Gewichtstoename zwangerschap

<p>Hoi,</p><p>Hoeveel kg waren jullie aangekomen bij 20 weken zwangerschap?</p><p>Ik ben nu 20+5 weken en 4.3kg bijgekomen..ik vind dit nogal lastig omdat ik bang ben dat ik te veel aan kom. Ik eet wel gewoon gezond en sport ook nog.</p>

Hoeveel je gemiddeld aankomt tijdens de zwangerschap is afhankelijk van de Body Mass Index (BMI) die je voor je zwangerschap hebt. Als je een gezonde BMI hebt (tussen de 18,5 en 25), zal je gemiddeld zo’n 12 kg aankomen. Bij 14 t/m 26 weken staat 8 kg. Ik denk dat je heel netjes zit. Je kunt niet meer doen dan gezond eten en te sporten.  Grtjs nvn

Ik met 28 weken 4 kilo. Heel weinig dus. Moet ook langs de dietiste zodat ik genoeg energie heb na de bevalling en niet te veel kwijt ben.. (ben nog nooit makkelijk aangekomen)

Het zegt allemaal niet zoveel. Ik heb mijn hele zwangerschap keurig gegeten. Nooit aan suikers of teveel vet toegegeven, want ik wilde niet teveel aankomen. Tot de laatste 4 weken bleef ik keurig op ongeveer 9 kilo zitten en daarna kwam er ineens 6 kg bij! Zo bizar! Ik heb toen maar geaccepteerd dat mijn lijf toen kennelijk meer reserves nodig had. Ik denk dat dat dan gewoon heel snel wordt aangelegd plotseling, voor de bevalling. Mijn BMI voor de zwangerschap was 22. Ben nu nog steeds 6 kg te zwaar, baal heeeel erg. Maar goed, heb als doel dat het er volgend voorjaar af is.

Dat van die bmi is leuk bedacht maar klopte bij mij helaas niet. Ik heb een gezonde bmi en heb tijdens de zwangerschap gezond gegeten en blijven bewegen maar ben uiteindelijk 20 kg aangekomen waarvan ik er vrij snel na de bevalling alweer 13 kwijt was. Hield veel vocht vast en dat moet er nu nog deels uit want ben verder niet echt dikker geworden. Geef borstvoeding dus kan helaas niet op dieet maar ik verlies beetje bij beetje de rest van de extra kilo's. Pas m'n oude kleding weer en dat is voor mij t belangrijkst. 

Terug
Bovenaan