gezellig kletsen!

Hoi Patricia,

Nou gelijk heb je hoor! Het valt niet mee om de hele dag staand werk te doen.

Op hakken lopen doe ik ook niet meer, niet meer op hele hoge in ieder geval. Liggen jullie trouwens nog gewoon op jullie buik? Ik vind het zo'n raar gevoel hebben!

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een zwangerschaps cursus wil gaan doen..het was wel erg leuk de vorige keer en we deden nog behoorlijk wat oefeningen. Ik doe ook aan aquarobic. Het mocht even niet meer maar ik wil het wel weer gaan oppakken!

Zijn jullie ook nog zo vermoeid of is dat al aardig over?
Ik heb gisteravond een appeltaart staan bakken..dat was weer voor het eerst in weken dat ik s'avonds wat wou gaan doen.

Groetjes
Vera

Hoi Patricia,

Nou gelijk heb je hoor! Het valt niet mee om de hele dag staand werk te doen.

Op hakken lopen doe ik ook niet meer, niet meer op hele hoge in ieder geval. Liggen jullie trouwens nog gewoon op jullie buik? Ik vind het zo'n raar gevoel hebben!

Ik ben er nog niet helemaal over uit of ik een zwangerschaps cursus wil gaan doen..het was wel erg leuk de vorige keer en we deden nog behoorlijk wat oefeningen. Ik doe ook aan aquarobic. Het mocht even niet meer maar ik wil het wel weer gaan oppakken!

Zijn jullie ook nog zo vermoeid of is dat al aardig over?
Ik heb gisteravond een appeltaart staan bakken..dat was weer voor het eerst in weken dat ik s'avonds wat wou gaan doen.

Groetjes
Vera

Hallo allemaal!

Wij waren geloof ik van plan om zelfs elke week een foto te maken en we hebben er nu al 1 (bij 7wk), haha!

Ik heb ook (een beetje!) last van mijn bekken. Vooral de linkerheup. Ik ben meteen naar de fysio gegaan, omdat ik wilde weten wat ik nog wel kon qua sporten en om erger te voorkomen. Echt super. Ik heb nu al veel minder last en weet wat ik wel of niet kan. Ik slaap nu op m'n zij met een voedingskussen tussen m'n knieën en onder m'n buik.

Omdat ik nog steeds erg moe ben, komt het er niet van om nog naar de sportschool te gaan. Ik fiets wel elke dag.

Binnenkort ga ik naar de zwangerschapsyoga en we willen haptonomie gaan doen. Ik heb lang lopen wikken en wegen, want 'samen bevallen' leek ons ook wel wat. Het is ons eerste kindje en op die cursus schijn je veel te leren, maar het is erg op de ratio gericht. Ik lees daarvoor al de boeken van Beatrijs Smulders. Ook fijn.

Jongetje of meisje? Als ik het weet, ga ik het in ieder geval niet vertellen! Het lijkt me wel praktisch om te weten, ik heb al zoveel kleding gekregen. Volgende week hebben we de echo. Nog even dubben, dus!

Liefs!

hey meiden,

leuk een wat actiever forum!

Wij hebben afgelopen vrijdag onze 20wk echo gehad. Alles leek goed, wel had t kindje een klein hoofd (18wk,4dg terwijl ik toen precies 20wk was)
Het kindje was verder ook wel aan de kleine kant. Om dit hebben ze t ziekenhuis gebeld en daar krijg ik as dinsdagmiddag weer de uitgebreide echo, maar dan in t ziekenhuis.
We hoefde ons geen zorgen te maken, tja doen we natuurlijk wel, want ze sturen je niet zomaar door...

Hebben jullie ervaringen met zo'n gelijk verhaal?
zijn druk geweest dit weekend, dus de dagen zijn voorbij gevlogen...
Nu maar dinsdag afwachten, mss valt t allemaal wel mee...

@Quiqui, haha.. al één foto! Komt me bekend voor!

@Vera, hier valt t ook reuze mee met de vermoeidheid, merk wel dat als ik druk ben geweest, ik dan wel uitgeteld op de bank lig s'avonds! Maarja das ook niet zo gek!

