gezin en werk

Hoi,

Ik werk zelf drie dagen, maandag woensdag en vrijdag. Dat is geweldig ik ben om en om een dag thuis en een dag op mijn werk. Twee dagen gaat Maaike naar de oma's en op vrijdag gaat ze naar het kdv. Vanaf september gaan ook de zoontjes van mijn zus op vrijdag naar datzelfde kdv. Nu vind Maaike het al geweldig en ze is gek op haar neef en neefje dus daarna zal ze het wel helemaal geweldig vinden. Ik zou het niet kunnen om thuis te zitten. Ik vind het heerlijk om op mijn werk te zijn. Ook leuk om bij maaike te zijn maar ik denk dat ik op deze manier gelukkiger ben. Ik heb het ook wel erg naar mijn zin op mijn werk hoor. Ook voor ons zou het zeer moeilijk worden als ik helemaal stop met werken.

Groetjes
Inge

Dag Mirjam en alle andere moeders,

Zelf werk ik fulltime (4x9) en mijn man ook en kindje gaat 3 dagen naar de opvang.  Wij hebben geen familie in de buurt die kan oppassen maar dit zou onze voorkeur ook niet hebben. Bij ons gaat werken en zorgen  prima en  ik moet zeggen dat ik een schat van een man heb waarmee wij 'de taken' geweldig verdeeld hebben (al trekt kindlief toch iets meer naar mama toe). Zolang onze zoon blij en gelukkig is want dat is het aller aller allerbelangrijkste, gaan we zo door. Binnenkort komt er een tweede dus dat wordt heel spannend. Tijd voor mijzelf heb ik nauwelijks maar ik geniet wel van alles!

Ik lees trouwens niet vaak  over fulltime werkende moeders, zijn die er wel op het forum?  Zelf heb ik altijd 40uur + gewerkt totdat zoontje kwam, toen gereduceerd naar 4 dagen. Aangezien ik een buitendienstfunctie heb met veel vrijheid, kan ik mijn eigen tijd zelf indelen, en dat is heerlijk.

Succes met alle keuzes,

Elieze

Hoi,

Als het aan mij zou liggen dan zou ik 32 uur gaan werken in plaats van de 28 die ik nu al doe maar dan krijg ik het aan het stok met lief.
Ik heb het waanzinnig naar mijn zin op mijn werk en Kyra op het kdv.
Tijd voor mezelf heb ik weinig maar heb elke dag even Frieda tijd zodat ik even kan bijkomen (dat zijn 20 minuutjes na het eten, ik ga dan ff in de schuur zitten, spelletje doen en koffie drinken)
Wij kunnen op deze manier alles nog doen wat we willen en ik ben erg tevreden met de situatie zo...
Lief heeft liever dat ik minder ga werken maar ik heb tegen hem gezegd dat dat een onderwerp is waar niet over te praten valt... Ik ben gelukkig zo en zo blijven we allemaal gelukkig.

Liefs,

Frieda

Hallo,
ik heb vanaf sept 2007 3 dagen per week gewerkt ivm ouderschapsverlof en een grote hoeveelheid aan vrije dagen (ambtenaar).
vanaf sept 2008 ga ik 3 om 4 werken. Elke week de woensdga en om de week de donderdag dus vrij, en ik heb er ook wel zin in eerlijk gezegd!
3 dagen blijven werken is het net niet voor mij, omdat ik een leidinggevende functie heb maar daarnaast ook nog eens 9 weken verlof op te nemen per jaar. Er zijn dan gewoon weken dat ik maar 2 dagen aanwezig ben, dat kan ik niet rijmen met mijn functie.

Onze zoon gaat vanaf september een dag extra naar t dagverblijf. Maandag en Vrijdag.
Dinsdag is papa thuis, ik woensdag. Om de week gaat hij dan naar zijn oma/mijn moeder.
Ik vind het heerlijk dat hij een dag extra naar dagverblijf gaat. Lekker met andere kindjes spelen. Bij oma wordt hij voornamelijk verwend en krijgt alle aandacht...ook leuk, maar 1 dag in de 2 weken is voldoende vind ik....

Wat belangrijk is dat je het naar je zin hebt op je werk, en dat je het thuis kan bolwerken. Mijn vriend doet echt super veel in huis. OMdat hij ook een vaste dag thuis is door de weeks (werkt wel onregelmatig+weekenden) vind ik het ook beter te accepteren dat ik 3 om 4 werk. Misschien ga ik zelfs weer  4 dagen werken....maar dat moet ik rustig opbouwen hahahahaha....

Misschien moet je toch beter leren prioriteiten te stellen en NEE te zeggen (er zijn cursussen voor).  Ze mogen best weten dat je gezin op nr. 1 staat. Je hoeft niet een TOP-carriere-moeder te zijn...je mag veranderen omdat je moeder bent geworden. Misschien moet je zelfs wel veranderen.......voor jezelf en voor je gezin.
En kijk vooral uit en werk je niet over de kop...straks zit je overspannen thuis omdat je teveel van jezelf hebt verwacht op alle fronten wat je niet heb kunnen waarmaken (wat je ook niet hoeft waar te maken...het kan gewoon niet meer allemaal).

Succes.
Groetjes, Petra

Terug
Bovenaan