gewichtstoename

Hoi allemaal,

intussen 15 weken zwanger en toch al ruim 4,5 kilo aangekomen. Ben van mezelf vrij slank (en lang), maar als ik lees dat je tot je 20e week maar 25% van het totale gewicht toeneemt (en dat dus inhoudt dat ik toch op de 20 kilo in totaal afstorm...) vraag ik me af of dit normaal is (eet wel iets meer, maar niet dramatisch). Het gemiddelde van 13 kilo aankomen lijkt er niet in te zitten....zijn er vrouwen die hetzelfde hebben? Of ervaring hebben dat dit niet betekent dat dit met dit tempo doorgaat?
Ben benieuwd; alvast bedankt voor jullie reacties

Groetjes!

Hoi hoi,

Ik ben nu 17 weken en 3 dg zwanger van ons 1e kindje
Ik ben al 7 kg aangekomen!!!
Volgens mij is het bij iedereen heel anders,de een komt
in totaal bijna 30 kg aan en de ander maar 10!!
Ach ja denk maar zo,het hoort erbij en het gaat er ook
wel weer vanaf,en we krijgen er iets moois voor terug he!!!!!!

Groetjes Maaike

hoi hoi
dat is bij iedereen verschillend,zelf ben ik in elke zwangerschap 20 tot 25 kilo aangekomen.nu ben ik bijna 16weken zwanger en ben 1 kilo aangekomen,maar verwacht dat dit ook echt nog wel omhoog gaat.
dus normaal hoor maak je geen zorgen.
liefs sil

ook ik ben al 7 kilo aangekomen en ben 16,5 week zwanger.
De vorige zwangerschappen zaten ook rond de 20 kilo terwijl ik dat vooraf nooit gedacht had,
Ik lijk qua postuur op mijn moeder en die kwam 8 kilo aan.
Maar ach. Het is naderhand allemaal goed gekomen dus daar maak ik me nu maar geen zorgen over.
Dat dat hummeltje het daar binnen naar zijn zin heeft is veel belangrijker dan jou kilo's.

Veel succes met je zwangerschap

Gemiddeld genomen hoor je zo'n 13 kilo aan te komen.

Vanaf week 20 is dat gemiddeld zo'n pond per week.

Kijk eens goed naar je eetpatroon, want er zijn vrouwen die het gooien op "ik kan er toch niets aan doen", maar die vervolgens wel veel meer zijn gaan eten. (Let op dames ik zeg niet dat dat voor alle vrouwen geldt die veel aankomen)

Je stofwisseling verandert door de zwangerschap en in combinatie met een verandering in eetpatroon kan dit toch wel aardig aanzetten.

Zelf probeer ik er echt op te letten, want ik weet dat als ik eenmaal begin met snoepen dat het hek van de dam is. Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en 5 kilo aangekomen.

Miep

hoi,

ik had het de vorige keer ook, ben toen veel aangekomen nu met 16 weken 2 kilo..
ik let wel goed op wat ik eet hoor!

ik las dat iemand schreef ik kijk wel al kom ik 30 kilo aan hetgaat er wel weer af... nou ne hoor het gaat er niet wel weer af een kilo of 10 gaat er weer af de rest is een heel groot gevecht dus kijk alsjeblieft uit en denk er niet zoals ik de vorige keer te makkelijk over ze gaan cht niet zomaar weg ik kwam 40 kilo aan en ze zijn er nu na 2 jaar bijna allemaal af( al komen er nu natuurlijk weer bij) ik dacht ook het hoort erbij maar dat is nit zo....

gr brenda

Hoi!

De vorige keer had ik inderdaad de instelling ach joh gaat er wel weer vanaf en kwam ik in totaal 20 kilo aan (en na 2 jaar was dat er vanaf, zonder dieeten). Daarbij bewoog ik minder (was even gestopt met sporten) en had natuurlijk nog geen kind, dus kon rusten wanneer ik dat wilde.
Dus nu dacht ik dat gaat nu niet gebeuren...maar ondanks die goede voornemens en minder rust en minder snoepen...Ga ik gewoon weer richting die 20...Ik ben nu 39 weken en 3 dagen en helaas (hahahahha not) zijn de batterijen van mijn weegschaal op dus kan me niet echt goed wegen. Laatst (week of 3 geleden) stond ik 's middags op een weegschaal met mijn jas en alles aan en toen was ik 18 kilo aangekomen dus ik denk dat het nu wel rond de 18 of 20 kilo is.
Het stomme is dat net als mijn vorige zwangerschap (nu nog erger) je van achteren dus echt niet kan zien dat ik zwanger ben, ben gewoon nog maatje 36-38 dan...en dan draai ik me om en heb ik een enorme skippybal onder mijn shirt zitten. Mensen zeggen dus ook dat is zo'n buik waarvan je in series en films zegt die is echt nep! En dat vind ik zelf eigenlijk ook. Dus 20 kilo..alleen van voren  arme huid...

groetjes!

hahaha altijd leuk onderwerp. Ik ben in oktober (03-10) bevallen van mijn prachtige zoon. En ik was maar liefst 23 kilo aangekomen!!! Ik woog altijd tussen de 58-60 kilo (1 meter 73) je begrijpt dat dat best veel is (23 kilo aankomen). Toch at ik niet extreem veel. Nog 10 kilo te gaan en dan heb ik mijn oude gewicht weer.

Wat ik wil zeggen is maak je niet zo druk om je gewicht. Komt vanzelf weer goed. Je krijgt het dalijk zo druk!!!!

Geniet gewoon en eet hoe je normaal ook zou eten.

Succes!!!

Terug
Bovenaan