Gewichtstoename?

Hallo!!!

Ik heb een vraag want ik wordt helemaal onzeker van al die verhalen op het internet.

Hoeveel zijn jullie aangekomen en wat is een beetje normaal? Ik ben vlak voor mijn zwangerschap 25 kilo afgevallen en at op het laats nauwelijks meer tot ik zwanger werdt en wel moest eten ivm misselijkheid en daarna het gevoel van nooit vol zitten! (ben ik de enige?)
Ik ben nu dus 17 weken zwanger en al 6 kilo aangekomen. Ik weet niet of dit normaal is?
Ik eet voor de rest wel super gezond alleen worden de porties steeds groter omdat ik steeds meer honger heb. Soms eet ik ook wel is wat lekkers maar dat meer in het weekend.
Help help help ik wordt er zo onzeker van kan er niet van genieten want ik voel me echt een vetklep...

Hallo Angel

Dit is ook niet echt iets wat je aan andere mensen kan vragen, tenminste niet om van je onzekerheid af te komen,
Ik ben zelf erg mager.. en woog nog maar 48,5 voor ik zwanger werd.. ik ben nu 25 weken en weg nu 55 kg.. is toch 7,5 kilo.. en voor mij is dat al een hele prestatie.. maar voor iemand die makkelijker aankomt,, is 6 kilo misschien weer een makkie.!

En dat je portie's groter worden is ook niet zo gek,, dat had ik ook.. maar als je kleintje dalik nog groter en groter word, komt je zuur weer omhoog,,waardoor je maar kleine portie's kan eten!!

maar daarom wil ik je zeggen,,, iedereen zit anders in elkaar...de 1 is heel ziek met zwangerschap,,en de 1 heeft amper iets (waar ik onder val)..

Groetjes Mariska

Hoi Angel,

Het is moeilijk in te schatten hoeveel "gewoon" is. Wat voor de een heel veel is, is voor de ander heel weinig. Ik ben 23 weken zwanger en toch ook al bijna 10 kilo aangekomen. Een gedeelte is baby, een gedeelte is teveel eten en aanleg. Ik denk dat je niet meer kan doen dan gezond eten gedurende je zwangerschap. Na de bevalling (en eventueel borstvoeding) kan je dan weer lijnen en dieten. Ik vind 6 kilo helemaal niet veel!
Als je je heel onzeker voelt, dan zou ik het eens bespreken met je verloskundige. Die kan je misschien wat meer geruststellen. Ik zou me zeker niet te druk maken. Wat je misschien ook helpt is een (eenmalig?) bezoekje aan een diëtiste. Zij kan je vertellen wat je "goed" doet en misschien wat tips geven om je wat voller te doen voelen.

Overigens, ik heb ook de hele dag door honger, zeker de laatste weken. Je kleintje heeft ook veel nodig. Daar staat tegenover dat je stofwisseling tijdens je zwangerschap ook sneller wordt.

Esk

gemiddeld kom je tussen de 12 en 14 kilo aan uit mn hoofd.
ik was bij mn dochter 20!!! kilo aangekomen.
van 48 naar 68 kilo!
nu ben ik 24 weken zwanger en ben van 50 kilo naar 59 kilo gegaan. ook al 9 kilo aangekomen dus!
ik maak me er totaal geen zorgen over, maar is misschien makkelijk praten van mijn kant af.
ook ik (vr)eet alles wat los en vast zit hahahha.
ook veel snacks. ach, t aankomen hoort erbij, of je nu veel aan komt of weinig.
als je maar niet op dieet gaat hoor!
zeker niet als je zegt dat je al gezond eet. en grotere porties?? ach meid, eet lekker wat je op kunt :D
goed eten is belangrijk, voor jou en je kleine.
maak je niet ongerust. gewoon lekker blijven eten, en de zorgen over de extra kilo's komen wel na je bevalling!

liefs, do

Ik ben van mijn zoon 32 kilo aangekomen... en nu ben ik 9 kilo aangekomen ben nu 28 wken.. Aankomen hoort erbij, vind 6 kilo best wel netjes.

Hoi Angel. Bij mn eerste was ik tussen de 25/30 kilo aangekomen, dat was er ook na een aantal maanden weer af. En het kwam er echt zomaar aan, ik at heel normaal en snoepte weinig.

Nu ben ik zwanger van de tweede (24 weken) en ben pas 3,5/4 kilo aangekomen. Ik doe niet echt iets anders dan de vorige keer, maar iedere zwangerschap is anders.Ik zou me er niet zo druk om maken. Bij beide zwangerschappen heb ik dat ook iet gedaan, en het komt allemaal goed ;)

Liefs Jen

Hoi Angel,

Inderdaad iedere zwangerschap is anders, en 6 kilo is helemaal niet veel!
Ik ben bij de eerst rond de 10 kilo aangekomen en heb toen echt ook heel veel gegeten en gesnoept, dus eigenlijk nit veel dan.
Nu bij de tweede ben ik al 15 kilo aangekomen (27 weken nu) en heb helemaal geen behoefte aan snoepen en eet ook niet veel meer of zo.... dus zo verschillend kan het zijn. Meestal gaat het grote deel na de zwangerschap er goed af en moet je voor de paar laatste kilootjes wat extra moeite doen als je die er ook weer perse af wilt hebben. Bij mij waren er wel een paar kilootjes aangebleven van de eerste, maar dat heb ik er zeker voor over, je krijg ter een geweldig kind voor terug!

mvg
Kim

hoi Angel, ik weet niet wat je startgewicht was en waarom je 25 kilo afgevallen bent. maar pas op dat je niet teveel met kilo's bezig houdt. je bent zwanger, geniet ervan, eet wat je nodig hebt. laat je gewicht even helemaal los.
Het is ook bij iedereen anders, ik heb overgewicht 20+ en viel nooit af, toen zwanger en viel 4 kilo af, inmiddels 23 weken zwanger en er zijn nog steeds 2kilo af, wie weet heb ik na de bevalling wel een veel gezondder gewicht dan ervoor. zolang het met de kleine goed gaat en die alles krijgt wat nodig is maak ik mij geen zorgen. een vriendin van mij was te mager en te licht en die is heel blij dat ze na de bevalling 5 kilo erbij had. dat was voor haar veel gezonder. succes

Terug
Bovenaan