Gewone transporter fiets

<p style="text-align: left;">Hoi mama's!</p><p>Inmiddels heeft onze kleine man de leeftijd bereikt dat hij mee kan op de fiets? Ik heb alleen 2 jaar geleden een cortina u4 transporter fiets gekocht. Ik wilde toen geen mama fiets en volgens de verkoper toen (achteraf was hij niet zn goede verkoper, maar dat is een ander verhaal) kon dat makkelijk met een kinderstoeltje later. </p><p>Er zit natuurlijk een stuurslot op en dubbele standaard. Vandaag hebben we een stoeltje (van yepp) gekocht en daar gaven ze aan dat het op die fiets nog best krap kan zijn.</p><p>Nu vroeg ik me af wat jullie ervaring is? vind het erg zonde als ik een mamafiets moet gaan kopen?</p><p>Liefs</p>

Ik had een gewone stadsfiets met een voorzitje erop. Moest toen wel als een man op en afstappen. Dus m'n been over m'n zadel zwaaien zegmaar. Met fietsen had ik wel genoeg ruimte. 

Ik heb ook een transport-fiets van batavus met yepp stoeltje; heel prima te doen! Nadeel dat het nog best een zware fiets is, maar mama-fietsen nog zwaarder. Geen super lage instap, maar alsnog meer dan prima wat mij betreft. Ik stap aan de linker kant op en til mijn rechter been dan al rijdend onder het stoeltje door zegmaar. Maar gewoon uitproberen denk ik. Fietsen met een kleintje is zowiezo wennen, ongeacht de fiets. 

Ik ben zelf heel lang dus moest wel wijdbeens fietsen met mn zoontje voorop...
Heb toen een elektrische mamafiets gekocht en mijn fiets is naar me man gegaan.
Opzich al fijn dat je stuurslot en goed standaart hebt! Scheelt al heel veel!
Gewoon ff proberen

Ik heb ook een gewone stadsfiets, zwaai een been erop, of tussendoor zoals Pimpelmees zegt. Dus kan prima hoor! Ik ben ook lang, maar trap niet tegen het zitje aan (urban iki).
Ik denk dat ze je gewoon nog een fiets willen verkopen ;) Inderdaad even proberen.

Afhankelijk van hoe lang je bent, maakt dat geen fluit uit. Ik heb een oudere giant met een relatief kleine afstand stuur/zadel en heb het zadel ietsjes lager moeten zetten. Het op en afstappen is beetje passen en meten, maar was ik na een week aan gewend. Ik heb dus niet eens een stuurslot en dubbele standaard, wat wel wat aanpassingen vraagt, maar toch ga ik echt geen nieuwe fiets kopen!

Ik heb een elektrische transportfiets van Batavus. Deze is mij verkocht als semi-mamafiets, ook een Yepp zitje erop. Gaat prima! 
Ik moet inderdaad niet naar voren van mijn zadel willen springen, maar ik kan er prima tussendoor. Het is even een handigheidje erin vinden. Daarnaast staat mijn zadel ook op zijn laagst (ik ben zelf niet lang), zodat ik altijd met mijn voeten bij de grond kan als ik een noodstop moet maken.

Terug
Bovenaan