Gewichtstoename?

grr die site begint mij te irriteren, 3e keer dat ik deze reactie tik.
Angel ik weet niet waarom jij 25 kilo afgevallen bent en wat je startgewicht is. maar ik raad je aan om dat even helemaal los te laten. je bent zwanger, geniet,zorg voor die kleine. je lichaam doet nu 24 uur per dag aan topsport, te stofwisseling werkt sneller, je hart pompt bijna 2x zo hard, je hebt meer bloed, je lichaam is vanbinnen aan het verbouwen, dat eten komt wel goed. die kleine en zijn hele huishouding weegt ook heel wat.
na de bevalling moet je kijken hoe het ervoor staat met je gewicht. en bekijk het nuchter, wat is een gezond gewicht voor jou? los van een ideaalbeeld. volgens het ideaalbeeld had ik 20 kilo overgewicht, kijk ik naar mijn lichaamsbouw/skelet dan had ik 15kilo overgewicht, dat is dus ook mijn streefgewicht. maar op dit moment eet ik wanneer mijn lichaam dat aangeeft, alles voor de kleine, die mag niks te kort komen.
succes

Hoi Angel,

Ik heb geen idee of het normaal is. Ik denk dat uiteindelijk belangrijker is dat jij en je kindje gezond zijn. Niet hoeveel je aankomt, toch?
Maar kan me wel voorstellen dat je er over nadenkt en er misschien zelfs onzeker van wordt.
Ik ben momenteel 15 weken zwanger en ben 3 kilo aangekomen. Ook daarvan weet ik niet of het normaal is, maar de verloskundige heeft er niets over gezegd en dus zal het wel goed zijn denk ik dan!
Wees niet te onzeker, eet gewoon gezond en zoveel als jouw lichaam nodig heeft, dan is er niets aan de hand!

Terug
Bovenaan