Gewicht na de bevalling

Ik moet nog 1 kilo en mn dochter is 7 maanden. 
Totaal 20 aangekomen en na mn bevalling moest ik er nog zo'n 9. Dit ging erg langzaam, door gezond eten en na 4 maanden veel hardlopen ging dit er steeds meer af. Maar het ging zeker niet zo snel als gewild. Het heeft zeker tijd nodig. Nu ben ik ook wel iemand die niet een taartje overslaat als die aangeboden wordt ;)

Ik weeg me eigenlijk nooit (kijk altijd naar hoe kleding zit) dus weet ook niet hoeveel ik aangekomen ben in totaal (maar had op het laatst wel een grote buik). Ben nu 7 weken geleden bevallen en pas m’n kleding weer. Wel herken ik m’n eigen lichaam nog niet helemaal, denk dat dit ook nog wel even kan duren. Ook denk ik dat ik nog wel een paar kilo zwaarder ben dan ik was en daarom sport ik nu weer 3x in de week.
Iedereen zegt idd wel je bent net bevallen, cut yourself some Slack, maar ik voel me er echt beter bij weer m’n eigen lichaam terug te zien na al die maanden. 

Ik ben 23 kg aangekomen in de zwangerschap, heel veel vocht! Was na 4 dagen al meer als 10 kg kwijt en de eerste weken ging het heel hard. Nu na 15 weken nog 1 kg te gaan, liever nog een paar meer. Maar geef borstvoeding en het gewicht zakt nog steeds gelukkig. Eet niet anders dan voorheen,  en snaai ook nog wel!

Ik was 25 kilo aangekomen. Na de bevalling was er maar iets van 8 acht af. Nu hebben we een ontzettend stressvolle eerste periode gehad en bij stress, kan ik niet eten. Ik zat na 3 maanden onder mijn oude gewicht. Klinkt leuk, maar geef je lichaam de tijd. Ik merk nu, 10 maanden later, dat ik nog steeds wel wat vitamines tekort kom. 

Ik woog voor de zwangerschap 58 kilo en na 5 maanden blijf ik hangen op 66 kilo. Ik draag nog steeds mijn zwangerschapsbroeken en heb zelfs al de vraag gehad of ik weer zwanger was. Heel pijnlijk. Ik eet gezond, geen suiker, loop alles. Maar ik krijg het niet af. Heel frustrerend...

Terug
Bovenaan