gewone melk of opvolgmelk ??

Zarah is met 13 maanden overgegaan naar gewone melk. Ik heb altijd begrepen dat ze aanraden om na 12 maanden over te stappen op de gewone melk, omdat daar genoeg voedingsstoffen in zitten. Met 9 maanden was het zo terugkijkend niet slim geweest om al over te stappen, omdat het best lang geduurd heeft, voordat ze alles een beetje goed ging eten. Brood heeft bijvoorbeeld erg lang geduurd, en avondeten ook. Nu gaat alles goed, en de overstap naar gewone melk gaf ook geen problemen. Ik merk overigens niet dat ze nu meer eet dan in de tijd dat ze nog wel opvolgmelk kreeg. Dus wat betreft die zetmelen: daar had zij in ieder geval geen last van!
 
Hoi esther,

Mijn dochter van 17 maanden krijgt nog steeds opvolgmelk nutrilon 3.. Dit om verschillende redenen:
- Uit gewoonte, gemak. Thuis zijn we geen melk liefhebbers.. en met een pak nutrilon hoef je niet te letten op de houdbaarheid.
- Supermarkt is niet bij mij om de hoek.. een keer per week doen we boodschappen en is soms beetje lastig hoeveel melk je in moet slaan.

Wat geld uitgeven valt ook wel mee denk ik. Ik doe anderhalve week met een pak nutrilon en die kost bij de dirk 9,60 euro.. vind het een goede deal.

Toen mn dochter met 14 maanden op controle was, vond de kinderarts het prima dat ik nog opvolgmelk geef.

Mijn dochter is een goede eter.

Ze krijgt sochtends 200ml opvolgmelk verwerkt in pap
smiddags tussendoor 100ml zuivel (bv yoghurt, vla, kwark)
en savonds drinkt ze nog een flesje van 135ml opvolgmelk voor het slapen gaan.

succes met je keuze

Jess
 
Wat ik hier op het cb hoor is dat in gewone melk teveel eiwit en zout zit voor kinderen onder een jaar.

@dirksmama: omdat onze kleine aan de lichte kant is is ons juist aanbevolen langer opvolgmelk te gebruiken. Over minder eetlust heb ik niks gehoord, hij zou er juist van aan moeten komen. Net een ander verhaal weer dus :D.
 
quote: anoniememama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-06-2009 11:01:15'));

Wat ik hier op het cb hoor is dat in gewone melk teveel eiwit en zout zit voor kinderen onder een jaar.

@dirksmama: omdat onze kleine aan de lichte kant is is ons juist aanbevolen langer opvolgmelk te gebruiken. Over minder eetlust heb ik niks gehoord, hij zou er juist van aan moeten komen. Net een ander verhaal weer dus :D.



Dat vertellen de vertegenwoordigers van de fabrikanten inderdaad aan CB-medewerkers als ze daar op bezoek gaan. Ideale manier om mensen langer klant te houden.
Ik zou toch eens navragen wat er achter dat advies wat je gekregen hebt zit, en van wie ze die onformatie gekregen hebben.
 
Ik heb hier nog niet mee te maken, want mijn dochtertje is  6 maanden. Maar Esther, ik hoop van harte voor je dat je wijzer bent geworden!!! Want wat een verschillende meningen/ervaringen zeg.
Ik ben in ieder geval niet veel wijzer geworden, dus ik zou zeggen: gewoon op je eigen instinct afgaan en zelf bepalen wat jou het beste lijkt voor je kindje!
 
Terug
Bovenaan