Gewrichtshypermobiliteit.

Onze dochter heeft dit ook, ze is hypermobiel net zoals ik.
In het geval van Isabel is dit niet zo'n prbleem omdat ze een zenuwtransplantatie heeft ondergaan in haar rechterarm blijven de gewrichten hierdoor erg soepel.
Er werd mij verteld dat het geen problemen hoeft op te leveren, ze zal alleen niet zo vlot zijn met lopen.

Groetjes mv Isabel 11-10-06

Dank je wel voor jullie reacties!! De fysio oefeningen helpen zeker, dat merken we nu al terwijl we nog maar 2 weken bezig zijn..
Mijn moeder heeft het zelf ook en die heeft er ook geregeld echt last van, ik hoop maar dat het bij Iris niet zo zal gaan.
Mag ik vragen waarom Isabel een zenuwtransplantatie heeft ondergaan?

Ja dat mag hoor, heb het ooit weleens opgeschreven hier geloof ik maar dat is alweer lang geleden.
Isabel haar hoofd was geboren en toen zat ze muurvast. Na wat duwen van 2 verpleegkundigen en het getrek van een arts assistent werd Isabel geboren.
Ze had 1 slappe arm, de kinderartsen dachten aan een gebroken sleutelbeen maar dit bleek na 2 dagen helaas niet het geval.
Isabel bleek Erbse Parese te hebben, iets waar ik nog nooit van gehoord had maar naar wat ik ervan begreep niet zo best was.
Om een lang verhaal kort te maken, na 5 weken zaten wij in het LUMC om onze dochter een zenuwonderzoek te laten ondergaan. Weinig reactie dus ws het 1 en ander kapot.
We kregen een paar maanden de tijd, want meestal hersteld het vanzelf (80-90 %)
Isabel ging steeds meer met haar arm doen en kreeg 2 x per week fysio. De fysio was erg tevreden en heeft zelfs een brief naar Leiden geschreven omdat ze dacht dat Isabel spontaan zou genezen.
Helaas bleek 2 dagen voor de operatie dat er 2 zenuwen doormidden waren en 1,5 zenuw uit haar ruggenmerg getrokken waren. Ze is 9 uur lang geopereerd er zijn zenuwen uit haar kuitjes gehaald en 1 uit haar "slechte" arm om te transplanteren.
Als je wilt zien hoe dat eruit ziet dan kun je kijken op www.isabelmedina.nl en dan de datum 8-9-10 maart 2006.

Liefs Sharon

Oh... wat een verhaal zeg!!
Ik hoop voor jullie dat het helemaal goed komt met haar armpje.
Heb de foto's bekeken, en het is wel een schatje hoor!!
Mijn dochtertje is te vroeg geboren (5 weken) en daar had ik het erg moeilijk mee (nu ze bijna 1 is komt het allemaal een beetje terug) maar als ik dan jouw verhaal lees moet ik eigenlijk niet zo zeuren en zijn wij er toch maar goed vanaf gekomen.
Heel veel succes met jullie kleine meid!!

Het gaat ineens zo goed met Iris!!! Ze rolt om en om. Ze gaat zelf zitten, staan, lopen langs de tafel. Oversteken van tafel naar bank. Echt super!!!

En dat allemaal dankzij een paar simpele oefeningetjes, nu leert ze trouwens om zelf te gaan zitten maar dat is toch ietsje ingewikkelder.

Fysio komt nog 1 keer en dan niet meer, alleen als we denken dat ze last heeft of weer even stil blijft staan in d'r ontwikkeling dan kunnen we gewoon bellen. Zo fijn!

Terug
Bovenaan