Gewichtstoename zwangerschap

Dat van die bmi is leuk bedacht maar klopte bij mij helaas niet. Ik heb een gezonde bmi en heb tijdens de zwangerschap gezond gegeten en blijven bewegen maar ben uiteindelijk 20 kg aangekomen waarvan ik er vrij snel na de bevalling alweer 13 kwijt was. Hield veel vocht vast en dat moet er nu nog deels uit want ben verder niet echt dikker geworden. Geef borstvoeding dus kan helaas niet op dieet maar ik verlies beetje bij beetje de rest van de extra kilo's. Pas m'n oude kleding weer en dat is voor mij t belangrijkst. 

Ben zelf ook van t sporten en gezond eten, was er eerst wel flink mee bezig maar zat op 5 kilo + met 24 weken. Gewoon lekker sporten en lekker eten zolang t kan. Op gegeven moment kan je niet meer sporten. Maar valt echt reuze mee wat je dan aankomt. Als je niet bizar veel of slecht gaat eten. Weet niet of je borstvoeding wilt gaan geven? Dat verband dus 500 calorieën heb ik gehoord haha goeie workout dus, op deze manier verbrand je je beetje overtollige kilo’s geleidelijk. Als je rond de 12 kilo blijft dan is t netjes!  Sommige vrouwen komen 20/30 kilo aan en dan is t lastig om dit te verliezen als je een kleine hebt rond lopen. Geniet van je zwangerschap! 

Ik ben nu 20+6 week zwanger. In het begin 13 kg afgevallen door misselijkheid en overgeven. Er is nog geen grammetje bij gekomen. Dit is ook niet normaal.. vanaf deze week is het normaal als je een halve kilo per week aankomt. Dit omdat je kindje vanaf nu sneller gaat groeien en zwaarder word. Dit ga je dus ook zien aan je buik. Geniet van de zwangerschap en maak je geen zorgen over de kilo's!

Ik was 20 kg aangekomen maar ik hield heel veel vocht vast. Was toen zo belachelijk warm. Paste alsnog 3 weken na me bevalling gewoon weer me maatje 38 

Gewicht is echt relatief. Ik ben 33 weken zwanger en 10 kg aangekomen en 4 kilo afgevallen, alles zonder speciaal of iets te letten of iets te laten. Ik vind het belangrijker dat mijn lichaam deze 40 weken doet wat nodig is dan dat ik straks weer, zonder moeite, in mijn oude kleding pas. Sowieso ben je nog 9 maanden aan het ontzwangeren dus heb je dan ook weinig grip op je eigen lijf vanwege de hormonen en borstvoeding. Belangrijkste is dat je baby goed groeit en de ene baby heeft daarbij net wat meer hulp nodig dan de ander. 

nu 30.5 week zwanger en 9.5 kilo aangekomen...maar verloskundige zei dat ik best nog wat kilo’s mag aankomen ;)  nu laatste 4 weken is me buik zo aangroeien en zie je pas dat ik in verwachting ben hihiik zou me niet te druk maken om hoeveel kilo je aankomt is per persoon zo verschillend... ik werk zelf op boerderij en sporte ook maar door me harde buiken en bekken sport ik even niet meer komt na de bevalling wel weer :)ik begin van zwangerschap was ik veel afgevallen en woog 55kilo te weinig... dus ze zijn blij dat ik de laatste weken wat aangekomen ben..

Ik zou je er niet te druk om maken. Zolang je gezond leeft is dat belangrijker voor jou en je kindje.Ik ben 32 weken zwanger en inmiddels 18kg aangekomen. Heb volgens de verloskundige veel vruchtwater en een gezond gemiddeld kind dus dat vind ik het belangrijkste. En na de zwangerschap gaan we gewoon weer lekker sporten! (Dat kan ik nu niet meer door bekkenklachten, eerst sportte ik zo een 2 a 3x per week.) 

Ik ben 28 weken zwanger en al 15kg aangekomen. Ik zit er best wel mee maar ik kan er nu op dit moment weinig aan doen behalve op mijn voeding letten en niet alles wat los en vast zit eten, wat zeker nu met de feestdagen best wel lastig is :). Ik ben aan het begin van mijn zwangerschap gestopt met roken dus ik geloof dat daar wel wat kilo’s van zijn maar verder heb ik niet heel gek gedaan. Ik zie wel waar ik eindig maar hoop onder de 25kg te blijven. Ik vind het wel lastig om mijn lichaam zo te zien veranderen, het maakt me toch wat onzeker en hoop dat het weer goedkomt. Ik probeer me daarom nu gewoon te kleden in kleding waar ik me mooi en vrouwelijk in voel en waar mijn mooie buik mooi in uitkomt. Mijn startgewicht was 62kg. 

Terug
Bovenaan