gewoon even jullie mening gevraagd...

hoi hoi

Swen heeft weer iets nieuws sinds afgelopen weekend.
hij deed al een tijdje bellen blazen, maar nu lijkt het wel of hij op zijn tong bijt, met zijn tong speelt.
doen jullie kleintjes dat ook?

ook heb ik het idee dat er weer een behoorlijke regeldag gaande is. Swen komt weer vaker voor een voeding.
hij slaapt de hele dag al hazeslaapjes en de rest van de dag wil hij bij me zijn.
dus het zal ook wel mnet het 12 weken sprongetje te maken hebben.
hij is morgen namelijk 12 weken oud.

als ik het onderwerp ritme lees, dan snap ik niet wat ik verkeerd doe.
Swen slaapt gewoon echt niet 's avonds. ik ben jaloers op de moeders wiens babytjes na de voeding van 20:00 uur al gaan slapen en pas 's nachts weer komen.
Swen komt om 19:00, 20:30 en 22:30 voor een voeding. Als we geluk hebben wil hij rond 21:30 slapen... na de voeding om 22:30 gaat hij makkelijk weer slapen

dan hebben we ook nog het flesweigeren. heb vandaag de hele dag geprobeert de lactatiekundige hier in de buurt te bellen, maar kreeg een bandje.
ik krijg Swen echt niet aan de fles. we hebben al vanalles geprobeert. verschillende houdinge, verschillende spenen verschillende personen, andere omgeving. ik wel in huis, ik niet thuis.
we zitten wat dat betreft met de handen in het haar!

de laatste paar dagen geeft hij ook meer melk terug. hij ligt een beetje te kokhalzen en geeft dan terug.

doe ik het helemaal verkeerd? moet ik hem gewoon maar laten huilenj als hij echt honger heeft? dan is het toch geen voeden op verzoek meer?
ik weet dat kinderen die borstvoeding krijgen, meer voedingen nodig hebben dan de kids met de fles omdat het lichtverteerbaarder is.

ik heb even behoefte aan mensen die zeggen.. joh dat gaat bij ons ook zo.. want nu heb ik echt het idee dat het bij iedereen al helemaal geweldig gaat en alleen bij ons de voedingen nog in zo'n groot aantal aanwezig zijn. en dan ook nog eens niet aan de fles willen. dus ik draai er ook echt altijd voor op.
vermoeiend hoor, al doe ik het met liefde!

Ha Carina,

Je doet het helemaal niet verkeerd hoor!!! Pepijn en Hugo zijn nu 14 weken en vorige week had Hugo zijn regeldagen/sprongetjes etc.  en vandaag begon het bij Pepijn. Pepijn en Hugo krijgen flesvoeding maar komen de laatste dagen steeds te vroeg voor de flessen, aangezien er een max aan zit ga ik om de tijd te rekken maar rondlopen met de kinderwagen. Vandaag was het bij beide heren allemaal niet goed...... Hier dus precies hetzelfde hoor!!
Weet nog goed bij mijn dochtertje dat zij ook zulke dagen had en dat het steeds minder wordt.....

Wat betreft flesweigeren, heb helaas geen tips voor je.

Succes en sterkte.

Groetjes, Floor

He mneis,

Je doet het prima hoor!
Ik heb niet voor niets het topic "ritme"geopend!
Noortje kwam vannacht om 3, 4, 5, 6 en 7 uur!
Gaaaaaapppp!

Ik zou hem niet laten huilen als je zeker weet dat het honger is. Je kunt een speentje geven. Als hij dan weer hullt dan is het honger! Anders is het alleen zuigbehoefte!

Wat je nog zou kunnen proberen met de fles is om hem eerst even op je pink te laten zuigen en op een gegeven moment de flessenspeen er in laten glijden.

En ik zou zeker eens terugbellen met die lactatiedeskundige. Dat kan nooit kwaad!

Als het spugen veel blijft zou ik eens bij het CB informeren of het reflux kan zijn.

Sterkte ermee!

Hoi Carina!

je doet het helemaal niet slecht en het is goed dat je het even van je af schrijft!!
Tongetje heeft mevrouw hier niet echt, ze zuigt wel af en toe op haar bovenlip (ziet er heel idioot uit ;)).

Wat het 's avonds slapen betreft...hier nog zo'n wakker kind. Gisteren heb ik haar in bed gelegd om 20.30 omdat ze aan het jengelen was (ze was sinds 16.45 wakker), heeft ze eerst een kleine 10 minuten gehuild en toen toch in slaap gevallen. Maar helaas was ze om 21.10 al weer wakker. De rest van de avond dus ook. Om 22.45 na de laatste voeding heb ik haar in bed gelegd en toen was het prima. Ze heeft geslapen tot 7.45u! Toen heb ik haar maar wakker gemaakt voor de voeding.

Ik had 2 weken geleden een regeldag, toen kwam ze in plaats van 6 keer, 10 keer om een voeding. Zwaar vermoeiend moet ik zeggen. Ook vind ik het kolven naast het voeding geven vermoeiend. Het kost tijd en de opbrengst is niet altijd geweldig. Als mevrouw dan vervolgens bijna niets opdrinkt en ik het weer weg moet gooien, kan ik af en toe echt wel janken. Ik bied het nu in kleine beetjes aan zodat ik niets hoef weg te gooien. Ook heb ik de Tommee Tippee fles gekocht (op aanraden van een andere moeder met een flesweigeraar) en die pakt ze zonder problemen. De speen lijkt een beetje op een borst met tepel. Misschien dat je die
nog kunt proberen? Te koop bij de Etos voor €6,20.

