gewichtstoename

hmmm... bij mij is het precies omgekeerd. Ik ben de eerste maanden vooral afgevallen en zit nu op + 1kg t.o.v. mijn gewicht in augustus.
ik merk wel dat het nu wat harder gaat. Mijn bh moet een haakje verder en alles zit wat strakker dus ik denk dat ik nu eindelijk wat ga aankomen. 20 kilo ga ik zeker niet redden want dan moet ik wel echt helemaal los gaan aan eten en daar heb ik dus net geen zin in (mijn eetlust is een end weg, moet mezelf dwingen te eten)
Succes met de kilootjes!

Danielle
(22wk+3dg)

Hoi dames,

Momenteel ben ik 30 weken zwanger en al zeker 12 kg aangekomen!
Zelf vind ik het best wel veel. Zelf woog ik voordat ik zwanger raakte nog
geen 54 kg dus ben ik gelukkig nog niet tonnetje rond, al voel ik me soms
wel zo. Ik denk idd dat het bij iedereen verschillend is. Liefs xxx isa.

Ik ben volgens mij echt een uitzondering op de regel. Ik weeg normaal gesproken tussen de 48 en 49 kilogram en ben nu 21 weken en 5 dagen zwanger en weeg wel 3 kilo zwaarder (52). Mijn verloskundige kijkt ook elke keer weer verbaasd dat ik zo weinig aankom. En dat ik minder eet daar ligt et ook niet aan. Ik buffel lekker door. En het kindje is ook gezond. Dus ik prijs mezelf maar gelukkig.

hoi,

bij de eerste ben ik ook 25 kilo aangekomen. Ik wist niet of ik van de zwangerschap aankwam of van het eten. ja, als er dan 7 kilo aan blijft zitten dan weet je dat wel. Bij de 2e was ik 10 kilo en aan en ook weer er af en bij de derde ook zoiets.
Maar als jij lang en slank ben dan kan ik je eigelijk wel verzekeren dat je weer slank word. Heb je ooit iemand die heel slank en lang was na een zwangerschap dik zien blijven? Ik niet. Wel mensen die best een beetje gezet zijn. Die worden alleen maar dikker en breder. (ik kijk ik dit geval ook naar mezelf en natuurlijk heeft niet iedere gezette vrouw dit).

Het zal best wel meevallen als de kleine er een maand of 2 is.

Groetjes Gerdientje

Hoi,

ik ben ook lang en dun en kwam de eerste maanden echt onwijs veel aan. Bij 16 weken al 8 kilo! Bij 22 weken zo'n 12 kilo, dus ik dacht ' Help! Waar gaat dat heen?' Nu ben ik 32 weken zwanger en 14 kilo aangekomen, dus eigenlijk valt het nog best te overzien. Al ben ik er natuurlijk nog niet niet, dus wie weet komt er nog wel een aantal kilo's bij... Het is nu ik minder aankom zelfs zo dat ik zelf al alle energie opgebruik,zodat er voor die kleine eigenlijk niet eens genoeg overblijft. Ben dus steeds blij met elk pondje extra. (Ik weeg normaal gesproken 50 kilo bij 1.78 m.)

Liefs Leine

Hai,

Ik ben nu 37 weken zwanger en ik ben nu in totaal 13 kilo aangekomen. Ik heb heel lang op de 9 kilo gestaan, maar er kwam toch nog even een groeispurt denk ik.
Ik verwacht er nog een kilo bij (maar hoop nu al te bevallen, hihi). Dan zit ik op het zelfde gewicht als bij mijn vorige zwangerschap, toen was ik ook in totaal 14 kilo aangekomen.

Ik merk het nu wel aan mn voetjes hoor, die hebben het heel zwaar, en dan maar te bedenken dat die 13 kilo bijna allemaal alleen maar op mn buik zit. Ik draag echt naar voren. Pffff....

Groetjes, Ris

Hallo allemaal!

Hartstikke bedankt voor al die reacties. Het is natuurlijk eigenlijk H.E.L.E.M.A.A.L. niet zo heel belangrijk want ik geniet onwijs van mn zwangerschap en ben superrrrtrots op mn buik, maar het is zoals Leine zegt: ikzelf ben 1.85 en weeg daarbij (normaal) 65 kilo; nu krijg ik een in een keer de echte "vrouwelijke rondingen" die ik helemaal niet gewend ben (hihi)!!
Afwachten maar dus.....
Een hele fijne zwangerschap allemaal

Hoi meiden,

goed om te lezen dat er zo veel verschillen zijn, al maak ik me stiekem ook zorgen...

Ben nu 20+1 en 5 kilo aangekomen.
Was best tenger en zie er nog vrij normaal uit (geen dikke billen en benen enzo). Ik heb van de huisarts het advies gekregen om niet te veel aan te komen vanwege een aangeboren heupafwijking bij mij en dat vindt ik moeilijk: wat is nou een goed gewicht voor mij?  
De ene houdt nou eenmaal meer vocht vast dan de ander enz.  
Ben ook best ijdel, altijd veel gesport enzo. Nou minder sporten en meer snoepen, tel uit je winst!

groetjes, Marnie

Terug
Bovenaan