gezellig kletsen!

Ik dacht ff wat actiever zijn op het forum, want op onze hyves word er wat meer gezellig gekletst!

Hoe vinden jullie (als jullie al een kindje hebben) kinderen het om grote broer of zus te worden?
Mijn zoontje (word in juni 3) vindt mijn buik erg interessant, geeft kusjes en helpt insmeren, erg leuk. Proberen hem zo op de komst vd baby voor te bereiden. Maar of hij echt weet wat er echt gaat gebeuren!
Ga denk ik als de bevalling dichterbij komt eens boeken halen over een broertje of zusje. Hebben jullie nog tips??

En hebben veel meiden last van hun bekken?
Ik voel mn bekken (mn rechterbil) vrij vaak, meer dan bij de andere zwangerschappen, hopenlijk word t niet erger, want je hoort soms verhalen.

Hebben jullie al buikfoto's gemaakt? Ikke nog niet...
Mijn 2e zwangerschap is met 19wk misgelopen, dus denk dat ik gewoon nog geen foto's durfde te maken.. maar ga t nu (bijna 20wk) echt doen!

Iemand op hyves vroeg over wat voor voorbereiding we gaan doen voor de bevalling? Hebben jullie al ideeen?
Wij hebben bij mn zoontje 1x haptonomie gedaan, maar we vonden t beide niets, beetje te zweverig voor ons. Heb me ook niet opgegeven voor gym ofzo, al die vrouwen bij elkaar.. haha.. werk al met allemaal dames!
Had niet echt het idee dat ik iets had gemist bij de bevalling gelukkig.
Ben wel door blijven sporten tot een maand of 7,5 maar sport momenteel niet, dus denk dat ik zwangerschapszwemmen oid ga doen.

Spannend dat bij iedereen de 20wk dichterbij gaat komen hé? Wij mogen as vrijdag!

Nou meiden ik hoor van jullie! (of niet) haha..

Groetjes Saskia. (19wk en 3dg)

hoi saskia.

inderdaad een goed idee om eens gezellig te gaan kletsen.

ik heb een dochtertje van 3 jaar en 4mnd. en die kan niet achten tot haar broertje er is. en dat ze me kan helpen met hem in bed leggen en in bad doen en nog veel meer. alleen als het moment daar is ben ik ook wel heel erg benieuwd hoe ze het ervaart. ze moet dan toch haar aandacht delen.

ik heb geen last van mijn bekken maar heel erg van mijn onderrug en loop nu ook bij de fysio sinds donderdag dus hopelijk verbeterd het.

Ik doe nu ook geen cursus. we hebben bij mijn dochtertje samen bevallen gedaan. en ik zou nu niet weten wat ik moet doen.

moet zeggen dat ik het best spannend vind de 20 weken echo. van zal alles wel goed zijn is het gezond. maar gevoel zegd van wel dus daar moet ik maar op vertrouwen.

groetjes maris

Hoi,

Over broertjes of zusjes kan ik niet mee praten, dit wordt onze 1e. Maar we vinden het zelf wel erg spannens als mede de opa's en oma's, bellen bijna elke week...

Heb tijdens het lopen regelmatig last van mijn linkerbil, heb ook een zwakke linkerheup. Wel met de verloskundige over gehad en moest het in de gaten houden.

We maken elke 4 weken nu een foto, grappig om te zien dat ik toch al best gegroeid was tussen 8 en 12 weken, zag het zelf niet zo. Maar op de foto wel. Zijn van plan om elke maand een up-date foto te maken, hihi

Ik ben van plan om zwangerschapsyoga te gaan doen en wellicht dat ik er naast ga zwemmen om toch mijn conditie op peil te houden. Doe op dit moment niet aan sport en merk dat het allemaal wat minder wordt.

20 wk echo is bij ons 20 april, we zijn dan 21 wk 2dg (omdat we de week ervoor met vakantie zijn, dus iets later). Vindt het erg spannend en ook mijn man kan niet wachten tot het zover is.

groetjes Sylvia

Hoi,

Onze dochter kan er nog helemaal niets mee, ze is nu 13 maanden. en als de kleine geboren wordt is ze precies 18 maanden, dus weet niet of ze het dan al een beetje snapt.

