Gewoon even een vraagje: welk kindje loopt ook nog niet.?

Heej, Hier ook nog een die niet los loopt. Morgen is Thom 16 maanden oud, hij loopt prima als hij iets vast kan houden, dus langs de tafel, bank, muur en achter alles wat maar wil schuiven. Ook gaat hij heel bewust los staan om zich vervolgens op zijn knieen te laten zakken en verder te gaan kruipen. De eerste losse stapjes heeft hij ook al gezet twee weken geleden en ik hoorde van alle kanten "nou dat loopt hij over een week" maar dat is echt niet zo. Nu is hij ziek  dus heeft hij zijn energie voor andere dingen nodig.  Maakt mij niet uit, zolang hij zich maar blijft ontwikkelen komt het wel. Aan iedereen die er over begint  vertel ik dat ik ook "pas" met 18 maanden liep, dus hij heeft nog even.. Overigens vertelde de consultatiebureau-arts me dat jongens gemiddeld met 15-16 maanden lopen, dus hij kan nog steeds een gemiddeld jongentje zijn, haha. En daarbij het is niet voor niets een gemiddelde, dan zijn er snellere en langzamere..
Groetjes Laura mv Thom

hoi dames

IK reageer niet erg vaak, maar hier wil ik wel even op reageren.
Mijn dochter is 18 maanden en kan alleen maar staan als ze zich ergens aan vasthoud.
Sinds kort kan ze zich in de box wel optrekken.
Maar stapjes zetten dat kan ze echt niet.
Nu ben ik al een hele tijd met haar naar fysiotherapy aan het gaan.
Dit omdat ze toen der tijd ook niet deed omrollen en kruipen.
Ze schuift nu over haar billen.
De therapeute zei laatst dat het wel nog een half jaar kan duren voor dat ze gaat lopen.
Hier schrok ik wel van,ook aangezien we 28 juni de 2e verwachten.
2 kindjes die niet lopen lijkt me erg zwaar,zeker ook omdat ik een keizersnede krijg
Om mijn verhaal kort te houden , ik ben naar de ha gegaan om me te laten doorverwijzen naar een kinderarts.
Zij vond het niet verontrustend dat ze nog niet liep en vond een kinderarts niet nodig.
Maar voor mij eigen gevoel heb ik me toch laten doorverwijzen naar een kinderarts, stel je voor dat er toch iets is en ik maar aanmodderen met therapy.
De cb arts zei overigens ook dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Maar ik ga a.s woensdag toch naar de kinderarts.

Groetjes servie mv dana  

Hello ladies!

Hier een meiske die niet WIL lopen (Janne is 18 maanden). Ze kan het wel, heeft al meerdere keren laten zien dat ze heel goed kan lopen, eigenlijk ook heel stevig en lang. Maar ze 'loopt' liever op haar knieën. Het is bij haar een kwestie van durven. Ze was ook laat met gaan staan, de eerste weken was het dikke paniek wanneer ze weer wilde gaan zitten. Haar fijne motoriek daarentegen is geweldig, als ik zie hoe ze een rietje weer terug in een pakje melk stopt! Maar lopen is inderdaad zo'n topic waar iedereen naar vraagt. En dan is het erg vermoeiend om jezelf constant te moeten verdedigen, want zo voelt het wel. Fijn dus om te horen dat er meer kindjes zijn die hun eigen volgorde/tempo in ontwikkeling hebben.

Liefs Bregje

en dit is nummertje zoveel, Ivar kruipt razendsnel en dat gaat gewoon veel sneller dan lopen, hij loopt wel aan 2 handen en snel langs de tafel en bank, maar los ho maar en aan 1 hand durft ie niet hoor...
hij  was 18 januari 16 maanden, dus wij gaan ook voor de 18 maanden!

liefs Jenneke

Terug
Bovenaan