gezag

Hoi,

Ik heb al een zoontje van 2,5 jaar en ben nu 18 weken zwanger van de tweede. Ik woon samen en ben dus ook niet getrouwd. Wij hebben ook geen samenlevingscontract. Wel is alles voor ons zoontje prima geregeld. Zoals hier al stond, moet je eerst bij het gemeentehuis de erkenning regelen. Weinig moeite hoor. Gewoon allebei met je identiteitsbewijs ernaar toe gaan en zij regelen de rest. Ik kan me niet herinneren dat ik er iets voor betaald heb, maar als dit wel zo was dan was het niet veel. Hooguit een paar euro. De erkenning moet je bij het kantongerecht aanvragen. De formulieren kun je bij het gemeentehuis al meekrijgen. Ik dacht dat dit heel veel werk was en erg duur, maar valt reuze mee. De erkenning op zich bij het kantongerecht kostte ons helemaal niets. (Zwolle). Ik weet alleen nog dat we allebei een uittreksel van het bevolkingsregister nodig hadden en nog wat andere papieren die je allemaal gewoon bij het gemeentehuis/stadskantoor kunt halen. Daar moet je afhankelijk van de gemeente waar je in woont voor betalen. Ons heeft dit alles niet meer dan € 25,00 gekost. Een samenlevingscontract zou ons rond de € 700,00 kosten. Dus voor ons was de keuze op dit moment makkelijk gemaakt.

Gr. Mariëlle

Terug
Bovenaan