Heb momenteel helemaal geen klachten, merk wel dat als ik met te druk maak met tillen enz. dat ik wat last krijg van m'n buik, maar dat is dan ook weer snel over. Zitten nu midden in een verbouwing en dat geeft toch aardig wat stress moet ik zeggen.

Ik heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga, ben benieuwd. bij mijn vorige zwangerschap moest ik het afzeggen, omdat ik weeën kreeg met 23 weken en daarna tot 40 weken alleen op de bank mocht zitten. Hoop dus dat ik deze keer wel mee kan doen.

Wij hebben 22 maart de 20 weken echo, ben dan ook precies 20 weken. Vindt dat echt super spannend. Ben ook wel heel benieuwd of we een meisje of jongen gaan krijgen.

groetjes Miralda

Hoi,

Onze dochter kan er nog helemaal niets mee, ze is nu 13 maanden. en als de kleine geboren wordt is ze precies 18 maanden, dus weet niet of ze het dan al een beetje snapt.

Heb momenteel helemaal geen klachten, merk wel dat als ik met te druk maak met tillen enz. dat ik wat last krijg van m'n buik, maar dat is dan ook weer snel over. Zitten nu midden in een verbouwing en dat geeft toch aardig wat stress moet ik zeggen.

Ik heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga, ben benieuwd. bij mijn vorige zwangerschap moest ik het afzeggen, omdat ik weeën kreeg met 23 weken en daarna tot 40 weken alleen op de bank mocht zitten. Hoop dus dat ik deze keer wel mee kan doen.

Wij hebben 22 maart de 20 weken echo, ben dan ook precies 20 weken. Vindt dat echt super spannend. Ben ook wel heel benieuwd of we een meisje of jongen gaan krijgen.

groetjes Miralda

Hallo,

30 augustus verwachten wij ons tweede kindje! Dus ik mag mij ook bij de club aansluiten. Ik ben vandaag 15 weken en 3 dagen zwanger.

Mijn zwangerschap verloopt niet helemaal zoals ik het zou willen. Ik heb 2 bloedingen gehad..maar inmiddels is dat over en zou het goed moeten zijn. Afgelopen maandag heb ik een vruchtwaterpunctie gehad en we moeten nog 3 hele weken wachten op de uitslag dat is wel spannend. Ik probeer gewoon lekker van mijn zwangerschap te genieten en zo min mogelijk aan alle tegenslagen te denken!

8 april staat de 20 weken echo in de planning.
Mijn vriend wil niet weten of het een jongetje of meisje is. Bij de eerste hebben we het ook een verassing gehouden. Maar ik ben dit keer wel erg nieuwsgierig hoor en het lijkt mij ook erg handig! Maar ik weet nog dat het ook een mooi moment is bij de geboorte.

Wat jij zegt Miralda herken ik wel, als ik mn dochtertje op til en even te lang rond sjouw dan merk ik dat mn buik gaat zeuren.

Liefs
Vera

Hoi,

Onze zoon van 6 vindt het heel leuk om een broertje of zusje te krijgen. Het liefste wil hij een zusje dus nu maar hopen dat we op de 20 weken echo kunnen zien wat het wordt. Mocht het een jongetje zijn dan kunnen we hem er nog 20 weken op voorbereiden dat ie een broertje krijgt.

Ik heb gelukkig geen last van mijn bekken. Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat wel (gelukkig niet ernstig) en toen kon ik met vier maanden al niet meer op hakken lopen en fietsen deed ik ook niet meer vanaf een maand of 4 / 5. Nu gaat dat allebei nog prima, hoewel ik merk dat ik me op hakken wel sneller verzwik.

Ik ga geen zwangerschapscursus ofzo doen. Ik heb dat bij de eerste wel gedaan maar ik vond het behalve de gezelligheid geen toegevoegde waarde hebben. Ik doe al een hele tijd aan fitness (1x per week) en sinds een paar weken ook weer aan aquarobic en dat wil ik zo lang mogelijk volhouden. Later in de zwangerschap wil ik gaan zwangerschapszwemmen. Ik denk vanaf een week of 25 ofzo. Ook ik merk dat als ik teveel doe dat m'n buik dan gevoelig wordt en ik probeer op die momenten dan wat rustiger aan te doen maar op mijn werk valt dat niet mee. Daar moet ik het toch maar eens over hebben binnenkort want als zwangere heb ik recht op momenten tussendoor om even te gaan zitten (doe staand werk de hele dag).

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan