Gewoon een vraag!

A

Anoniem

Guest
Denken jullie partners ook hetzelfde over de opvoeding?

Gister was voor het eerst dat we het niet eens met elkaar waren...
Gisteravond na de fles bleef ze maar huilen...dus ik pakte haar maar uit bed...en m'n man zei gelijk.....' nou ik had er laten liggen'
Dus daarna flinke discussie over waarom wel of niet haar oppakken...

Hoe denken jullie partner over elkaars dingen?
Zijn er bij jullie veel discussie's waar jullie tegen aanlopen?

Ik snap het wel hoor, wij hebben in dat geval hetzelfde maar dan andersom, mijn man haalt 'm uit bed en ik zeg dat ie 'm  moet laten liggen omdat ik dan de volgende keren aan de beurt ben (omdat mijn man  vaak weg is) en hij er dan aan  gewend is geraakt dat ie uit bed wordt gehaald als ie huilt.  Verder denk ik ook dat ik strenger ben dan mijn man... ik zorg eigenlijk de hele week voor de kids (wat ik heerlijk vind hoor)   en zaterdag mag ik altijd uitslapen dus mijn man doet eigenlijk de leuke dingen en ik de dingen die moeten (consultatieburo, huisarts, tandarts, zorgen dat de oudste handen wast na plassen enz......) Komt heus goed hoor........

Mijn vriend en ik denken exact hetzelfde over de manier van omgaan en opvoeding van ons kind. We hebben het er  heel vaak voor mijn zwangerschap over gehad en nu nog..
We hebben wat dat betreft gelukkig dezelfde visie.

Erg belangrijk vind ik, schept in de toekomst ook een hoop duidelijkheid/rust voor het kind als mama en papa hetzelfde over zaken deken.

Esmé mv Kay

Hoi Esmee,

Ben het deels met je eens en deels niet, ik vind ook dat de vader het best op zijn eigen manier mag doen maar dan wel als mama er niet bij is, ook dat word vanzelf duidelijk bij de kids dat papa het anders doet mama. Zo werkt het ook bij gezinnen  waarvan de man   één dag in de  week  thuis is met kids,en zo is er toch duidelijkheid.
Maar dat is mijn mening hoor.....

Groetjes, Angel  

Wij zijn ook nog niet tegen verschillen aangelopen. En als er een keer iets is wat ik anders gedaan zou hebben dan zeg ik dat pas als het voorbij is. Maar ik zal niet zeggen dat moet anders. Vaak als ik dan uitleg waarom is hij het ook met me eens. En ook andersom. Maar uiteindlijk zijn we het nog altijd eens geweest.
Maar we gaan er ookwel ontspannen mee om denk ik.
Liefs Nelleke

Het is inderdaad zo dat wij het ook wel met elkaar bespreken....
Maar ik ben toch altijd geneigd om haar op te pakken als ze huilt...
En daar verschillen wij echt enorm in....Ik zorg ook de hele week voor mijn kindertjes en dat vind ik ook ontzettend leuk....En als papa thuis is dan is het grote lol...

Dat vind ik soms ook welleens moeilijk.....Dat ik ook wel van de serieuse dingen ben....en dat ze nu al als papa rond etenstijd terug is dat ze dan heel veel lol heeft...
Is ook leuk natuurlijk...maar dan ben ik toch wel de serieuse mama....

En in het weekend doen we het meestal samen....zaterdag ochtend ga ik er uit...En zondag morgen mag ik uitslapen haha!
En over het algemeen denken we ook over veel dingen hetzelfde...
En soms dus ook niet haha....dan komen er flinke discussie's :)

Wat Esme schrijft is bij ons ook precies hetzelfde.
Geeft ontzettend veel rust als je er samen hetzelfde over denkt.
Zowel nu als in de toekomst.

Liefs Ilse mv Danque

Esmé ik wil je nog wel eens over een paar jaar spreken.....
als het "echte" opvoeden begonnen is.

Wij hier hebben ook veel dezelfde visie maar toch zijn er altijd dingen die
je toch anders aanpakt als je partner. En tuurlijk kan dit wel eens in een discussie uitlopen, helemaal niet erg....als je kind maar wel goed conseqent weet wat wel en niet mag! En dat papa en mama na het praten toch weer op een lijn zitten...
Nessie

Terug
Bovenaan