Gewoon nieuwsgierig, klein onderzoekje

hoi,

ik werk maar 3 middagen en in de schoolvakanties full-time. Ik heb bv gegeven tot ik ging werken. Ik voelde me bij het geven van bv sowieso niet zo prettig en kolven zag ik al helemaal niet zitten.
Ik heb meestal zelf gekookt (babycook) en bij een dagje weg een potje.
Bij de volgende (ben nu 27 weken zwanger) wil ik het weer hetzelfde doen.

ELke

Hoi!

Bij de eerste ongeveer 3 weken borstvoeding en daarna nog 3 weken kolven en half half met de flesvoeding.
Toen ik weer ging werken na 3 maanden... tja op werkdagen een potje en als ik vrij was dat meestal zelf maken maar niet altijd.
Nu eet mijn zoontje (bijna 2) geen potjes meer, hij vindt het niet lekker, wel jammer want nu is het een stuk lastiger om eten te maken voor hem elke dag.
Hij eet 2 keer in de week warm op de creche (maken ze daar zelf!!) en de andere dagen kook ik dus iets dat hij ook makkelijk mee eet.

Wij hebben ondertussen weer een kleintje van 3 maanden. Zij heeft helaas geen borstvoeding gehad en krijgt nog geen bijvoeding maar denk dat het niet veel anders zou zijn als bij jaar broertje.

Over je onderzoekje.. misschien dat bv mama's eerder overstappen op rapley methode.. dat lees ik regelmatig.

Groetjes Fee

Ik ben gestopt met werken 2 weken nadat ik weer aan de slag was gegaan na mijn verlof.... ben nu full-time thuisblijfmama.
Iris heeft borstvoeding gehad tot 9 maanden, de eerst 3 weken kreeg ze afgekolfde borstvoeding via de sonde omdat ze te vroeg geboren was en zelf nog niet kon drinken.
Vanaf 3 maanden zijn we al met bijvoeding begonnen, kwark, banaan, wortel.
Toen ik besloot te stoppen met borstvoeding was het ook meteen over. Iris vroeg er niet meer naar en ik had helemaal geen melk meer..... was wel makkelijk afbouwen dus.
Ze is van borstvoeding gelijk overgestapt op een tuitbeker. Ze heeft altijd de fles geweigerd, vandaar. Sinds een maand of 2 drinkt ze uit een gewone beker, helemaal handig.
Ze heeft nooit een warme maaltijd uit een potje op. Gewoon altijd alles gegeten wat wij eten, eerst natuurlijk wel gepureerd en nu eet ze gewoon alles met haar vorkje (of handen....). Fruit heeft ze wel eens op uit een potje, maar dit was maar een paar keer en alleen als we een dagje weg waren.
Iris is een erg makkelijke eter die echt alles lust, al zijn olijven wel haar favoriet.....
Ben benieuwd wat er uit dit onderzoekje gaat komen.... ga je het ook nog een keer op een rijtje zetten?

Toos

Hier nog een thuisblijfmoeder. Simon heeft 6,5 mnd volledig borstvoeding gehad, en daarna was het op. Niet omdat het er niet meer was, maar meneer kreeg genoeg andere voeding binnen en had geen zin om er nog moeite voor te doen.

Fruit en groente kreeg hij meestal vers, maar ook wel eens uit een potje. De potjes met groente heeft hij tot ongeveer een jaar gegeten, toen wilde hij niet meer. Fruit iets langer, maar ook dat was vrij snel daarna over.

Bij mijn dochter (nu ruim 7 mnd) heb ik helaas maar 4 mnd borstvoeding kunnen geven terwijl ik haar omdat ik het prettig vond langer dan bij Simon zelf wilde voeden. Opnieuw maak ik al het eten zelf; fruit en groente. Alleen zo af en toe een potje groente evt met vis omdat ze de rest van de potjes gewoonweg niet wil!

ps: voor de dames waarbij het kolven van melk op het werk niet lekker gaat bestaat er een neusspray, die ervoor zorgt dat je melk wordt aangemaakt en gaat stromen. Het heet: Cyntocinon.

Ik zorg dat ik het zelf bij de volgende ook in huis heb (nee, ik ben niet zwanger, maar wil wel over een paar jaar nog eens twee kinderen).

Ben benieuwd naar je onderzoekje,
Gr. Liesje

Hallo,

Ik ben een half half mama ook, maar ik werk 5 dagen en dan alleen s'avonds dus ben overdag altijd thuis. Ik heb nooit borstvoeding gegeven, dus vanaf dag 1 fles. Ben tot 3 maanden terug altijd een fan geweest van de potjes, gewoonweg omdat ik s'avonds niet thuis ben om te zorgen voor het eten, en aangezien me vriend altijd op mij wacht met eten, is dat dus geen doen. Nu zijn we alsnog overgestapt op gewoon eten, en zorgt me vriend er gewoon voor dat de groente gekookt is tegen de tijd dat die kleine moet eten en kookt tiej een aardappel erbij met een stukkie vlees, het is ff wat werk, maar het werd tijd dat ze gewoon met de pot ging mee eten..

Groetjes Claudia

Ik wilde toch even reageren, maar heb weinig tijd meer....

Werk 60%
Geef volledig BV
Kook zelf

En heb je nagedacht over luiers of pampers, zijn er nog die luiers wassen? Ik heb pampers.

Janine

Hallo,

Nou even snel wat conclusies: de meesten hebben we borstvoeding gegeven, maar bij veel hield dit op nadat moeders weer was gaan werken. De thuisblijvers hebben het volgens mij langer vol gehouden. Waar ik helemaal blij mee ben: Er zijn meer borstvoeders die het geen walhalla vinden om borstvoeding te geven ( ik dacht echt dat ik hier raar in was) De meesten geven vers fruit en groente. Dus ik ben niet zo'n hele goede moeder want ik ga vaak voor het gemak. Stijn   ( bijna 2 ) Krijgt natuurlijk wel gewoon fruit en eet met de pot mee, maar Jojanneke ( bijna 7 maanden) krijgt toch wel vaak een potje, wegens het gemak.

De werkende moeders gaan volgens mij wel sneller voor het makkelijke van een potje, maar ook daar geven de meesten meestal vers.

Leuk dat jullie wilden reageren.

Carina

Leuk om van iedereen te lezen!

En ik ben dus gewoon de uitzondering die de regel bevestigd...

Ik werk (3d/w), maar geef Hannah nog steeds borstvoeding en ze heeft nog nooit een potje gehad...(en ook nooit gepureerd eten)

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 17 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Terug
Bovenaan