Gewrichtshypermobiliteit.

A

Anoniem

Guest
Wat een moeilijk woord..... losse gewrichten dus eigenlijk.
En dat heeft mijn dochtertje, van de week vastgesteld....
Zelf heb ik het ook, alleen bij mijn grote gewrichten. Mijn moeder heeft het ook, bij alle gewrichten. En Iris heeft het dus ook, bij alle gewrichten.

De kinderfysiotherapeut heeft het vastgesteld. Zij komt omdat Iris niet kruipt, alleen draait als het echt moet. En het liefst haar handjes zo min mogelijk gebruikt. Lopen wil ze wel, kan ze nog niet hoor.

Nu zitten de gewrichtjes onder haar middel minder los dan erboven, vandaar dat ze alles met haar voetjes wil doen.

Vind het echt zo zielig... maar goed. We moeten goed blijven oefenen zodat haar spieren de taak van de gewrichten over kunnen nemen (niet de beweeglijkheid maar de communicatie met de hersenen). En dan zal ze aan de ene kant meer gevoel hebben en aan de andere kant minder pijn.

He, ik wilde het gewoon even kwijt. Ik baalde zo van dit nieuws!!!!

Toos, mama van Iris 25-10-2006

He Toos,

Wat balen. Oh heeft ze nu ook steeds pijn dan? Kun je er behalve met de oefeningen niets aan doen? Heeft je moeder er ook last van? He naar voor je!!!

Wel fijn dat je nu weet hoe het komt dat ze bepaalde dingen nog niet doet.

Sterkte ermee

Carina

Omdat haar spiertjes nog niet zo sterk zijn gaan de gewrichten makkelijk "uit de kom" en ja, dat is helaas pijnlijk.
Ben idd wel erg blij dat ik nu weet waarom ze wat traag is in de ontwikkeling. En eigenlijk valt het ook wel weer mee, het had ook iets veel ergers kunnen zijn.

Hoi Toos,

Balen zeg! Aan de ene kant 'fijn' dat je het kan plaatsen en er mee aan de slag kan, aan de andere kant zou het natuurlijk nog veel fijner zijn als Iris het niet had gehad!

Heel veel sterkte.

KT

Wat een paar oefeningen en 2 bezoekjes van de kinderfysio doen zeg!!!
Iris trekt zichzelf ineens op tot staan!!!!!!!!! Overal aan, aan de box, aan haar bedje, aan de tafel. Zo leuk. Daarnet stond ze aan de salontafel een boekje te lezen.
Het gaat helemaal goedkomen met onze kleine meid.

quote: antoonentoos reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-10-2007 13:47:05'));

Iris trekt zichzelf ineens op tot staan!!!!!!!!! Overal aan, aan de box, aan haar bedje, aan de tafel. Zo leuk. Daarnet stond ze aan de salontafel een boekje te lezen.

Wat goed!!!
Heel vervelend dat ze het heeft, maar ook ergens wel fijn dat het nu al ontdekt is.
Succes ermee, maar als ik het zo lees, komt dat wel goed.
Sil

quote: antoonentoos reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-10-2007 13:47:05'));

Wow, wat zal jij trots zijn op je kleine meid! En terecht.

Groetjes, KT

hoi,

Ik heb dit ook, misschien in mindere mate maar toch. Ik heb tot mijn 18e ook nooit gesport, ik kreeg wel steeds het advies van de kinderarts maar ik was eigenwijs, daar was ik te lui voor en bij de minste inspanning kreeg ik pijn in mijn knieën, rug en armen. Pas toen ik mijn vriend leerde kennen en we steeds meer gingen wandelen en fietsen werden mijn spieren sterker en ging de pijn vanzelf weg.
Zo zie je dat sporten heel belangrijk is en jullie zijn met de fysiotherapie ook al goed op weg waarschijnlijk.

groetjes ELke

Terug
Bovenaan