Gewichtstoename tijdens zwangerschap (nu 34+6)

Ik denk dat het allemaal niet zoveel zegt over hoeveel jij aankomt en hoe zwaar je baby is. Ik ben beide zwangerschappen 30 kilo (!!) aangekomen en had een zoon van 3080 en dochter van 3730. Dus geen hele zware kinderen ondanks dat ik zoveel was aangekomen.
Vooral belangrijk dat je gezond eet tijdens de zwangerschap en niet aan het lijnen bent. Dan is er denk ik weinig aan de hand..
 
En wees blij! Hoef je erna niet of weinig af te vallen.. ben nu na 4 weken al wel weer 15 kilo kwijt maar heb er dus nog steeds 15 te gaan.. :(
 
Hoi hoi! 
Is toch een leuke bijkomstigheid? ? 
je gaf zelf aan dat je normaal at en tijdens de laatste 3 maanden mag je 300 calorieën extra eten. 
Als je dat doet,afvallen of aankomen dat maakt niet uit voor je baby. 
De groei is ook goed dus niet zo onzeker zijn haha. 
 
Zelf ben ik 31 weken en 7/8 kilo aan gekomen. 
Wat ik had begrepen is dat als je BMI normaal is voor de zwangerschap dat 8/12 kilo aankomen normaal is. Die 8 kilo is alleen je extra bloed,placenta,borsten,vocht vast houden en gewicht van je baby bij elkaar. 
 
Als ik jouw was zou ik gewoon lekker gezond blijven eten en afvallen is alleen afgeraden tijdens zwangerschap als je gaat crash diëten. Want dan komen afvalstoffen vrij. Maar je geeft zelf aan dat je normaal eet?? Dus!! Topper! 
 
Bedankt voor de reacties! Ik eet inderdaad wel normaal voor zover ik weet.
Ik heb gisteren de groeiecho gehad. Daaruit bleek helaas dat de buik van de baby weer van de lijn afweek, tweede keer inmiddels. Daarop is de doorstroming van de placenta en navelstreng gecontroleerd, die was goed. 
Een ctg gedaan en mijn bloeddruk en pols gemeten. Die waren allebei te hoog. Daarna bloed en urine afgenomen om zwangerschapsvergiftiging uit te sluiten. Dat was helemaal prima. 
Ik mocht vandaag weerkomen voor een ctg en de gynaecoloog zei dat ze niet veel beter werden.. Mooie variatie te zien en bergjes bij activiteit van de baby. Ook was mijn pols weer beter en nu was de bloeddruk ook goed.
Het advies is rustig aan ivm de bloeddruken lekker 'broeden'. Volgende week weer controle doorbloeding placenta en navelstreng. 5 december weer een groeiecho. 
Wijkt ze dan weer van de lijn af dan kan het toch zijn dat ze eerder gehaald wordt. 
 
 
Ik zou die groei curve niet zo letterlijk nemen .
Ik ben daardoor medisch  geworden omdat mijn zoontje met zn beentjes  en op een gegeve moment ook met zn buikje achterliep op de groei curve.
En ze hadden gedacht  dat die heel klein was vandaar werd ik medisch  maja wat is te klein ? 
 
maar met de geboorte kwam er een prima gewicht uit  van 3200 gr. 
Dus ze maken vaak al paniek terwijl er niks aan de hand is  is mijn  ervaring
Succes met de laatste loodjes  ?
 
 
De baby bleek bij de laatste groeiecho weer te zijn bijgetrokken. Dus dat is fijn nieuws.Mijn gewichtstoename is nog steeds minimaal. Zit nu op +3kg, en ben bijna 39 weken zwanger. (38+6).Ik was even iets zwaarder maar ben weer iets terug gevallen terwijl ik nu zelfs iets meer eet dan normaal. Zit propvol dus meer gaat ook echt niet lukken. Had dit jaar geen zin in chocoladeletters of pepernoten dus dat niet of nauwelijks gehad. Ik heb alleen zin in normaal eten en eet gewoon tot ik vol zit.Ik ben nu wel benieuwd hoe mijn gewicht zich na de bevalling zal ontwikkelen :/. 
 
Tijdens het zwanger zijn ben ik, blijkt nu duidelijk, wel ingeteerd. Inmiddels is de kleine 4 weken oud en ben ik zelf ruim 16 kg lichter dan voor mijn zwangerschap. Ik was in de zwangerschap blijven hangen op 8,4 kg gewichtsverlies en ben toen uiteindelijk weer zo'n 3,5kg aangekomen.
Na de bevalling ben ik dus nog zo'n 11,5kg afgevallen. Mijn gewicht is nu gestabiliseerd. Wel geef ik borstvoeding en heb de bijbehorende eetlust.
Ik ben tevreden over het verloop en hoop het gewichtsverlies nog wat verder door te zetten :). Mocht er op termijn een tweede komen dan wil ik liever op een wat gezonder gewicht zitten. 
 
Jij bent door je gezonde voedingspatroon zelf aan het afvallen, terwijl je kindje lekker aan het groeien is. Je eet immers nog gewoon goed en gezond, dus niks aan de hand. Geen zorgen maken hoor, ik denk dat je juist erg goed bezig bent en straks erg blij bent dat je zoveel kilo bent afgevallen als je kindje er is. Als je dan ook nog bv gaat geven, gezond blijft eten en lekker veel gaat wandelen, dan kan het zomaar zijn dat je op een gezond gewicht uitkomt. 
Ik ben zelf tijdens allebei mijn zwangerschappen 15 kilo aangekomen, maar dat was van 60 naar 75 kilo, dus dat is geen vergelijk. Na twee weken waren er al 10 kilo af en na een maand of drie waren de overige 5 kilo's er alweer af. Nu alweer een tijd stabiel op een gewicht van 58 kilo. Erg blij mee dat het zo is gelopen. 
 
Terug
Bovenaan