Gewoon benieuwd...

Hallo meiden,

Ik weet dat er al wel wat over is gepost, en ik ken ook de sites met recepten, maar ik was gewoon benieuwd wie er allemaal zelf eten maakt voor de kleintjes. En is dat dan alleen fruit, of alleen groente, of beide? En wat maken jullie zoal, en hoe, en hoeveel? Vries je het in, bewaar je het in de koelkast? Combineer je al soorten eten of nog niet?

Ik ben er zelf veel mee bezig, vandaar mijn nieuwsgierig naar hoe jullie hier mee omgaan.

Groetjes
Ingrid

Hoi,
Ben nog niet gestart met bijvoeding.
Onze middelste (4 jaar) loopt bij de kinderdietiste ivm voedselallergie.
Zij heeft liever dat Roel met zes maanden gaat starten met bijvoeding.
geef wel een bordje pap aangemaakt met zijn eigen voeding.
Bij die andere twee heb ik in het begin alleen potjes gegeven. Vanaf een maand of acht ben ik gaan invriezen, bijv. gehakt/aardappeltje en groente.
groejtes Jessica

@jessica: logisch dat je nog wacht met bijvoeding. Hopelijk krijgt Roel geen voedselallergie.
@Kelly: wat maak je zoal zelf? Hoeveel bijvoeding krijgt Alicia? Maak je ook groente zelf?

nee groente maak ik niet want dat blijft zo dik! en wil ze dan niet eten. dus dat voorlopig maar van olvarit.
van fruit doe ik mineola's (zoete sinaasappel) met een liga vanaf 4 maand. en dan appel, banaan, peer, aardbei en wat ze nog meer mogen. ene keer alleen banaan ofzo. en andere keer een combinatie.

pas op! veel baby's zijn allergisch voor aardbei en krijgen daar rode vlekken van.

Ik maak eigenlijk alles zelf qua groente en fruit maar soms ook potje.

ik kreeg laatst van iemand de tip om sinasappels uit te persen en het sap in van die ijsklontjes zakjes te doen. Ik neem dus dan 1 zo'n blokje sinasappelsap even laten ontdooien en toevoegen aan het fruithapje.
Qua fruit hier sinasappel beetje liga en banaan.
Appel, banaan en beetje liga
Aardbei banaan
meloen met banaan
Tja hoeveel ik weeg het nooit denk een half potje(klein formaat)
Groente hier is wortel, spercibonen, erwten of bloemkool.
Wortel en erwten combi.
Nog geen aardappel ofzo toegevoegd komt na de vakantie wel.
Ik heb laatst wat porties wortel en erwten + combi gemaakt en ingevroren gaat goed!
Verder als wij spercibonen eten hou ik wat apart en vries het in of zet het in de koelkast voor de volgende dag.
Fruit maak ik altijd vers en geef ik gelijk.

Wat maak jij zoal ingrid?

Liefs louise

Ik gebruik nu nog potjes en moet zeggen dat de fruitpotjes me wel redelijk bevallen. Al maak ik zelf ook wel vrij veel klaar. Aardbei, banaan, peer, appel, meloen enz met liga en soms een klein beetje roosvicee. Sinaasappel vind ik nog te scherp. Maar de groete uit een potje vind ik zelf echt heel vies. Dus die ga ik zeker zelf klaar maken als de potjes op zijn. (alle varianten gaan er prima in bij hem hahhah) Heb een aantal receptenboekjes op bol.com besteld. Ik ga vrij veel in vriezen omdat we nu bijna alle groete zelf hebben staan. Dus de winter in met eigen teelt. Ik wil over 2 weken beginnen met aardappel erbij omdat meneer liever meer structuur in zijn eten heeft. De babycook is door mijn schoonmoeder net besteld dus ben heel benieuwd en kan niet wachten om aan het varieren te gaan.

ik maak ook zelf eten voor Jorn.
elke dag maak ik zelf vers fruit voor hem.
ik maak de ene x 1 soort klaar en de volgende x meng ik het. jorn krijgt:

Appel
Appel - mango
Peer
Peer - mango
Meloen
Abrikoos
Perzik
Perzik - Appel
Aardbei - Framboos - banaan
Mango

Helaas valt banaan bij Jorn niet zo goed. Hij heeft al wat last van zijn ontlasting, dat is wat hard en hij moet er moeite voor doen om te poepen. Toen ik hem laatst banaan gaf, kromp ie inelkaar van de krampjes. dus dat staat eerst niet meer op het menu. behalve dan met aarbei en framboos. daar doe ik dan een halve banaan doorheen.

Groente maak ik nog niet zelf. Maar vanaf maandag ga ik dat wel doen.
Sperzieboontjes, wortel, doperwtjes, bloemkool, bruine bonen...
Maandag zal ik Tomaat met rijst voor hem maken, ben benieuwd of dat slaagt. ik heb alleen een blender.... :D komt vast wel goed!
Dan gaan we dus wat vaker mengen...

Tot nu toe gaf ik groente uit potjes.. en dat vind ie allemaal lekker... ook de wortel met aardappel dus hoop dat het goed komt :D

Ik heb van die hele kleine bakjes bij de blokker gekocht is 200ml ik doe ze dan tot 3/4 vol dus krijgt ie 150 ml per x.

Qua fruit hing et er wat vanaf hoeveel ik had als ik 2 bakjes had dan ging de ene de koelkast in voor de volgende dag. straks met groente wil ik ook invriezen. het staat mij alleen bij dat je ingevroren eten voor je baby binnen 6 weken moet gebruiken. zal van de week nog ff stickertjes halen. waarop ik kan zetten wat het is. en wanneer gekookt. dan kan ik daar rekening mee houden :D

Succes!!!

@ supertje ik heb daar ook een kookboek besteld:D

Terug
Bovenaan