@sylvia, knap hoor zo trouw foto's maken! Leuk om een plakboek dadelijk van te maken, heb ik ook gedaan bij mijn eerste zwangerschap.

Ohja ik voel de kleine nu ook zonder dat ik mn hand(en) op mn buik heb! Heeeerlijk joh!!

Weten jullie al hoe jullie de opvang gaan regelen? Of stoppen jullie met werken?
Ik werk nu 2,5dag en wil na mn verlof een halve dag minder werken (ouderschapsverlof opnemen) en werk dan 2dg en werk dan ook nog 1dag in t bedrijf van mijn vriend.
Het kindje gaat dat net als mijn zoontje 2dagen naar t dagverblijf en 1dag passen om de week de oma's op. Ik vind t ideaal!!!

Nou meiden, goeie week weer allemaal en een fijne zondag nog!

Groetjes Saskia.
(20wk en 2dg)

Dat is wel even schrikken inderdaad als ze dat zeggen. Wij hadden het bij onze 1e zwangerschap ook. Ze heeft nu nog steeds een klein hoofdje(onder de onder lijn) en qua lengte is het allemaal goed gekomen.
Hopelijk is dit bij jullie ook zo.

Ik werk 24 uur in de zorg, onregelmatige diensten en geen vaste dagen. Blijf dit strax ook doen. Wij hebben een hele lieve flexibele gastouder, dus daar gaan ze strax naar toe.

Veel succes dinsdag.

groetjes Miralda (18 wk 6 dg)

Dat is wel even schrikken inderdaad als ze dat zeggen. Wij hadden het bij onze 1e zwangerschap ook. Ze heeft nu nog steeds een klein hoofdje(onder de onder lijn) en qua lengte is het allemaal goed gekomen.
Hopelijk is dit bij jullie ook zo.

Ik werk 24 uur in de zorg, onregelmatige diensten en geen vaste dagen. Blijf dit strax ook doen. Wij hebben een hele lieve flexibele gastouder, dus daar gaan ze strax naar toe.

Veel succes dinsdag.

groetjes Miralda (18 wk 6 dg)

Heel veel succes vandaag Saskia! Ik kan me goed voorstellen dat jeje zorgen maakt hoor.

Gister is voor de eerste keer mn dochtertje ziek geworden..zo sneu, ze heeft 39 graden koorts en ze is echt snotverkouden.

Ik werk momenteel nog niet, dat komt omdat mn dochter het down syndroom heeft en een hartoperatie achter de rug heeft. We willen voorlopig nog zelf voor haar zorgen en ervoor zorgen dat ze de aandacht krijgt die ze nodig heeft om zich goed te ontwikkelen. En nu ik zwanger ben van de tweede zal het er ook nog even niet van komen. Maar het lijkt me wel weer heel erg leuk om na de geboorte weer te gaan werken! Gelukkig heb ik een hele lieve schoonmoeder die graag 2 daagjes in de week wil oppassen.

De vermoeidheid is zomaar ineens verdwenen bij me! Heerlijk!

En wat leuk dat jullie de kleine al kunnen voelen..ik voel af en toe iets maar dat verwar je nogal snel met darmen. Maar het lijkt me weer zo leuk als Jeroen en ik de baby weer kunnen voelen.

Wij moeten nog 2 weken wachten op de uitslag van de vruchtwater punctie..heel spannend! De 20 weken echo hebben we pas 8 april.

groetjes Vera (16 weken 1 dag)

hey meiden,

we hebben de extra echo gehad en het blijkt allemaal mee te vallen, de metingen waren al beter dan afgelopen vrijdag.

Nog wel aan de kleine kant, maar voor deze arts niet extra zorgwekkend. Wel over 3wk terugkomen en dan weer een uitgebreide echo met deze metingen om naast elkaar te leggen en... het iets rustiger aan doen.. ik werk in de kinderopvang en tja mn collega vroeg al of ze daar een beschrijving bij hadden gedaan....?!?!?

zijn jullie weer op de hoogte! ik hoor wel van jullie wanneer jullie de 20wk echo hebben gehad hé?

groetjes Saskia (20wk, 4dg)

Terug
Bovenaan