Soms kan het misschien wel overkomen alsof het bij anderen helemaal geweldig gaat, maar dat is niet altijd zo hoor! Hier in ieder geval niet. Ik ben nu echt aan het worstelen met het slapen en het in haar bedje slapen overdag. 's Nachts is hier gelukkig geen probleem. Nu overdag nog...

Succes en sterkte er mee!

Hoi Carina,

Wij hebben hier een verpleegkundige die altijd zegt, 'je kan het niet verkeerd doen want je bent de moeder...' en dat heb je soms nodig, helemaal als het je eerste kindje is dan is alles nog zo nieuw en spannend. Tijmen is vaak ook wakker hoor 's avonds, dan gaat ie heel wild zuigen op zn speen die er daardoor weer uit wordt gelanceerd natuurlijk, allemaal heel frustrerend voor hem maar ook wel voor ons. Het lijkt me ook heerlijk om 's avonds weer eens lekker tv te kijken ipv speentjes indoen. Toch is mijn minimale ervaring dat rust en regelmaat echt het sleutelwoord is. Laten huilen is ook niet mijn ding, ik doe, zonder mezelf te laten zien, dus een beetje om het hoekje, het speentje erin en blijf het dan even vasthouden totdat ie slaapt. Ook baker ik hem in maar dat doe jij dacht ik ook al. Rustig in zn eigen bedje zonder afleiding werkt echt het allerbeste. Ik heb het ook met Jelle gehad, alleen op latere leeftijd en dan is het lastiger omdat ie dan kan gaan staan. Ik hoop dus dat Tijmen het beter doet. En bedenk, alles gaat weer over en dan ben je het alweer vergeten. Maar een kindje dat 's avonds lekker gaat slapen is wel belangrijk hoor, voor jullie en dat kleintje. Maar ok, hier is het ook nog steeds drama af en toe...volhouden.
Met flesweigeren heb ik geen ervaring omdat ik altijd fv geef.
Heel veel succes...Elle

Dat kokhalzen en teruggeven heeft Tijmen ook af en toe hoor, en dan weer een hele tijd niet. Kindertje met reflux schijnen heel erg zuur te ruiken dus dat had je dan al gemerkt denk ik. Ook doet ie dat sabbelen op zn bovenlip, heel raar om te zien haha...

hoi meiden.

wat ben ik blij te lezen dat het niet alleen bij ons af en toe echt niet leuk is.
gedeelde smart blijft toch nog altijd halve smart.

normaal gesproken slaapt Swen 's nacht goed, maar het kleine ding is sinds gisterenavond laat verkouden. zijn neusje zat ineens dicht en vol snot. zo zielig!
en dus was ook mijn nacht alles behalve gezellig.
mijn vriend moest er om 4:30 uit omdat hij eerder moest gaan werken. die was dus aan het mopperen. ik zat emt een huilende Swen en had hem toen al 2 keer gevoed.
pffff!

ik hoop dat hij zijn middagdutje wel wil doen.. dan kan ik ook bijslapen!

dit tommytippee fles heb ik hier ook al staan. die was niet echt een succes 2 weken geleden. misschien die toch nog eens een paar dagen proberen?

een speen geven zou ik graag willen, maar die wil meneer ook niet! net als de flessenspeen, gaat hij alleen maar harder huilen als je er een fopspeen instopt.

ik ga zo de lactatiekundige nog eens proberen te bereiken. en anders loop ik straks even naar het inloopspreekuur van het CB.
dan moeten zij me maar verder in contact brengen met iemand...

bedankt voor jullie reacties. ik kan er weer even tegen!
(zo fijn dit forum!)

Hoi,

Ik voel helemaal met je mee Carina. Cas is ook met zijn 12 weken-sprongetje bezig. Sinds gisteren is heij helemaal van slag en wil de hele dag tegen me aan hangen. Ik heb hem nu net een half uurtje rustig in zijn bedje liggen  (na 1,5 uur huilen, oppakken, rustig worden, weer in bed leggen, weer huilen etc.)

Ik zit er nu dus ook een beetje (behoorlijk) doorheen. De nacht is redelijk gegaan. Al had hij wel 2 voedingen ipv 1 nodig. En ook vanmorgen was ie er weer op tijd bij. (21:30, 23:30, 4:00 en 7:00) Ook ging hij moeilijker slapen na de nachtvoeding.

Je kan er inderdaad behoorlijk onzeker van worden. Maar... Voor zover ik je heb leren kennen op dit forum, denk ik dat je een hele goede en liefdevolle moeder bent Carina.

Verschil met Sven is dat Cas wel zuigt op alles wat ie in zijn mondje krijgt. Of het nu een borst, flessenspeen, fopspeen, zijn handjes, mijn handen/vingers  of een speeltje is. Cas zuigt eraan! Nadeel van mij is alleen dat ik niet genoeg kan kolven. Ik heb per keer maar 60 tot 100 ml. En aangezien Cas er makkelijk 140 drinkt....

Wat me wel moed heeft gegeven is dat ik las dat dit sprongetje vrij snel genomen kan worden (1 dag tot 1 week). Even volhouden dus.

Terug
Bovenaan