gewoon even jullie mening gevraagd...

Hoi lieve Carina, je bent een hardstikke goede moeder, echt hoor. Maar weet je wat het is: je kindje wordt geboren zonder gebruiksaanwijzing en dan hoor je van iedereen wat anders en dan denk je dat het met jou kindje niet goed gaat.

Borstvoeding werkt anders dan flesvoeding, niet in elke voeding zit evenveel voedingwaarde bij BV en dus kan het zijn dat je, ook al, zit je evenlang te voeden, je kindje niet iedere voeding evenveel binnenkrijgt en dan moet hij de schade 's avonds inhalen en daarom komt het dan vast wat vaker.

Mijn vriendin geeft ook BV en haar kindje komt 's avonds ook 3 keer, iedere 2 uur. Dus je bent echt niet de enige. En je mag het ook niet vergelijken met FV babies, want die krijgen constant dezelfde hoeveelheid binnen, waardoor je daar ws. meer regelmaat mee krijgt.

Heb je de BIBI fopspeen al geprobeerd? Foort & Bram willen nl. alleen die en geen enkele andere, want daarvan zijn de mondstukjes anders.

Hou je haaks, het komt echt goed hoor!

He, meid, je doet het echt prima hoor! Ik kan me voorstellen dat je soms onzeker bent (ik denk dat we dat allemaal zijn!) en tja, sprongetjes kunnen echt heel vermoeiend zijn, maar echt, ze gaan vanzelf ook weer over!

Wat betreft het voeden: wij zitten op 6-9 voedingen per 24 uur, waarbij het er meestal 7-8 zijn, waarvan 1 's nachts. Dat in de avond 'bijtanken' dat herken ik, hoor! Dat past helemaal bij de leeftijd, het is heel normaal. Ook het wakker zijn in de avond trouwens.
Een paar willekeurige avonden van Eveline, gevoed om:
- 18:15, 19:30, 21:30
- 16:45, 18:45, 20:15, 21:15
- 18:30, 20:00, 21:15

En gisteravond was het 17:00, 19:15, 20:30 en in die tussentijd heeft ze niet geslapen. Ze zit dan met speentje in wipstoel of bij ons op schoot, dan is ze wel rustig en viel om 21:00 uur als een blok in slaap. Ik kan me van mijn oudste ook nog wel herinneren dat we de eerste 4-5 maanden vrijwel continue met hem op schoot zaten in de avond, die kreeg je echt niet in bed voor zijn laatste fles (21:30-22:00 uur). Bij hem probeerde ik het nog wel eens, maar dat was alleen maar huilen, huilen, huilen, dus bij Eveline doe ik niet eens pogingen. Ze is standaard de hele avond bij ons beneden.

En wat betreft het verschil FV en BV, dat heeft echt vooral te maken met idd regelmatig dezelfde (grote) hoeveelheid aanbieden en minder met verschil in 'voedingswaarde'. Bij mijn zoontje heb ik fulltime gekolfd en hij kreeg dus moedermelk uit een flesje. En hij volgde het 'schema' van flesvoeding, met 10 weken zat hij op 5 flesjes van 150 ml en sliep hij door, maar dat was dus echt de zogenaamde 'lichtverteerbare' moedermelk. En toen we overstapten op FV merkte ik geen enkel verschil in verzadiging e.d.

Maar wel vervelend dat hij nog steeds een flesweigeraar is! Dat lijkt me wel een erg moeilijk en frustrerend probleem. Daar heb ik gelukkig geen ervaring mee, ik hoop dat hij toch snel leert. Sterkte ermee!

En net als bij mijn voorgangster: ook hier werd alleen de Bibi fopspeen geaccepteerd.

Hi Carina,

Na al deze geruststellende berichtjes voel je, je vast beter, of niet?? Hoe gaat het nu? Heb je lactatiedeskundige al bereikt?

Ik heb geen ervaring met een flesweigeraar, Jasper krijgt flesvoeding... Hier echter vooral de laatste dagen ook niet lekker hoor. Jasper is ook bijna 12 weken, dus misschien weer een sprong? Ook veel last van zijn reflux, morgen gaan we weer naar de kinderarts, en ik hoop verschrikkelijk dat hij met DE SUPEROPLOSSING hiervoor komt, maar ben bang dat dat ijdele hoop is...

