gewoon nieuwsgierig

Hallo meiden.

Gewoon even nieuwsgierig. In de hoeveelste zwangerschap zitten jullie eigenlijk?
Ik moest er echt even voor gaan zitten rekenen en ik kom op de 12e!!  

Klinkt idioot veel gewoon!
Anita

 
Hoi   ik weet niet   of de vraag ook voor mij is   maar dit is mijn 2e zwangerschap.Verder alles goed? Ik heb sinds gisteren een   afkeer   tegen aardappels! Alleen al aan  de gedachte dat   ik ze   moet eten kan   ik wel over mijn nek gaan! Vreemdhe?
Bijdeeerste zwangerschap   had   ik   dat met   bruin brood en een beetje met aardappels.
Groetjes Suzanne.
(sorry de spatie doet het soms niet)
 
hoi anita,

je stelt vreemde vragen, hihi. bedoel je echt het aantal zwangerschappen?

ik heb één dochter en ben daarna nog eens twee keer zwanger geweest,
niet geplanned, veel te jong, gebroken relaties (relatie is over en
vlak daarna ontdek je dat je zwanger bent)   en heb ze weg laten
halen. ja, ja erg hard. nu ben ik weer zwanger, 7 weken inmiddels. in
de rij van zwangerschappen is dit mijn officieel mijn vierde, maar
voelt aan als mijn tweede. vreemd ik praat nooit over mijn abortussen,
maar zijn toch zwangerschappen. heb er nooit zó over nagedacht.



groetjes

marretje

 
Hallo allemaal,

Ik ben momenteel voor de 4de keer zwanger en verwacht mijn 3de kindje.
Ik heb ontzettend veel last van pijnlijke borsten. Ik (of mijn vriend) kunnen er gewoon niet aankomen. Voor de rest geen enkel ongemak buiten het feit dat mijn ijzer in mijn bloed veel te laag is zodat ik wel tamelijk moe ben.

groetjes,
Kirsten
 
hoi,

in de rij van zwanerschappen zit ik nu met nummer 11.

ook een hele rij,maar heb drie mk's gehad in het totaal.

het enige wat ik soms lastig vind is dat bij de gyn je het dan ook echt
heb over je elfde zwangerschap, ze tellen de mk's gewoon mee.

Eigenlijk wel logisch,maar het brengt wel weer herinneringen met zich mee.

liefs Hester  

 
tja,
Dat is het hem hé? Eigenlijk ben je geneigd alleen de volbrachte zwangerschappen te tellen.

Maar telkens weer komen ook die andere zwangerschappen om de hoek kijken. Iedere keer weer. Ook ik heb 2 abortussen (1 n.a.v. een verkrachting om mijn 16e, en 1 2 jaar geleden door een negatieve uitslag van een vlokkentest) en 3 miskramen gehad. Allemaal herinneringen die je liever vergeet.

Maar iedere keer, bij het afnemen van een anamnese bij de huisarts of gynaecoloog komt het toch weer boven drijven. Wilde ik er vroeger gewoon niet over nadenken, laat staan praten, hoort het nu gewoon bij me. Het heeft me ergens toch ook weer gemaakt tot wie ik nu ben.

Het is alleen ondertussen bijna gênant om te zeggen aan de hoeveelste zwangerschap je zit.

Anita
 
ach joh, ik zit er zelf niet zo mee, als iemand er problemen mee heeft is het lekker zijn/haar probleem.

Mijn ouders bijvoorbeeld zijn het er ook echt niet mee eens, en ze weten nu dus ook nog niets hoor.

Komt misschien nog wel.

 
Terug
Bovenaan