Gezellig (op) visite....maar je bent wel de hele tijd je kind 'kwijt'

Waarom meent iedereen nou dat ze altijd je kind maar vast mogen houden.
Ligt hij in de box, dan hangen ze er minutenlang boven. Ligt hij in de kinderwagen dan vragen ze of dat hij nog lang moet slapen (zo hard, dat hij er wakker van wordt). Haal je hem uít de kinderwagen, dan staat oma meteen klaar met de woorden; Kom maar even naar oma. En dan heb ik het nog niet eens over het geven van zijn flesje gehad. Heeeeel irritant vind ik dat. En al helemaal als hij begint te huilen, dan wil ik hem zelf!!! Tegen mijn eigen moeder zeg ik dan gewoon: geef hem maar eventjes aan mij. Maar tegen mijn schoonmoeder niet en ik word af en toe helemaal gek van dat mens met haar goedbedoelde adviezen!!!

hoi,
goedbedoelde adviezen zijn idd irritant.ik ga er gewoon niet op in.bij mijn ouders wil oma boas altijd "hebben" als hij wakker is en de fles geven.bij mn schoonouders is t juist opa.behalve als hij gaat huilen,dan krijg ik hem gauw terug
ik laat ze lekker hun gang gaan.ze zijn nu eenmaal stapeldol op hun kleinzoon en zij zien hem maar een paar uurtjes per week,ik de elke dag.nou moet ik er wel bij zeggen dat zowel mijn ouders als mijn schoonouders erg goed met kinderen omgaan,dus het gaat allemaal wel in goed vertrouwen.
groetjes kari

De fles geven moet je lekker zelf doen. De borst laat je toch ook niet door een ander geven? Dus de fles ook niet. Ik ben altijd degene die zegt: je mag haar wel even vasthouden. Er wordt niet gevraagd, ik bepaal het. Bij de eerste was ik ook niet zo assertief, maar bij de tweede wel. En iedereen accepteert dat.  

Ik laat het altijd van Esthers humeur afhangen. Als ze vrolijk is, mag iedereen haar van mij vasthouden. En zodra ze het niet leuk meer vindt, vraag ik haar terug (maar meestal krijg je haar dan toch wel snel terug, want iedereen schrikt altijd zodra een baby begint te huilen, haha). Ik vind het belangrijk voor kindjes dat ze leren dat er heel veel mensen zijn die hen leuk vinden, dat er door veel mensen van ze gehouden wordt. En veel mensen uiten dat nu eenmaal door knuffelen. Dus die kans wil ik ze best geven.
En als ik vind dat ze moet slapen, of dat het genoeg is geweest, dan zeg ik dat ook gewoon. Dat accepteert iedereen dan ook. Soms ook niet, maar dan nog: ik vind het welzijn van mijn kind belangrijker dan het humeur van de visite...

Groetjes,

Eveline

Herkenbaar. Vooral dat iedereen er meteen met zijn allen opduikt. En met name de vrouwelijke personen willen Quinn altijd op schoot, waardoor de mannelijke personen er vaak bij inschieten. Ik zet Quinn dan vaak zelf al als eerste bij opa of oom op schoot. Zolang Quinn het goed doet laat ik het gewoon gaan. Hij wordt er niet onrustiger van of zo. En ze hebben allemaal de beste goede bedoelingen.
Moet evengoed vaak wel op mijn tanden bijten, maar ik denk idd vaak zoals Eveline ook zegt " zij zien hem maar een paar uurtjes per week".
Groetjes Veerle

Hoi,

daar erger ik me ook altijd zo aan. Iedereen mag mijn kind vast houden, maar als ze in de box ligt, haal ik haar eruit! Niemand plukt haar zomaar uit mijn handen en als ze in de box ligt, ligt ze daar even alleen en hangt er niemand over haar heen en al helemaal niet als ze in bed ligt. Dan ga ik de kamer in of iemand met toestemming en verder niemand. Ik zelf zou het namelijk ook niet prettig vinden als een 6 meter lang persoon mij steeds optilt of over me heen gaat hangen als ik iets aan het doen ben!

Groetjes Ilona

Mij irriteert het ook  mateloos. En hoe lief oma's ook zijn, ik vind het ook wel overdreven. Als zij ons kindje maar eens in de week zien, hoeven ze niet zo overdreven aandacht te schenken aan de kleine. Zodra die kleine oogjes open zijn hangt iedereen erboven. Lief bedoeld, maar soms irriteert het me. Ik probeer me wel in te houden, maar wordt er weleens sjaggie van. Ze moet verschoond worden en eten enzo... (doen we gelukkig zelf, want ze at niet zo goed... goed excuus). Kortom: ik begrijp je frustratie. Duidelijk zijn hoor, daar voel jeje zelf het beste bij.

Ik vind het ook  verschrikkelijk irritant. Ik zeg het wel tegen bijna iedereen maar ik vind het juist moeilijk om tegen mijn eigen moeder te zeggen. En die is het ergst. Zodra we komen zegt ze; oh, ik heb Janine al een dag niet gezien, nu moet ik haar even knuffelen. Van de weke was ze onrustig omdat ze moest wachten op haar flesje en lag ze bij mij. Toen zei mijn moeder; kom, maar ik neem haar wel. waarop ik zei, Neee ik hou haar liever zelf (lijkt me heel duidelijk), Zij weer: nee joh ik loop wel even met haar; ik weer: nee mam ik hou haar liever zelf. n dat gebeurde dus ook.
gewoon a-sociaal hoor hoe sommige mensen denken dat een baby een speeltje is.
 groetjes Nathalie

Terug
Bovenaan