Slapen overdag gaat lang niet altijd soepel, vaak veel kunst en vliegwerk nodig en na zo'n huildag kun je mij wel afvoeren, dan kan ik er zo doorheen zitten en me zo onzeker voelen (wat doe ik fout..)
Op die momenten is het erg fijn, hier even te lezen of te schrijven (of op onze maarthyves)... je bent echt niet de enige!!

lfs Dana

de berichtjes dat het niet alleen bij ons zo is, doen me zeker goed.
vandaag hadden we gelukkig een betere dag.
op zijn verkoudheid na (kon er ook nog wel bij) gedroeg hij zich bijna voorbeeldig!

Wat betreft de speen, hebben we die van bib en die van difrax geprobeert.
we hebben niet het idee dat hij de speen nodig heeft, de voedingen voldoen naar mijn idee wel aan zijn zuigbehoefte.
regematig ligt hij lekker na het voeden nog even na te sabbelen op zijn hand.

de lactatiekundige nog steeds niet kunnen bereiken.. ik blijf het maar proberen. ook het landelijke nummer heeft weinig geholpen. ik kreeg een nummer van een vrijwilligster, maar ook bij deze kreeg ik een bandje! zucht!
maar ik houd stug vol! morgen gewoon weer proberen. ik heb hier echt hulp bij nodig!

als het een beetje meezit vannacht dan komen we vandaag op 8 voedingen. netjes dus....
ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nou normaal is, maar ik lees zo bij jullie dat jullie ook nog zo rond die 7/8 voedingen zitten. dus dat zal wel normaal zijn...

ik ga nog even op de bank tegen mijn mannetje aankruipen en dan lekker een tukje doen. Swen heeft om 21:  30 nog een voeding gehad, dus ik laat hem maar lekker slapen straks, en zie wel wanneer hij weer komt. ik voed hem niet voor niets op verzoek...

groetjes en blijf allemaal maar lekker van je afschrijven. mijn heeft het in ieder geval weer wat meer moed gegeven!
bedankt hiervoor!

Hoi Carina,

Wat vervelend dat je geen lactatiedeskundige kunt bereiken. Ik dacht dat die altijd bereikbaar moesten zijn voor problemen?

Hier gaat de nacht ook beginnen. Mijn mannen liggen al op bed (hoor ze nog wel piepen door de babyfoon). En ik heb me net leeggekolft voor de nacht (ik blijf hopen dat ie langer doorslaapt). Kwam maar 40 ml uit :-(   Maar ik moet ook niet teveel verwachten. Cas heeft om 20:45 zijn avondborst gehad, dus er zat maar 1.15 uur tussen.

Cas zat tot zondag op 6 voedingen per dag. Maar helaas. gisteren 8 en vandaag 7 (ik hoop tenminste dat ie voor 12 uur niet meer komt)

Maar nu is het ook bedtijd voor mij. Jullie ook goede nachtrust gewenst.

en? heeft cas je   lekker laten slapen?

ik heb eindelijk een lactatiekundige aan de telefoon gehad. het wordt   waarschijnlijk toch op een heel andere manier voeden.
met een cupje, uit een tuitbeker of toch een lepeltje (al raadde ze dat niet aan)

wens me succes, want het zal me een kliederboel worden...

Hoi,

Lastig Carina. Dat lijkt me helemaal niks met cupjes ed te moeten knoeien. Kun je dat ook combineren? Dat je eerst een fles geeft tot hij het opgeeft, en de rest op een andere wijze?

Mijn nichtje had ook een fles-weigeraar. Dus die had met haar werk (ook onderwijs)  de regeling dat ze in de pauze naar het kdv/oma ging om te voeden. Maar dat zal voor jou niet handig zijn waarschijnlijk, omdat je steeds op andere lokaties zit.

Cas heeft ons laten slapen tot half 5! De nachten doet ie dus helemaal goed. Alleen overdag is hij nog erg onrustig. Aandacht vragen, niet willen slapen en ook heeft hij weer last van darmkrampjes.

Gisteren heeft hij van 5 uur tot half 6 keihard gehuild. Ik kreeg hem met geen mogelijkheid stil. Alleen met rondjes lopen werd hij iets rustiger. Dus toen mijn man om half 6 thuiskwam was ik helemaal kapot. Hij heeft het toen over genomen, en heeft hem uiteindelijk rustig gekregen. Toen waren we dus samen kapot. De nacht ging gelukkig wel weer redelijk goed.

Terug
Bovenaan