gezin compleet?

Zijn jullie na dit kindje compleet als gezin? En wat voor antoiconceptie gaan jullie straks gebruiken?

Wij zijn compleet en ik wil dat mijn man zich laat steriliseren. Maar hij twijfelt nog...

Het is onze eerste kleine en we willen er in ieder geval nog een. Dus compleet zijn we niet.

Ik ga niet terug aan de pil. Ik reageer vrij sterk op alle pillen en als ik weer zwanger wil worden duurt het weer een half jaar voordat alles uit mijn lichaam is. En daar heb ik geen zin in.

Maar uiteindelijk zou ik ook willen dat mijn man zich laat steriliseren. Ik ga niet eeuwig de pil slikken. En bij een man is het nog ongedaan te maken dacht ik. We hebben het er nog nooit over gehad eigenlijk. Waarom twijfelt hij?

Het is onze eerste kleine en we willen er in ieder geval nog een. Dus compleet zijn we niet.

Ik ga niet terug aan de pil. Ik reageer vrij sterk op alle pillen en als ik weer zwanger wil worden duurt het weer een half jaar voordat alles uit mijn lichaam is. En daar heb ik geen zin in.

Maar uiteindelijk zou ik ook willen dat mijn man zich laat steriliseren. Ik ga niet eeuwig de pil slikken. En bij een man is het nog ongedaan te maken dacht ik. We hebben het er nog nooit over gehad eigenlijk. Waarom twijfelt hij?

Wij zouden na dit kindje ( is de tweede) nog graag een kindje willen.
Omdat het bij ons lang duurt voordat ik zwanger word, kiezen wij ervoor om geen anticonceptie middelen te gaan gebruiken. We nemen het risico om dan wel snel zwanger te worden.

Groetjes Geeske

Tja daar zit ik dus ook nog mee.
wil nu ook graag weer lange tijd bv geven.
Bij mijn zoontje is dit ruim 9mnd gelukt.
Daarna wou mijn menstruatie niet op gang komen.
Wat heb ik een pijn, koorts en opgezette buik gehad.
Samen met de huisarts een zw.schaps test laten doen ivm weer een miskraam.
Dit heeft zeker een paar weken geduurd voor het op gang kwam en hoe...

Ben nu al 5jr van de pil af.
Zeg zelf nooit nooit maar voor mijn vriend is het genoeg.
Lichamelijk is een zw.schap ook niet goed voor mij, ik weet het maar om volmondig NEE te zeggen...
De slaapkamers zitten nu vol, ha ha.

Denk als de bv klaar is ik dan een afspraak moet maken met de gynaecoloog over hoe nou verder.
Van mijn menstruatie word ik ook niet gelukkig altijd heftig en vreselijk veel buikpijn...

Groetjes Natasja

Hoi,
Dit is ook ons eerste kindje dus voor ons zowiezo geen definitieve anti-conceptie middelen.
De eerste maanden aan de rubbers, daar is mijn vent niet zo blij mee, maja ik heb begrepen dat zolang je borstvoeding geeft beter geen pil kan gebruiken nog. Dus zodra de borstvoeding klaar is wil ik gewoon weer aan de pil.Gebruikte het hiervoor ook al 8 jaar en heb er nooit last van gehad. En ik vind het een enorm voordeel dat ik dan niet elke maand ongesteld hoef te zijn en zelf kan bepalen wanneer ik een stop week in las.
Ik wil in ieder geval wel voorkomen dat ik heel snel weer zwanger word na de bevalling, lijkt me niet goed voor mijn lijf en zou graag wel minstens 2 jaar tussen deze baby en het volgende kindje willen. Moet ik er ook bij zeggen dat ik nu binnen drie maanden nadat ik gestopt was met de pil zwanger was. Dus dat maakt de beslissing ook wat makkelijker om weer op de pil over te gaan.

Liefs,
Mar

Terug
Bovenaan