Onze (schoon)ouders en broers/zussen zijn allemaal ook knettergek met ons mannetje. Is eerste kleinkind aan beide kanten... Ze zijn ook regelmatig aan het kibbelen wie hem vast mag houden, de fles mag geven, de kinderwagen mag duwen (als we gaan wandelen)... (hmm, verschonen moet ik wel zelf doen ).
Laatst zei mijn schoonmoeder (nadat mijn schoonvader Christian had opgeeist en hem een flesje zat te geven): he! Ik had het volgende flesje gereserveerd! Pardon??
Ik wist even niet of ik boos moest worden of gewoon heel hard moest gaan lachen. Mijn kind is niet te "reserveren"!!! Het zijn inderdaad net kleine kinderen, zeurend/jengelend als ze hun zin niet krijgen, ha, ha!
Ik kan het wel hebben van hun, ik weet namelijk dat ze zich meteen zullen neerleggen bij alles wat ik zeg (of mijn man natuurlijk). Dus als ik zeg: geef hem maar even, dan doen ze dat meteen zonder vragen (maar wel met grote, zielig puppy-oogjes...). Ze zullen hem dus ook nooit wakker maken of zonder toestemming optillen uit reiswieg/bedje/box. En Ik krijg ook geen goed bedoelde adviezen. Mijn (schoon)ouders beseffen heel goed dat dit andere tijden zijn (ik bedoel, het is dertig jaar geleden dat zij de zorg over een baby hadden... inzichten veranderen echt wel!) en dat ieder kind zijn eigen gebruiksaanwijzing heeft. En broers/zussen hebben al helemaal geen ervaring met kinderen...
Enkele ooms/tantes van ons kunnen echter wel tenen krommend zijn, hoor! Mijn tante (die ik gelukkig weinig zie...) had hem bijna al uit mijn armen gerukt en gaf hem de fles (zonder te vragen of dat mocht): kom maar hier, ventje, dan zal IK jou eens te eten geven! Grrr, maar ik dacht, laat maar. Christian kan er wel tegen. Halverwege de fles hevelt ze ons kind gewoon over naar de schoot van mijn oom, "want die wil ook wel even een flesje geven". Het ging zo snel dat mijn man en ik even zaten te knipperen met de ogen. Voordat we konden zeggen dat we dat absoluut geen goed idee vonden, was het al gebeurd. Wij denken weer, laat maar... En aan het eind van die fles... spuugt mijn allerliefste zoontje mijn oom helemaal onder! Ha, ha, doet-ie anders nooit bij ons. Mijn oom (net goed!) schrikt en zegt: was het iets dat ik deed? En wij, met stalen gezicht, nee hoor.... Mama's grote vent!
Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)