heel normaal is dat het op een gegeven moment even stopt of langzamer gaat. Ga gewoon zo door en focus er niet te veel op.
Wat je zegt, je bent net 6 weken geleden bevallen. En om nu ook nog eens die 7 kilo in 2 weken kwijt te raken is wel heel snel.
Een periode van 2 maanden zou hier beter bij passen maar is ook nog wel heel snel hoor :)

Bij beide kindjes 14 of aangekomen. Bij beide was het grootste gedeelte er na 6 weken vanaf. Daarna bleef ik bij mijn zoontje geleidelijk aan afvallen tot ik 6 kg onder mijn gewicht zat (woog nog maar 54 kg, te weinig). Bij mijn dochtertje is mijn gewicht geleidelijk gedaald tot het gewicht van voor mijn zwangerschap. 
Mijn lijf is wel veranderd. 
Je moet niet zo snel willen afvallen. Je hebt een jong kindje. Geef je borstvoeding, want dan heb jij de reserves voor de voeding.

Je bent pas 6 weken geleden bevallen... gun jezelf de tijd... de ene lichaam is de ander niet... Bedoel dit niet verkeerd hoor... Komt echt vanzelf wel...

Ik wilde graag nog reserves hebben... aangezien ik ook 10 weken nog borstvoeding had gegeven en gewoon extra moest gaan eten omdat het best wat van je lichaam vraagt... en dokter zei ook de ene is gauw op gewicht de ander wordt te mager en een heeft wat langer de tijd nodig...

Geen idee hoeveel ik woog. Ik kijk meer naar hoe ik me voel en of mijn normale kleding weer goed past. Bij de eerste duurde dat ongeveer 6 maanden. Bij de tweede hooguit 3 maanden. Bij de tweede ben ik wel weer eerder en meer gaan sporten.
Ik had zelf echt het idee dat mijn lijf nog even moest wennen. Ook al at ik gezond, het gewicht ging toch minder snel. Maar naar een tijdje is je lijf weer zichzelf en dus wordt het weer zoals voorheen als je hetzelfde eet. Maar misschien bij iedereen anders.

Hoihoi
Ik was 16 kilo aangekomen bij mn zoontje. Waarvan na de bevalling er al 6 af ging.
Dus nog 10 te gaan.
Ik at in mijn zwangerschap super veel en had in mn kraam weken amper tot geen honger.
Waardoor ik 5 kilo afviel.
En de laatste 5 kilo heb ik er na afgezwommen door 2 a 3 keer inde week baantjes te gaan trekken een uur lang .
Ik denk wel dat je voor de laatste kilootjes iets moet doen en dat dat niet met lopen eraf gaan gok ik.
Ik ben heel slank en val altijd snel af maar deze kilo's kreeg ik er ook niet af zonder te sporten 

Hoi,
Ik was 22 kilo aangekomen, woog 62 kilo. Nu weeg ik 72 kilo en mijn dochter is 2 maanden oud. Ik merk vooral dat mijn figuur verandert is. Sommige kleding  staat gewoon niet meer. 
Ik ben nog niet bezig met afvallen, ik zou niet eens weten doe dat moet ;-) Ik geef nog borstvoeding dus een beetje reserve is niet erg. 

Terug
Bovenaan