<p>Ben benieuwd naar jullie ervaringen met het aankomen tijdens de zwangerschap.</p><p>In het eerste trimester van mijn zwangerschap ben ik best veel afgevallen, namelijk 8,4 kg. Ik wist ook pas vrij laat dat ik zwanger was en was net begonnen met een nieuw leefpatroon om gezonder te gaan eten. Let wel, ik heb echt overgewicht, zeg maar 100+ bij een lengte van 1.78. </p><p>Ik heb het laagste gewicht, dus na het gewichtsverlies van 8,4kg, als startgewicht gerekend. Ik had me na mijn zwangerschapstest er op ingesteld dat ik in verband met de zwangerschap zou gaan aankomen en dat ik dit ook zou accepteren.</p><p>Wel ben ik tijdens de gehele zwangerschap nog bewust omgegaan met mijn eten en heb ik geen vreetbuien gehad. Ook ben ik niet misselijk geweest tijdens de eerste weken. De zwangerschap heb ik niet als excuus aangegrepen om dan maar te gaan eten waar ik zin in had. (dat heeft me namelijk mijn overgewicht bezorgd) Ik merk dat ik altijd maar kleine porties kan eten, omdat ik anders echt last krijg van mijn maag, hetzelfde geld voor teveel drinken op 1 moment.</p><p>Nu is het zo dat ik ik vandaag bijna 35 weken zwanger ben. Toen ik vanochtend op de weegschaal stond bleek ik in totaal nog maar 2,7 kg te zijn aangekomen (*gerekend vanaf mijn eerdere dieptepunt). Ik heb nu 3 dagen een verkoudheid, en ben dus 0,8 kg kwijtgeraakt.</p><p>Elke week weer denk ik dat ik vanaf dat moment toch wel zo explosief zal gaan toenemen als voorspeld wordt (bijv. tot een halve kg per week).</p><p>Ik maak me zorgen dat ik door mijn geringe gewichtstoename toch de baby tekort doe.</p><p>Morgen heb ik namelijk een nieuwe groeiecho nadat uit de laatste echo van 6 november bleek dat het buikje toch iets onder de verwachte groeicurve schoot. De baby zit echter nog wel netjes op de normaalcurve maar zat daar eerst boven. Ze gaan nu controleren of ze de nieuwe lijn van groei aan gaat houden. </p><p>Maak ik me om niks zorgen, en wat zijn jullie ervaringen met de gewichtstoename?</p>