gezin en werk

Hallo.......

Ik vroeg me af hoe jullie alles combineren qua gezin en werk? Hoeveel uur per week werken jullie buitenshuis of zijn er moeders die thuis blijven? En vinden jullie het goed te doen?
Ik zelf werk 3 dagen per week. Justin gaat 1 dag naar het kinderdagverblijf en 2 dagen naar oma of opa. Ik maak altijd lange dagen en ben meesal niet voor zevenen thuis. Ik vind dat niet altijd leuk, want dan zie ik mijn mannetje nog maar even voordat ie gaat slapen.Ik werk ook weleens in het weekend. Ik werk soms meer dan ik zou willen, maar ik kan moeilijk nee zeggen tegen mijn werk. Op zich heb ik niks te klagen hoor, maar ik vind het soms gewoon moeilijk te combineren, om een goede balans te vinden. Hebben jullie dat ook?

Groetjes mirjam

pffff ik zit in dit onderwerp in een soort crisis haha
Ik heb het niet meer naar me zin op me werk, werk 2 om 3 neem 1 dag id 2 wkn ouderschapsverlof op.
Familie paste altijd op, maar nu kan me zusje niet meer per eind september.
Kan niet minder werken, krijg dan andere functie (lager) en verdien dan niet genoeg.
Een dag creche is moeilijk te vinden, bovendien heb ik er moeite mee want liever ben ik thuis, dus dan breng ik haar ergens wat ik liever niet wil, ik ga zelf heen waar ik liever niet heen wil (werk) en dan gaat ook nog eens een deel van me loon erheen!
vind het eerlijk gezegd loodzwaar hoe het allemaal moet, en wou soms dat net als vroeger de vrouw gewoon thuis kon blijven. Nu redden we het financieel gewoon niet :(
Ben er ook echt gestrest door wat nu het beste is en waar ik moet beginnen, andere baan, of oppas.
zucht.....

Hoi!

Ook ik herken t helemaal!
Ik werk 22 uur,verdeeld over 3 of 4 dagen..werk vaker meer dan 22 uur....
Maar ook op mijn werk is t niet te regelen dat ik gewoon mijn uren werk,zoals in mijn contract.
Ik heb t geluk dat mijn moeder hier komt oppassen en ook vaak voor ons schoonmaakt,of strijkt of iets dergelijks.
Maar nog heb ik er vaak moeite mee om mijn tijd in te delen.
Als ik vrij ben wil ik ook echt van mijn zoon genieten en leuke dingen doen.
Ik kom om 19 uur thuis en ben dan ook moe,moet dan nog koken,wil graag nog knuffelen met Luuk,want die gaat dan over 1 uurtje weer naar bed..en zelf plof ik rond half 9 moe op de bank!
Ik zou niet altijd thuis willen zijn,maar toch vind ik werk/gezin ook vaker moeilijk te combineren,ik kan ook niet echt als ik thuis kom het knopje omzetten...zit vaak nog met dingen over mijn werk in mijn hoofd.....moeilijk...
Financieel zal ik ook mee moeten werken,al is het partime.

tja..ik heb dus ook geen oplossing!

p.s...de jackpot winnen????

liefs,Swinnie

hai meiden,

Ook hier in huis is dit een hot item. Bij onze eerste was het allemaal goed te doen, maar met 2 ukkies valt het echt niet mee. Op zich heb ik leuk werk, maar het valt me gewoon zwaar om de kinderen bij de oma ´s achter te laten, ik werk 20 uur. Ik zorg het liefste zelf voor ze.... Maar ja, zoals ´mama van een prachtmeisje ´ (ik weet je naam niet, sorry) al zei; in de tegenwoordige tijd is het voor veel gezinnen gewoon bijna niet te doen om als mama thuis te kunnen zijn.
Dus leg ik me er bij neer en ga maar door......

Jackpot goed idee, snel een staatslot kopen voor de 10e van de maand!

x

hoi mirjam,

ook hier een werkende moeder,ik werk 24 uur en ben nu heel erg blij met mijn werk,
dat was wel anders want hiervoor had ik een baan die absoluut niet te doen was met een klein kindje en ik ga nu echt met plezier naar mijn werk.ik werk op di woe en donderdag en op woensdag neem ik roan mee naar het kdv bij mijn werk en de andere twee dagen naar mijn ouders... ik werk ook omdat wij het anders financieel niet redden maar sinds ik deze baan heb ben ik er 400 euro op achteuit gegaan dus is het behoorlijk krapper geworden maar ik ben nu wel een stuk gelukkiger en dat is voor mij het belangrijkste....

groetjes mascha

hoihoi,

ik vind het ook zwaar hoor de combi werken en moeder zijn. Ik zit nog in een opleiding en als het goed is ben ikin november klaar en kan ikminder gaan werken. Ik werk nu 80% en dat met 3 kinderen (eigenlijk 4 als je de hond meerekent) is best veel.
Als ik mijn diploma heb wil ik echt meteen minder gaan werken want het is bijna niet te doen. Dan inderdaad maar wat minder geld maar wel meer rust want het is nu echt gekkenwerk af en toe.

groetjes chimene

Ik zie dat ik dus niet de enige ben met dit probleem. Mijn grootste probleem is gewoon dat ik geen 'nee' kan/durf te zeggen tegen mijn werk. Ik maak elke week overuren, werk vaak een dag extra, doe veel diensten. Ik heb zelfs gisteravond (zaterdagavond dus) gewerkt, zodat we maandag wat verder zijn met het werk. Het is eigenlijk te gek voor woorden, maar ja.
Ik wil nog even reageren op het verhaal van 'mama van een prachtmeisje":Wat vervelend dat je het niet naar je zin hebt op je werk. Dat is toch heel belangrijk. En dan zit je er ook nog eens met een rotgevoel over je meisje. Is het misschien mogelijk om eens te gaan zoeken naar een andere baan? Kijken kan natuurlijk altijd, iets vinden is natuurlijk een tweede.Ik hoop dat het je lukt. Hou je me op de hoogte?  

Groetjes mirjam  

Hoi Mirjam,

Ik zou na mijn zwangerschapsverlof ook eigenlijk weer aan het werk moeten omdat het hier financieel ook niet te doen was om thuis te blijven. Maar al tijdens mijn verlof wist ik dat ik Marissa zelf wilde opvoeden. Oma hadden we al geregeld als oppas. Maar ik wilde gewoon echt niet meer. Wij hebben toen onze financieel adviseur op bezoek gevraagd om alles nog eens na te kijken. We hebben de hypotheek omgezet en alle mogelijke toeslagen aangevraagd en nu ben ik heerlijk thuis met Marissa. We hebben wel flink in moeten leveren maar ik kan haar verzorging wel helemaal zelf doen en ik vind het super!! Dan maar minder op vakantie en winkelen. Ik maak nu wel alles mee van onze kleine meid en voor mij is het een super beslissing geweest.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan